יום ראשון, 28 ביוני 2020

בגט קריספי, טעים ומיוחד- בדיוק כמו במאפייה

מי שמכיר אותי מכיר את חדוות הבישול שלי, אני יכולה להעביר שעות רבות ביצירת מטעמים לבני משפחתי וחבריי הקרובים, מאוד אוהבת להפתיע כל פעם מחדש עם מתכונים שאני מוצאת ברשת ו/או מדודות/סבתות ונשים מבוגרות. שבוע שעבר חברה שולחת לי קישור לפוסט בו מכינים בגט צרפתי אמיתי ממש כמו במאפייה, לטענתה היא מאתגרת אותי בהכנת הבגט, רק שהיא שכחה שאותי כלל לא מאתגרים וכי חיש מהר הפשלתי שרוולים והכנתי את הבצק.

נכנסתי כאמור לקישור שנתנה לי (מצרפת לכם אותו כאן על מנת שתתרשמו וגם כשמגיע קרדיט אני נותנת), הכנתי בדקת עבודה את הבצק אשר הועבר חיש מהר למקרר לכ-15 שעות המתנה והתפתחה. תקשיבו בכלום עבודה , בחיי שכלום עבודה התקבלו 3 בגטים מדהימים שחוסלו עד תום עם כריך שישי מפנק שכלל מטבוחה, שניצלים טריים וקריספיים, חצילים מטוגנים , סלט עגבניות חריף וטחינה ביתית- אימל'ה איזה טעים.


מצרכים :
500 גר׳ (3.5 כוסות) קמח 
5 גר׳ (כפית) שמרים יבשים
2 כפיות גדושות מלח דק
כפית סילאן
360 מ״ל (1.5 כוסות) מי ברז

לאפייה:
3-4 קוביות קרח

אופן ההכנה:
לילה קודם מכינים את הבצק:בקערה מניחים את כל חומרי הבצק ובעזרת כף עץ מערבבים מעט רק עד לאיחוד של החומרים
מכסים את הקערה בניילון נצמד ובמגבת ומניחים להתפחה של 12-15 שעות בטמפרטורת החדר.
לא במקרר! בחודשים דצמבר-אפריל
אם הכנתם את הבגטים בחודשים אפריל עד נובמבר זמן ההתפחה נשאר אותו הדבר אבל במקרר

למחרת:
מחממים תנור ל 225 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה, מקמחים משטח עבודה בהמון קמח, ומוציאים את הבצק מהקערה ישירות למשטח, מחלקים את הבצק לשלושה חלקים שווים בגודלם.
בעזרת הידיים, מותחים את הבצק על המשטח המקומח ליצירת עלה ארוך וקצת רחב, מהדקים את העלה בעזרת הידיים למשטח, זה ישטח אותו עוד טיפה.
מניחים את הגליל על תבנית התנור, ובעזרת סכין מאוד חדה, חותכים שלושה ארבעה פסים לאורך הבצק. כשכל השלושה מוכנים, זורקים לתבנית בתחתית התנור את קוביות הקרח ומיד מכניסים את הבגטים לתנור.

אופים כ 20-25 דקות עד שהבגטים שחומים- שלמות זה כאן!!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה