יום שני, 7 בדצמבר 2020

מאפייה גרוזינית מיוחדת David's Bakery



אחד הדברים שאני מאוד אוהבת זה לחוות טעמים וניחוחות מן העולם, לצערי בשל מגבלות הקורונה השמיים נסגרו ואנחנו כבר לא יכולים לטייל בעולם ולהנות. מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד עושה מהלימון לימונדה ומחפשת בארץ את כל האטרקציות והמטעמים שטרם טעמנו או נחשפנו אליהם (וגם את אלו שאנו טעמנו בעולם ורוצים לבדוק מקרוב).

הפעם אני בוחרת לספר לכם על מאפייה גרוזינית מיוחדת- ממש פנינה קסומה בלב בת ים -David's Bakery- זהו שמם. רבקה יוסבשוילי ואביה פתחו את המאפייה לפני מספר שנים ומאז שמם הולך לפניהם ולא רק בקרב הקהילה. 

רבקה בחורה צעירה אשר עלתה לארץ בשנת 2010, את תחילת דרכה בארץ עברה עם קושי בשפה והלם תרבות. בארץ לא אישרו לה את מבחני הבגרות שעשתה בגיאורגיה ונאלצה לעבור את הכל בשנית. למדה במכללת לוינסקי והשלימה את כל הבגרויות, המשיכה ללימודים באוניברסיטה במסגרת לימודי מנהל עסקים וכלכלה . כבר לאחר המבחן הראשון שלה פנתה אליה המרצה ואמרה לה בפשטות נוראית כי לא יצא ממנה שום דבר ופשוט כדאי לה להפסיק את הלימודים. רבקה לא נתנה גם לאותה מרצה לשבור את רוחה, עזבה אכן את הלימודים אך עברה השתלמויות שונות בעולם הניהול ועבדה במספר תפקידים בבתי מלון שונים בארץ.

ביום בהיר אחד אביה פוטר מעבודתו בבית קפה גרוזיני בעיר השניים קיבלו החלטה משותפת לפתוח מאפייה כאשר כל אחד מהם מביא את הניסיון העשיר שלו והקימו את David's Bakery ומאז הכל היסטוריה.

שינסו מותנים, לקחו את מתכוני הבסיס המשפחתיים והמסורתיים והעניקו להם את הטאצ' המקומי, קצת פחות שומני, קצת פחות חריף ועם הרבה אהבה. בין שלל המטעמים החלומיים שלהם ניתן למצוא  את החצ'פורי, צ'יבורקי וחינקלי המפורסמים- בביקורי הפעם לא הצלחתי לדגום את כלל המנות וזאת מאחר והרוב פשוט נגמר. כאן לא תמצאו מלאי עשיר וזאת מאחר שהכל נאפה במקום ולכן רק כאשר נגמר מכינים עוד מנה- טריות זה שם המשחק כאן. אין לי ספק כי חייבת לחזור לכאן שוב בהקדם. הייתרון הסופר משמעותי זה שניתן לרכוש מנות קפואות שנעשות במקום ופשוט להכין בבית.

הפעם כאמור ניסיתי מבחר קטן של מוצרים ביניהם החצ'פורי החלומי במילוי גבינה - טוב, תקשיבו!! אחד הטובים שאכלתי, לא כבד מידי (אכלתי בפעם האחרונה בגיאורגיה והיה לי ממש כבד, שומני מידי כזה שביס אחד יספיק לכם), כאן התענגנו אני והזוגי על כל ביס וביס. שימו לב לדפדוף של הבצק, לשכבת הגבינה העשירה: ( אגב, ניתן למצוא במאפייה גם במילוי בשר).




עוד דגמנו חינקלי ממולא בבשר- כיסוני בצק מושלמים במילוי בשר נדיב במיוחד, גם כאן מדובר במנה מושלמת, הבצק לא עבה מידי אך גם לא דק מידי. מילוי הבשר נדיב מאוד, קצוץ ומתובל בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. כאשר ביקרתי במקום קיבלתי מאביה של רבקה הסבר מדוייק איך וכמה זמן לבשל את החינקלי, הוספתי לו בצל קצוץ מטוגן והמנה הייתה פשוט מושלמת:





בלינצס בשר , גם כאן בדיוק כמו במנה הקודמת קיבלתי את המוצר קפוא כאשר הונחתי בדיוק איך להכינו , הפעם החלטתי להכין את המנה עם רוטב פיטריות (כמו של פעם) והשידוך היה מושלם, כל כך התענגנו על המנה, זו הייתה מנה ראשונה בערב שבת וכל בני הבית נהנו ממנה. הבלינצ'ס עם בצק דקיק במיוחד ועם מילוי בשר נדיב במיוחד בתיבול עדין ומתון מאוד:





כפי שציינתי מעלה יש מבחר רחב של מאפים ומאכלים גיאורגיים, אנחנו לא זכינו להכיר את כולם אך אין לי ספק כי בקרוב אחזור לדגום שוב. אחד המקומות שאני ממליצה לכל אחד ואחת מכם להכיר כי אין לי כלל ספק כי כמונו תתאהבו הן במגוון התוצרת הטעימה והן בבעלי המקום המקסימים. כאן קבלת הפנים חשובה להם, לכל אחד ואחת מצוות המקום יש סבלנות וסובלנות יתרה, נכונות לעזור, לייעץ, לכוון.

אז חברים, אתם עוד כאן? כיום ניתן לאסוף מהמאפייה מוצרים ו/או להזמין משלוח עד הבית .

כתובת:
בלפור 63, בת ים.
טלפון להזמנות:
054-4255752

תגידו לרבקה ששלחתי אתכם, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה