יום שני, 12 בדצמבר 2016

קובה בורגול


כשקיבלתי להתנסות אישית חבילה של בורגול ידעתי מיד שאני הולכת להפתיע בגדול בארוחת הערב, מיד שינסתי מותנים, עצרתי בסופר לרכוש בשר טרי ויצאתי לדרך, מזהירה מראש זה המוןןןןןןןןן עבודה אבל זה שווה, לצערי אני באופן אישי כבר לא אוכלת בגלל שיש בזה גלוטן אבל לפי חיסול המגש מבינה שיצא טעים- זה מתכון שאני מכינה כבר המון זמן .

מצרכים למעטפת:
2 כוסות סולת
כוס בורגול דק, מושרה במים רותחים כשעה ומסונן היטב היטב
מלח ופלפל שחור

מצרכים למילוי:
בצל קצוץ
שום כתוש
250 גרם בשר בקר טחון
פטרוזיליה קצוצה(לא חובה)
מעט גרגירי רימון
צנוברים
תבלינים: בהרט לקובה,מלח,מעט כמון,פלפל שחור

אופן ההכנה:
ראשית משרים את הבורגול כשעה ומסננים היטב.

לטגן את הבצל עד להזהבה קלה, להוסיף את השום כתוש ולערבב, להוסיף את הבשר ולערבב על אש קטנה עד לשינוי צבע הבשר, להוסיף את התבלינים ולערבב.

לסנן במסננת את הבשר עד להגרת כל הנוזלים, להוסיף את הצנוברים והרימון.

עכשיו לעבור להכנת הבצק, מערבבים את כל המצרכים ויוצרים כדורים בידיים רטובות, בכל כדור  יוצרים גומה, מניחים כף מתערובת הבשר ומכסים היטב ,יוצרים אליפסה מכל כדור ומניחים במגש בצד.

לקרר כחצי שעה את כדורי הקובות ולטגן בשמן עמוק.

להגיש חם עם טחינה ולהתענג.


הפעם השתמשתי בבורגול של חברת תבואות  המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציעה לחורף "בורגול מלא אורגני", המתאים להכנת מגוון תבשילים וסלטים חמים ומזינים. 

הבורגול המלא הוא פחמימה מורכבת העשירה בערכים תזונתיים, מציינת הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת "מדיטבע" לרפואה משלימה. הבורגול עשיר בסיבים תזונתיים הידועים בחשיבותם להקטנת הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי, וכן בחלבון, סידן, מגנזיום, ובוויטמינים מקבוצת B החיוניים למערכת העצבים. מומלץ לשלב את הבורגול עם קטניות לקבלת חלבון מלא. חשוב לציין שהבורגול מכיל גלוטן. יתרון נוסף לבורגול של "תבואות" בהיותו אורגני, הגדל ללא חומרי הדברה ודשנים כימיים וללא הנדסה גנטית. 

הבורגול משתלב מעולה בקציצות, ממולאים, מתאים להסמכת מרקים וכן להכנת סלטים קרים וחמים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה