יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

מסעדת גלילא בתל אביב

יום שני השבוע , רגע לפני יום הכיפורים החלטנו לצאת לערב זוגי , המטרה למצוא מסעדה איכותית שמציעה לנו אוכל טעים, שירות טוב ואווירה נעימה.
שמעתי המלצות רבות על מסעדת גלילא השוכנת בהדר יוסף בתל אביב, מקום נוסטלגי עבורי היות וגדלתי בסמיכות למקום כל שנות ילדותי.
אומנם רגע לפני היציאה התחבטתי בשאלה אם לצאת מאחר ומצבי הבריאותי לא היה בשיאו אך בסוף נפלה ההכרעה, דווקא בשל בעיה זו נצא, נתאוורר ונהנה מערב זוגי וכיפי.
אז כאמור יצאנו למסעדת גלילא, השוכנת בהדר יוסף תל אביב, מקום מרכזי, נוח להגעה , וכן, בתל אביב מצאנו מקום חניה ואפילו המון מקומות חניה (יתרון עצום שזיכה את המסעדה במספר נקודות עוד טרם נכנסנו).
אז מה היא מסעדת גלילא בעצם? המסעדה הינה מטבח גלילי ישראלי, כאן נוכל להנות ממגוון עשיר ומגוון הכולל מנות מושקעות, טעימות ומקוריות מאוד, מורכבות מחומרי גלם טריים וטובים.
המסעדה גדולה , עם מבחר מקומות ישיבה בחלל החיצוני ו/או הפנימי, אווירה נעימה, מוזיקת רקע נעימה מתנגנת ברגע, שירות איכותי, אדיב ומוקפד מאוד והאוכל? עוד רגע נדבר גם עליו.
בכניסה למסעדה נמצא אתו צמחי התבלין מהם מכינים את המטעמים. כאן מגדלים טימין, נענע, למון גראס, אורגנו ועוד.


אז הגענו אחרי יום גדוש נפשית ופיזית- ביקור אצל רופא, טיפולים – בקיצור לא יום נעים, הגעתי רעבה  מאוד ומהתפריט קרצו לי ממגוון המנות שיש , אז התחלנו עם מבחר מנות ראשונות מפנקות וטעימות:
חומוס הבית- חומוס אותנטי, נעשה במקום, טעים כמו שחומוס אמיתי צריך להיות, מבחר סלטים- כרוב, זיתים וחצילים- כולם נפלאים:



חציל שלם על הגריל בטחינה גלילית וזילוף סילאן רימונים ומעל סומק- מנה חמימה וטעימה בצורה יוצאת דופן:



שרימפס וקלמרי ברוטב שום, טימין, חמאה, יין לבן ועוד דברים טובים (סודיים כמובן)- מנה מעולה, קלילה, פירות הים בושלו בדיוק במידה הנכונה, ממש החליקו בגרון בלי לשים לב- ממליצה בחום:


סיניה קבב ברוטב עגבניות- קבב טעים , אמיתי, שילוב הרוטב יצרו ארומה נפלאה אשר יצרו חגיגה בחיך:



דניס מטוגן- בתערובת פריכה או אפוי בתנור לבנים עם תימין, אורגנו, בזיליקום ושום- רגע לפני שאני ממשיכה, אנחנו סועדים המון במסעדות ואכלתי אין ספור דגים עד היום, המנה הזאת עלתה על כולן, חגיגה אמיתית, בבטן הדג חיכה צרור זעתר טרי אשר העניק טעמים וניחוחות שאנו לא מכירים- בקיצור לא לוותר:




גם בגזרת הקינוחים המתינו לנו הפתעות חגיגיות במיוחד:
מלבי השף-  עם קרמל תפוז ושבבי קוקוס קלויים- במילה אחת – מעדן , אני מכינה המון מלבי ומאוד אוהבת את הקינוח הקליל והמרענן אך מנה זו היוותה לי בהחלט משימה להגיע לשילוב הטעמים, הקרמל תפוז ושבבי הקוקוס הקלויים מקפיצים את המנה מספר רמות מעלה- אליפות, שאפו לשף הבית:





פרפה שוקולד לבן עם אגוזי לוז- גם מנה זו כביכול אמורה להיות טריוויאלית ולא שונה ממנות אחרות המוצעות בשוק, אך בהחלט מפתיעה לטובה, טעימה במיוחד:



אם אני צריכה לסכם את הביקור שלנו בהחלט יכולה להגיד לכם בלב שלם- רוצו, בקרו, התמכרו, אנחנו כבר קבענו עם חברים ביקור נוסף במקום כי אין לי ספק שאני רוצה לטעום עוד ועוד מנות שיוצאות תחת ידיו של שף הבית ניהאד.



קהילת סולוניקי 11, הדר יוסף, תל אביב 053-9367344.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה