יום ראשון, 21 ביוני 2020

סלט סביח ופוקאצה ביתית- צרחות כמה שזה טעים

בשבת אני לא מבשלת אולם בצאת השבת המטבח חוזר לפעולה מלאה, אמש ממש רגע לפני שיצאה השבת חככנו בדעתנו מה להכין ארוחת ערב, חשבתי וחשבתי ומיד נפל בחיכי רעיון שהתברר כיותר ממושלם- סלט סביח טעים במיוחד, עשיר בטעמים ודל בקלוריות, טוב לא ממש כי לזה צירפתי פוקאצה ביתית טעימה במיוחד שתרמה להעשרת כמות הקלוריות, אז ייאלה כמה אנחנו מדברים, הצטרפו ותהנו גם אתם.

המצרכים לסלט סביח:
2-3 חצילים 
עגבניות קצוצה
בצל קצוץ
לימון כבוש קצוץ
נענע קצוצה
טחינה מעט דלילה
עמבה מעורבבת עם טיפת מים
2-3 ביצים קשות חתוכות לרבעים

אופן ההכנה:
לקלות את החצילים (אני אגלה לכם סוד, כל מי שאוכל את סלטי החצילים מתמוגג ושואל איך אני מגיעה לטעמים הנפלאים הללו, אז שתדעו, אני קולה אותם על מחבת פסים, מה שמעניק את טעם החריכה הטעים במיוחד, מצד אחד קיבלתי טעם מעושן, מצד שני לא טינפתי את הגז).

במקביל לחתוך את הירקות ולערבב בקערית.

כאשר החציל מוכן ורך אני מוציאה את תוכנו ומעבירה למסננת מפלסטיק (אגב, משתמשת רק בכף עץ, סבתי עליה לשלום אמרה לי פעם על מנת לשמור על הצבע הלבן של החצילים לא להשתמש עם כף מתכת ועל כן מקפידה על הדברים הללו ואכן מקבלת חצילים לבנים ומושלמים).
אחרי שכל הנוזלים ירדו קוצצת דק על קרש מעץ ומניחה בצלחת הגשה.

מעל מפזרת את הירקות הקצוצים, ביצים קשות, טחינה ועמבה.




המצרכים לפוקאצה:
חצי קילו קמח (3.5 כוסות)
כף וחצי שמרים
כף תבלין בזיליקום יבש
רבע כוס שמן זית
300 מ"ל מים פושרים
כף מלח

אופן ההכנה:
לשים בקערת המיקסר את כל המצרכים פרט למלח, ללוש היטב, לאחר שמתקבל גוש בצק להוסיף את המלח וללוש כעשר דקות.

להתפיח כשעה עד להכפלת הנפח.

ליצור פוקצות, להניח בתבנית משומנת מעט, לפזר מלח גס ושמן זית בנדיבות, לאפות בחום גבוה טורבו עד להזבה.

להגיש עם שמן זית וחומץ בלסמי.

אני הפעם בחרתי בפוקצות קטנות ולא שמנות ועל כן יצאו לי כחמש פוקצות, אם אתם אוהבים פוקצות שמנות וגדולות מניחה שיצאו סביב השלושה פוקצות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה