יום רביעי, 17 ביוני 2020

מטעמים ייחודיים ומיוחדים- אצל טניה

מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהבת את רזי הבישול, יכולה כל היום לבשל, לאפות ולהפתיע עם מטעמים מיוחדים אולם לעיתים (מודה, לעיתים רחוקות) אני אוהבת להתפנק ולקצר תהליכים. כך היה כאשר יצא לי די במקרה להכיר את האתר של "אצל טניה" אשר מציעים מאכלים אותנטיים מהמטבח הקווקזי - מטעמים מיוחדים, טעימים במיוחד ונפלאים , כאלו שלא תמצאו בכל מקום.

טניה הינה בוגרת לימודי הנדסה, תואר שני, בתחום טכנולוגיית המזון במכון לטכנולוגיית המזון במוסקבה. שנים רבות התמחתה בתחום ייצור הלחמים, לרבות בתפקידי הניהול אותם מילאה.

בשנת 1995 טניה עלתה מאזור הקווקז שברוסיה לארץ, מלווה בבעלה וארבעת ילדיה והתיישבה בפרדס חנה, בה נמצא ריכוז גבוה של עולי חבר העמים דאז. האהבה הגדולה למאכלים המסורתיים הפכה במהרה את ביתה של טניה למוקד ל”עלייה לרגל” עבור שכנים ומכרים וככל שחלף הזמן נפוצו השמועות על הצ’יבוריקי והקרפלך של טניה. אז נולדה היוזמה להוציא את הטעמים המשובחים מן הבית אל החנויות בעיר.

הביקוש למאכלים האותנטיים גבר עד כדי שהמטבח הקטן בדירתם לא הצליח להכיל עוד את הכמויות שנדרשו. אמא טניה, בתמיכת בני משפחתה, פתחה חנות קטנה בחדרה. בתוך מספר שנים עברה לחנות גדולה יותר ברחוב הנשיא ויצמן 72 בחדרה, שנהפכה למסעדת בוטיק ולאחרונה אף נפתח בסמיכותה מפעל לייצור מוצרים קולינריים ממיטב המטבח הקווקזי, הבוכרי, הגרוזיני והמזרח אירופאי עם מאכלים, כגון: צ’יבוריקי, פירושקי, בלינצ’יס במילויים מגוונים, מגוון סלטים ושלל של הקינוחים הייחודיים.

הרבה לא מכירים את עברי אולם אימי והוריה עלו ארצה לפני כחמישים שנה מרוסיה וגדלי בבית שהמטעמים הללו כיכבו בו והיוו חלק מאוד פעיל כך שמודה ומתוודה די התגעגעתי לטעמים האותנטיים והמקוריים הללו. ביס מהקרעפלך העיף אותי לשנות ילדותי בהם העברתי שעות על גבי שעות במטבח עם סבתי עליה השלום.


כן, יש שיגידו כי יש המון מטעמים כללו בסופר, אבל היי!! אם אתם מבינים עניין ומחפשים את הטעמים המקוריים אתם בוודאי יודעים שכל מה שתמצאו בסופר לא מגיע בכלל לטעמים הביתיים של פעם. אז כמובן שהחלטתי לנסות וביצעתי הזמנה באתר, הזמנה שהגיעה ביום שישי האחרון ותקשיבו!! אתם לא מבינים כמה זה טעים!! הילדים שלי , בעלי ואני פשוט עפנו על המנות, כל אחת הייתה טובה מקודמתה.

ראשית ולפני הכל אני חייבת לציין לטובה את האתר, הכל מפורט מאוד, ברור, נוח וקל למשתמש ופשוט לתפעול (כן, גם למתקשים שבחבורה).












ניתן לשלם בכרטיס אשראי ו/או בביט:


משלוח חינם בקנייה מעל 250 ש"ח לאזור הוד השרון , כפר סבא ופתח תקווה, חיפה והקריות.  באזור חדרה המשלוח חינם בקנייה מעל 100 ש"ח. מחוץ לחדרה בסביבה בקנייה מעל 200 ש"ח. המשלוח מגיע עד הבית במשאית שמיועדת למשלוחים בהקפאה על כן המשלוח מגיע קפוא , טרי ואיכותי.

שנייה לפני שאני ממשיכה אני חייבת לשתף, אחד הדברים שמאוד אהבתי זה שעל כל חבילה יש פירוט מדוייק של המרכיבים, מידע לאלרגניים, הרכב ערכים תזונתיים והוראות הכנה.

טוב, אז אחרי שסיפרתי כל כך הרבה מניחה שאתם רוצים לדעת מה הזמנתי, אז קדימה הצטרפו אלינו למסע קולינרי טעים במיוחד.

ראשית הזמנתי חינקלי- חינקַלי הוא כיסון מבושל שמקורו בגרוזיה/גיאורגיה בשני מילויים. חינקלי עם בשר בקר טרי ומשובח. חינקלי נוסף הוא במילוי תפוח אדמה בשילוב עם גבינה. המילוי מעורבב עם תבלינים שונים המעניקים טעם מיוחד למוצר.אנחנו בחרנו במילוי בשר בחירה שהתבררה כמוצלחת במיוחד.


צ’בורק הוא בצק דק בצורת חצי סהר ממולא בשר בקר משובח וטרי, בצל ותבלינים, מטוגן בשמן עמוק. המילויים הנוספים שלנו הנם תפוח אדמה, כרוב ותערובת של 10 סוגי ירק שונים.
מקור המאכל באזור הקווקז.

אנחנו בחרנו במילוי בשר, אוי, כמה שזה טעים, טיגנתי ממש רגע לפני שבת והוגש לשולחן פושר, חוסל עד תום בשניות ספורות.




קרעפלך - הקרעפלך שלנו הם “ורניקס” או כיסונים במילויים מגוונים המבטיחים לקלוע לטעמים שונים. המילויים המבוקשים הם גבינת טבורוג משובחת (גבינה מפוררת קשיחה), דובדבן חמוץ, פירות יער (פטל אדום ואוכמניות), תפוח אדמה, תפוח אדמה בשילוב עם פטריות, ובמילוי נוסף של גבינה מלוחה.מקור המאכל הוא באוקראינה.

אנחנו בחרנו במילוי בשר ובמילוי גבינה מתוקה, תקשיבו הטעמים הללו פשוט העיפו אותי לילדותי, מושלם!! עוד לא אכלתי כאלו קרעפלך , פשוט בדיוק אותם טעמי הילדות שלי, אמל'ה התמכרתי.





טוב, אין לי ספק כי אנחנו התאהבנו במוצרים וכי נזמינם מידי פעם כי הם באמת איכותיים מאוד, בטעמים ביתיים המחזירים אותי לילדות , ממליצה בחום.

הכנסו עוד היום לאתר , הזמינו ותהנו גם אתם, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה