יום שלישי, 22 בדצמבר 2020

פיצה לבנה מושלמת בהכנה קלה ופשוטה


לא אחת אני משתפת אתכם במתכונים המנצחים שלנו. הפעם אני רוצה לשתף אתכם באחד המתכונים השווים ביותר שיצא לי להכין לאחרונה ונחל הצלחה סופר מרובה בקרב ילדי ובוגרי המשפחה, מדובר בפיצה לבנה טעימה טעימה, קריספית ומיוחדת במינה. כזו שתרצו להמשיך לאכול עוד ועוד גם כשכבר אין לכם ממש מקום בבטן. 

אמש כאשר הגיע משלוח מסוגת עם קמח השמרים להכנת פיצה בסגנון איטלקי ידעתי מיד מה יאכלו אצלינו לארוחת הערב וכך אכן קרה- אימל'ה , איזו פיצה מושלמת יצאה לי והכל בסופר קלילות, נוחות ויעילות. עם מתכון פשוט וקליל מתקבלת פיצה איטלקית טעימה במיוחד. 



לאור הצלחת סדרת קמחי הקסם (שאני מאוד אוהבת), "סוגת" מרחיבה את הסדרה ומשיקה קמח נוסף– "קמח שמרים פיצה". סדרת קמחי הקסם, אשר משלבת נוסחה מיוחדת המאפשרת לקמחים לתפוח באופן מהיר ואחיד לאפייה קלה, נוחה ומהירה וללא צורך בניפוי, מציעה קמחים ייעודיים להתאמה מיטבית של סוג הקמח למאפה, לתוצאות אפייה מדויקות, טעימות ובעלות מרקם מושלם, ממש כמו של המקצוענים. הסדרה הינה פרי שיתוף פעולה של חברת סוגת עם טחנות הקמח שטיבל והשף-אופה המוביל ארז קומרובסקי, שעמלו יחד על פיתוח ההרכבים המדויקים של הקמחים.

"קמח שמרים פיצה", אשר מהווה פתרון להכנה מהירה ונוחה במיוחד של פיצה בניחוח איטלקי בקלי קלות, מכיל תערובת חדשנית לאפיית בצק פיצה, בתפיחה מהירה, ללא צורך בניפוי. לתערובת אשר כוללת קמח ושמרים, רק מוסיפים מים (אפשר גם שמן), מתפיחים ואופים. מהתערובת המתאימה גם לאפיית פוקצ'ות, ניתן להכין 6 פיצות ואף להקפיא את הבצק לשימוש במועד אחר, היא אינה מכילה מוצרים מן החי ונבדקה בקפידה על ידי השף והאופה המוביל ארז קומרובסקי.




בטוחני כי אתם כבר רעבים אז קדימה הפשילו שרוולים וקבלו את המתכון לפיצה הנפלאה (אני שיניתי קצת את המתכון אז בסוגרים אוסיף לכם את השינויים שלי).

מתכון של השף-אופה ארז קומרובסקי להכנת פיצה פריכה וקלה להכנה: 

רכיבים להכנת בצק ל-6 פיצות
1 ק"ג קמח שמרים פיצה
260 גרם (2 וחצי כוסות) מים בטמפרטורת החדר
20 גרם (1 וחצי כפות) שמן זית (אני באופן אישי שמתי רבע כוס)

אופן הכנה: 
לשים את הקמח עם המים במשך חמש דקות במיקסר עם וו לישה או בקערה ידנית, מוסיפים את השמן וממשיכים ללוש כדקה, (אני באופן אישי לשה את הבצק מינימום 10 דקות) . מעבירים לקערה משומנת בשמן זית, מכסים בניילון (אני משתמשת בכיסויי קערות של קוקי) ומתפיחים כרבע שעה. 
מחלקים את הבצק ל-6 כדורים ומעבירים למשטח מקומח, מכסים בניילון ומתפיחים 45-60 דקות. 
בשלב זה ניתן להקפיא את כדורי הבצק אותם לא נאפה. 
מניחים אבן אפייה או תבנית אפייה בתנור ומחממים ל-250 מעלות. משטחים את כדורי הבצק על המשטח המקומח בעזרת הידיים או מערוך, מוסיפים רוטב ו/או גבינה לפי טעמכם, מעבירים לאבן האפיה או לתבנית החמה, אופים עד לקבלת קצוות זהובים פריכים (7-10 דקות). בתאבון!

לרוטב הלבן:
50 גרם חמאה
1 כף קמח
1 מיכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה
1 כוס חלב
מלח, פלפל שחור גרוס,אגוז מוסקט

אופן ההכנה:
שמים את החמאה בסיר בינוני ומחממים על להבה בינונית. מוסיפים את הקמח ומטגנים כדקה, תוך ערבוב. מוסיפים את השמנת ומבשלים תוך בחישה עד שהרוטב מתחיל לרתוח ומסמיך מעט. מתבלים במלח, בפלפל ובאגוז מוסקט ומסירים מהכיריים.

תוספות :
1 בצל סגול גדול, קלוף וחתוך לפרוסות דקות
פרומעז חתוך לפרוסות 
גבינה צהובה מגורדת
עלים של בזילקום





סוגת המובילה את שוק הקטניות, האורז והסוכר בישראל, היא חברה לשיווק והפצה של מוצרי מזון שהם חלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי. החברה פועלת מאז שנות החמישים של המאה הקודמת כאשר המפעל משתרע על פני כ- 100 דונם בקרית גת. לחברה מגוון רחב של מוצרים החל מסוגים רבים של קטניות ואורז ועד קמח, שקדי מרק וקרוטונים ועוד. כל זאת תוך הקפדה על תהליכי איכות וטעם של חומרי הגלם המשובחים ביותר לאורך כל הדרך מהשדה לצלחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה