יום שלישי, 30 בינואר 2018

ריבועי פאי פקאן חלומיים

כאשר מסתיים לו ט"ו בשבט אני מתחילה לחשוב על משלוחי המנות שנחלק השנה בפורים, אולם השנה הקדמתי את המאוחר ואמש לאחר שקיבלתי להתנסות את נטורינה לאפייה על בסיס שמן קוקוס מבית שימרית להתנסות אישית מיד ידעתי מה הדבר הראשון שאכין עימה ואלו הם ריבועי פאי פקאן חלומיים, פריכים, מתקתקים וטעימים במיוחד.



שמרית, חברת מוצרי האפייה מהגדולות והמובילות בישראל, משיקה בימים אלו את נטורינה, סדרת תחליפי חמאה ומרגרינה עשירים בשמן קוקוס ובשמן זית, המתאימים לאפייה ולבישול. 

כיום, קיימים בשוק מספר תחליפי חמאה שונים: שמן קוקוס, הנחשב לבעל תועלות תזונתיות טבעיות ומהווה פתרון לאפייה פרווה, אך בעל טעם וארומה בולטים של קוקוס, וגם יקר מאוד בהשוואה למוצרי שומן אחרים. וכן, שמן נוזלי המשמש לעתים כתחליף חמאה, אך הוא פחות נוח לשימוש עם מאפים ובצקים שונים ולכן פחות נפוץ בענף האפייה. 

לאור הניסיון רב השנים של חברת שמרית בתחום האפייה והיכרותה עם צורכי הענף, פיתחה החברה את נטורינה – סדרת תחליפי שומן המבוססת על שמנים צמחיים בעלי ערכים תזונתיים מוספים, המהווה תחליף פרווה וטבעוני לחמאה ותחליף בעל יתרונות תזונתיים על פני מוצרי המרגרינה הקיימים כיום בשוק. 

סדרת נטורינה כוללת בשלב זה שני מוצרים חדשים וייחודיים: הראשון על בסיס שמן קוקוס והשני על בסיס שמן זית. שני המוצרים בעלי טעם ניטרלי ומרקם חלק, שאינם ניכרים באפייה. 

נטורינה לאפייה על בסיס שמן קוקוס - שמן הקוקוס נחשב בריא בזכות התכולה הגבוהה של חומצות השומן הבינוניות (שרשרת .(MCT חומצות אלה אינן נזקקות לאנזימים מהכבד לפירוקן - והן נספגות ישירות דרך הווריד הראשי של הכבד, מתחמצנות במהירות יוצרות אנרגיה ואינן נאגרות ברקמת השומן.



נטורינה לאפייה על בסיס שמן זית - סגולותיו הבריאותיות של שמן זית ידועות היטב, בעיקר הריכוז הגבוה של חומצה אוליאית (אומגה 9) שהיא חומצה חד בלתי רוויה, שנתונה פחות לתהליך החמצון. חומצה זו שומרת על איכותו של שמן הזית גם בתהליך החימום או הטיגון ושומרת ששמן זית לא יעבור תהליך חמצון. הנטורינה עוברת תהליך פיזיקלי, אשר מקנה לה את המרקם המוצק, אך אינו יוצר את היווצרות השומן המוקשה והטראנס.



סדרת נטורינה נהנית מיתרונות רבים. היא ללא שומן מוקשה, ללא חומרים משמרים, ללא שומן טראנס, מגיעה בטעם ניטרלי וללא טעם הקוקוס או הזית, המתאימה למגוון רב של אפיית פרווה וטבעונית


המתכון של קרין גורן ואני כבר שנים רבות מכינה אותו וגוזר מחמאות כל פעם מחדש- תכינו את המתכון בדיוק לפי ההוראות שלה - הנאה והצלחה מרובה מחכה לכם:

חומרים לקלתית:
100 גרם חמאה, מומסת ופושרת
3/4 כוס אבקת סוכר (100 גרם) 
1 ביצה 
2 כוסות קמח (280 גרם)

למלית ולקישוט הפקאנים:
1 כוס סירופ מייפל (320 גרם) 
1/2 כוס דחוסה סוכר חום כהה (120 גרם)
100 גרם חמאה
1/4 כוס סוכר (50 גרם)
3 ביצים
½ 1 כוסות אגוזי פקאן קצוצים (150 גרם)
½ 1 כוסות אגוזי פקאן שלמים יפים (150 גרם) 
1 כף שמנת מתוקה

אופן ההכנה
מכינים את הקלתית ומקפיאים:
בקערה מערבבים חמאה מומסת ואבקת סוכר. טורפים פנימה ביצה. מוסיפים קמח ומערבבים רק עד לקבלת בצק אחיד (מסיימים לאחד בלישה קצרה בידיים). מהדקים בידיים את הבצק לדפנות ולתחתית של תבנית. מיישרים את שולי הקלתית בסכין. דוקרים במזלג ומקפיאים עד להרכבה. 

מכינים את המלית והקישוט, מרכיבים ואופים 30 דקות: 
מחממים תנור ל-180 מעלות. 
במיקרוגל מחממים סירופ מייפל, סוכר חום וחמאה ומערבבים עד שהסוכר והחמאה נמסים. מצננים מעט.
חשוב! מחלקים את תערובת המייפל באופן שווה ל-2 קערות.
לקערה מס' 1 מוסיפים סוכר וביצים וטורפים מיד (התערובת חמה לכן חשוב לעבוד בזריזות כדי שהביצים לא ייקרשו). מערבבים פנימה פקאנים קצוצים. מוזגים על קלתית הבצק ומיד אופים למשך 30דקות, עד שהמלית מתייצבת בשוליים ועדיין רכה במרכז. מוציאים מהתנור ומשאירים אותו פועל על 180 מעלות.


מקשטים ומחזירים לתנור לסיום אפייה (10 דקות). מקררים: 
מסדרים בידיים את הפקאנים השלמים במעגלים על הפאי האפוי חלקית (זהירות! חם). מערבבים את תכולת קערה מס' 2 עם שמנת מתוקה ומוזגים מעל בעדינות (מחממים מעט אם הרוטב כבר לא נוזלי). מחזירים לתנור לסיום האפייה, למשך 10 דקות. 
מוציאים מהתנור, מצננים (רצוי לחלץ את הפאי מהתבנית כשהוא עדיין פושר) ומעבירים למקרר לשעתיים-שלוש, להתייצבות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה