יום שבת, 17 בדצמבר 2016

ארוחת ערב קלילה,טעימה,נטולת גלוטן ועם הרבה טחינה

מכריי יודעים שאני חובבת טחינה מושבעת, כמעט בכל מנה אצלי תמצאו כ"רוטב" את הטחינה, פעם מתובלת יותר, פעם מתובלת פחות אבל מה שחשוב טחינה איכותית וברמה גבוהה.

השבוע קיבלתי להתנסות אישית את הטחינה החדשה מבית "ממלכת החלבה" - הנ"ל השיקו סדרת טעמי טחינה מיוחדים: טחינה עם זעתר, טחינה עם צ'ילי חריף וטחינה עם חרוב- כמובן שכל המוצרים מיוצרים משומשום טהור 100% הנטחן באבני ריחיים בשיטה מסורתית השומרת על הערכים הבריאותיים של השומשום.

המשלוח הגיע בתזמון מדוייק והצטרף לארוחת ערב קלילה, טעימה ומפנקת במיוחד שהכנתי באותו הערב- קציצות עוף בתנור , חציל קלוי , סלט ירוק- הכל הוגש עם המון טחינה.

לקציצות העוף:
500 גרם חזה עוף טחון
בצל גדול קצוץ
צרור פיטרוזליה ונענע קצוצים
2 כפות טחינה עם זעתר
מלח, פלפל, אבקת מרק עוף, פפריקה מתוקה, מעט ראס אל חנות.

אופן ההכנה:
לערבב היטב את כל הבלילה, ליצור כדורי , לשטחם מעט ולהניח בתבנית תנור (על נייר אפייה משומן כמובן), לאפות כחצי שעה עד הזהבה על חום בינוני.

במקביל לקלות על האש חציל , לחתוך לחצי, לסנן מעט מנוזלים.

במקביל להכין סלט ירוק - אני באופן אישי מכינה מחסה, עלי בייבי, עגבניות שרי, פטריות טריות, מקלות קולורבי, מקלות סלק, מקלות גזר ומקלות מלפפון, מתבלת במלח, פלפל, שמן זית ומיץ לימון (טרי).

במקביל להכין טחינה איכותית וטובה וייאלה לצלחת.



"ממלכת החלבה", מיצרניות החלבה והטחינה הוותיקות בארץ, החלה את דרכה עוד במרוקו בייצור חלבה על ידי סב המשפחה. הסבא העביר את הידע לנכדו – אלי ממן, והוא הקים את "ממלכת החלבה" הראשונה בשוק מחנה יהודה בירושלים – הנחשבת לאחד מעמודי התווך של השוק. שמה של "ממלכת החלבה" על מוצרי הטחינה והחלבה המשובחים שלה הולך לפניה כבר עשרות שנים. לפני כשנה פתחה ממלכת החלבה חנויות קונספט דומות לזו שבמחנה יהודה גם בתל אביב – בשרונה מרקט, ברמת החייל ובשוק הכרמל.

מוצרי הטחינה בטעמים מעולים לאכילה כמו שהם – בכפית, למריחה על הלחם וכמטבל מענג. כמו כן, אפשר להכין מהם מגוון מתכונים מעולים: 

טחינה עם זעתר וטחינה עם צ'ילי חריף משתלבים מעולה במגוון מתכונים של בשר, עוף, דגים וירקות, כגון – תבשיל סנייה, כדורי עוף במילוי טחינה, כמטבל לירקות חתוכים; מעל חצילים קלויים, להגשה ליד מנות קבב וסטייק, מעל אנטי פסטי, לתיבול תפוחי אדמה, לתיבול סלטי ירקות, ליציקה מעל כרובית אפויה, להכנת ממרחים, לשילוב בכריכים של בשר או פסטרמה, וכמובן בפיתה עם פלאפל או שווארמה.


טחינה עם חרוב – מעדן טעים ומזין המכיל טחינה גולמית בשילוב אבקת חרובים וממתיק איכותי - סילאן תמרים. אפשר לאכול את הטחינה כמו שהיא בכפית, או להכין כריכים מתוקים ומזינים. מתאים לתינוקות וילדים. אפשר לשלב את הטחינה במתכונים של עוגות ועוגיות, כמילוי בסופגנייה, לשילוב בחטיפי בריאות, מאפינס, פנקייקים, קינוחי קרם מיוחדים ועוד.

מבחינה בריאותית, לטחינה ערכים תזונתיים רבים התורמים לבריאות הגוף ולחיזוק המערכת החיסונית. היא עשירה בסידן, חלבון, ויטמינים מקבוצת B, חומצות אמינו מתיונין, מגנזיום, אבץ וחומצות שומן בלתי רוויות, העשירות בוויטמין E ונוגדי חמצון. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה