יום שלישי, 13 בדצמבר 2016

עוגת שכבות חלומית

חנוכה כבר עוד רגע ומגיע, מתכוני הלביבות, סופגניות ודונטאס כבר הוכנו, רשימת הקניות גם היא מוכנה אולם הפעם החלטתי שלאירוחים הרבים שאערוך אכין גם משהו שהוא לא מטוגן ושומני יתר על המידה ועל כן החלטתי להכין את עוגת השכבות המדהימה שלי.

אני מאוד אוהבת שיש לי עוגה טובה במקפיא לשעת צרה זאת עוגה שאני שומרת במקפיא, אך בדרך כלל לא נשמרת רק לאורחים...

המצרכים:

לבצק:
כוס סוכר
1/3 5 כוסות קמח
2 שקיות אבקת אפיה
2 חב’ מרגרינה
4 חלמונים
מעט קליפת לימון

לשכבות למילוי:
ריבה משובחת
130 גרם אגוזים קצוצים
קצף מ-5 חלבונים +1 כוס סוכר
2 שקיות סוכר וניל
מעט לימון

לקרם (לא חובה):
100 גרם שוקולד
2 כפות קקאו
4 כפות סוכר
5 כפות מים

אופן ההכנה:
לערבב היטב את מצרכי הבצק, לחלק ל-2 . חלק אחד לרדד ולהניח בתבנית של תנור, חלק שני להקפיא.
למרוח על החלק שבתבנית ריבה, לפזר אגוזים.
במקביל להכין קצף ביצים יציב, להוסיף סוכר, סוכר וניל, ולימון ולמרוח מעל שכבת האגוזים.
להוציא מהמקפיא את הבצק הנותר ולגרד מעל העוגה.

להכניס לתנור בחום בינוני, בערך חצי שעה, עד להזהבה קלה.

לאחר שיתקרר להכין את הקרם: להכניס את כל חומרי הקרם לסיר, ולבשל על אש קטנה, לאחר שמסירים מהאש להוסיף 1/3 חב’ מרגרינה ולהמיס היטב.

להזליף מעל העוגה.

טעימה טעימה ומומלצת בחום.



הקמח שבו השתמשתי הינו של הטחנות הגדולות- לכבוד חג החנוכה תשווק "הטחנות הגדולות של א"י" מחיפה, אריזה חגיגית לקמח חיטה לבן בהיר, בעיצוב רטרו מקסים ועליה ברכה ל"חנוכה שמח" ומתכון לחג. כמו כן תשווק "הטחנות הגדולות של א"י" קופסת פח מהודרת בעיצוב תואם לאריזת הקמח, לאחסון פרקטי ודקורטיבי של קמח לאורך כל השנה. 

אריזת הקמח לחג החנוכה היא חלק מסדרת "החגים" המיוחדת שהשיקה החברה, הכוללת חמש אריזות של קמח בעיצוב מיוחד לחגי ישראל – ראש השנה, חנוכה, פורים, שבועות ויום העצמאות. הסדרה זכתה בפרס הזהב לשיווק בתחרות האריזות העולמית היוקרתית WorldStar Packaging Award לשנת 2015. 

מחיר אריזת קמח לבן בהיר: 5-3 ₪ (לאריזה של 1 ק"ג).



חברת "תומר", המתמחה בייבוא ושיווק מוצרי מזון, מציעה לקראת חג החנוכה מגוון טעמים וסוגים של מעדני פרי וקונפיטורות איכותיות וטעימות למילוי הסופגנייה: 

מעדני פרי איכותיים, במותג סן מורנו San Moreno), מבולגריה) המכילים 100% פרי, ללא תוספת סוכר, חומרים משמרים וצבעי מאכל. מעדני סן מורנו מוצעים במגוון טעמים: תות שדה, תפוז, מעדן אוכמניות כחולות, דובדבן, שזיף, 4 פירות, משמש ועוד. כשר למהדרין בהשגחת בד"ץ "בית יוסף". 

מחיר: 10 ₪ לצנצנת של 284 גרם. 

קונפיטורות איכותיות במותג הקונפיטורות הידוע FRUPPA, (תוצרת תורכיה). הקונפיטורות עשויות מ-70% פרי, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. 

הקונפיטורות מכילות פירות שלמים או חתוכים, ומוצעות במגוון טעמים, בהם - משמש, דובדבנים חבושים ושזיף. כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל ובד"צ "בית יוסף". מחיר: כ- 13.90 ₪ (לצנצנת במשקל 450 גרם) 

קונפיטורות 50% פרי, במותג "תומר", מכילים 50% פרי. ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל. מוצעים במגוון טעמים: תות שדה, תפוזים, משמש, אננס ואפרסק. כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל. מחיר: 7.90 לצנצנת של 340 גרם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה