יום שבת, 2 במרץ 2019

סדנא להכנת קובה בורגול עם טוויסט מדליק שמקפיץ את המנה


מי שמכיר אותי ידוע שאני מאוד אוהבת את המטבח, אוהבת להפתיע עם מנות מדליקות וחדשניות, כאלו בעלות טוויסט מדליק שמקפיץ אותן , לעיתים זה עם תבלין מסויים, לעיתים עם תוספת כזו או אחרת אבל הפעם החלטתי להוסיף משהו מדליק שלדעתי אף אחד לא חשב עליו- במעטפת הקובה מלבד הבורגול והסולת החלטתי להוסיף 2 כפות טחינה , תקשיבו!! זה להיט היסטרי, המעטפת בטעמים נפלאים , כל מי שטעם את הקובות שאל מה עשיתי הפעם, סוד!! לא מגלה!! אבל אתכם קוראי הותיקים החלטתי לשתף וזאת על מנת שתוכלו להפתיע את יקירכם עם מנה מיוחדת וטעימה במיוחד.

האמת שהכל התחיל שקיבלתי משלוח חדש של טחינה מבית "מן האדמה"  - מוצר חדש שניתן למצוא של המותג-  טחינה טהורה משומשום בלדי טהור  וטחינה מלאה משומשום אתיופי אורגינלי- 2 הטעמים נחלו הצלחה מרובה אצלינו.

אז קדימה, הצטרפו אלי, פנו שעתיים / שלוש והפתיעו את יקירכם, היתרון המשמעותי של הכנת הקובה זה שניתן להכין מראש ולטגן סמוך לארוחה.




מצרכים לבצק:
2 כוסות בורגול דק
חצי כוס סולת 
רבע כוס קמח 
רבע כוס מים
חצי כפית כמון
חצי כפית כורכום
רבע כפית פפריקה
2 כפות שמן
כפית שטוחה מלח
2 כפות טחינה גולמית מבית מן האדמה
ביצה אחת.


מצרכים למלית:
חצי קילו בשר בקר טחון טרי
בצל אחד קצוץ דק
שן שום אחת קצוצה
כפית שטוחה פלפל שחור
חצי כפית כמון
כפית בהרט
רבע כפית קינמון
כפית פפריקה מתוקה
חצי כפית מלח
רבע כוס צנוברים קלויים
רבע כוס צימוקים
כמה עלים של םטרוזיליה
2 כפות שמן


אופן ההכנה:
משרים את הבורגול חצי שעה במים עד כיסוי, מסננים וסוחטים מנוזלים.
מוסיפים את הסולת והקמח ויתר המרכיבים, מערבבים היטב ומשהים בצד לרבע שעה- בגדול הבצק צריך להיות נוח לעבודה ממש כמו פלסטלינה, אם חסר לכם מים תוסיפו עוד קצת, אם הבצק דביק מידי תוסיפו מעט קמח.




בינתיים בזמן שהבורגול מושהה אני מכינה את המלית.




מטגנים את הבצל, מוסיפים את הבשר ומערבבים. לאחר שהבשר משנה את צבעו, מוסיפים את יתר התבלינים מערבבים ומטגנים כעשר דקות, מוסיפים את הצימוקים והצנוברים והמלית מוכנה.


מרטיבים את הידיים ולוקחים כשתי כפות מהבצק, יוצרים כדור קטן ואז עם הבוהן מתחילים לדחוף את הדפנות החוצה ויוצרים גומה, בתוכה ממלאים בכף מהמלית וסוגרים בעדינות (מצרפת תמונות), אל דאגה, בהתחלה הם יוצאים פחות יפים אך לאט לאט מתחילים ללמוד את הרעיון ויוצרים אליפסות יפות ומדוייקות.








מכינים כך את כל הקובות ומטגנים אותן בשמן עמוק, כפי שציינתי מעלה במידה ואתם לא אוכלים את כל הכמות אתם יכולים להכין ולהקפיא טרם הטיגון, להפשיר מעט ולטגן.



כמובן שאת הקובות ניתן ורצוי להגיש עם טחינה ביתית סמיכה או דלילה כפי שאתם אוהבים ועם המון טעמים נפלאים.

אגב את הטחינה אני מכינה עם המון מיץ לימון ביתי, מעט כמון, מלח והמון מים קרים (ממש קרים כך תקבלו טחינה לבנה לבנה).

כפי שציינתי מעלה השתמשתי בטחינה גולמית מבית מן האדמה - טחינה איכותית המכילה למעלה מ-99% שומשום לבן המיוצרת בייצור מיוחד על ידי חברת Nazareth factory במתכון ייחודי ובלעדי, מחומרי גלם משובחים ומעולים ובטכנולוגיה מודרנית אשר עברה ביקרות איכות קפדנית.




בתאבון.

תגובה 1: