יום חמישי, 28 במרץ 2019

ספר הבישול של חלי ממן - ספר חובה בכל בית!



מי שמכיר אותי ואת הבלוג שלי יודע שחדוות הבישול והאכילה חזקים בקרבי ובקרב בני משפחתי, בשנה האחרונה עוברת תהליך של שינוי חשיבה ואורח חיים- מבישולים עתירי שומן ושמן עברנו לבישולים מופחתי שומנים ושמנים, מלחים וסוכרים, משתדלת עד כמה שניתן להפוך את המגרש הביתי שלנו למגרש בריא- משלבת ספורט לכל בני הבית, פירות, ירקות, חלבונים, מים ועוד.

אמש הגיע לידי עותק מספר הבישולים של האחת והיחידה "חלי ממן" - לא בכדי הינה גורו בנושא אוכל, חשיבה נכונה ואורח חיים בריא, חלי ממן יודעת בדיוק איך צריך לאכול, ליהנות ולשמור על המשקל לאורך זמן: טעים, משביע ובריא- מדובר בספר מדהים ומיוחד שלדעתי כל אחד צריך אצלו בבית, מחולק לפי קטגוריות שונות, כל המתכונים נראים מעולה ועם מצרכים טובים, בהחלט ניכר שאעשה שימוש מושכל ופעיל עם המתכונים.



ממן יצאה לדרך עם כתיבת הספר לאחר שהבינה שהפער בין מה שחושבים על אוכל בריא לבין המגוון והטעמים במציאות, הוא עצוב. לרוב, כאשר מדברים על אוכל בריא, רבים חושבים על אוכל עצוב, משעמם וללא טעם, ובספרה מוכיחה ממן את השפע, המבחר והצבעוניות של מטבח בריא. 

מטרת הספר היא לגרום לאנשים ליהנות מאוכל בריא, ולהפוך את המטבח האישי שלהם למגרש משחקים בו אפשר ליצור עולם שלם של טעמים. חלי ממן מוסרת: "לא נסתרת מפנינו העובדה שכל בית שלישי סובל מהשמנת יתר בקרב ילדיו. כל הורה רוצה להקנות לילדיו כלים להתמודדות כאשר מטרת העל היא שהילד יהיה בריא ורזה". אולם, ממן מאמינה שההורים לא צריכים להתעסק במשקל הילד, ויתרה מכך, לא להכניסו אל עולם הדיאטה, אלא להקנות לו דרך חיים בריאה. עוד מוסיפה ממן: "ההורים הם אלו שאחראים בסופו של דבר על הקניות בבית והכנת הארוחות למשפחה. ברגע שכל אחד מאתנו ידע להכין אוכל בריא, תבשילים טובים ומזינים ופחות להתעסק במשקל הילד, ניתן יהיה לתת לו עתיד טוב יותר". "עלינו להקנות את ההרגלים האלו מגיל צעיר, לעשות שינויים קטנים במטבח וכך הילד יקבל דוגמא אישית ודרך חיים." מוסיפה ממן. 

הספר מציע הרבה מעבר למתכונים. הוא מציג את חשיבות תמיכת הסביבה הקרובה, שינוי דפוסי חשיבה וגם מעניק מגוון טיפים המסייעים בשמירה על אורח חיים בריא- איך לקנות נכון, איך לאחסן מזון ועל אינספור האפשרויות לגוון בתפריט הארוחה המשפחתית. 

בספר משתפת חלי את כולנו במתכונים המנצחים מהמטבח הפרטי שלה, שעזרו לה ולעשרות אלפי משתתפי הסדנאות בהנחייתה לשמור על אורח חיים בריא: תבשילים נפלאים וירקות צלויים שטעמם עז, מנות בשריות וצמחוניות מעולות לצד מרקים מחממים וסלטים נהדרים, וכן - יש גם פרק שלם שמוקדש לעוגות ולמתוקים. 

ממן מאמינה במתכונים נגישים, מהירי הכנה, שיהפכו את הבישול לחוויה ולא למטרד שכרוך בעבודה רבה וקשה. הופכים את ספר הבישול של חלי ממן לחגיגה אמיתית לאלו המעוניינים לשמור על אורח חיים בריא ואלה המבקשים לגוון את תפריט המטבח שלהם בשפע מנות חדשות לכל המשפחה. 

חלי ממן ייסדה את העסק המשגשג שלה בשנת 2000 עם קבוצה קטנה בביתה בעכו, כיום קיימות בארץ מעל 400 קבוצות המיישמות את שיטתה המצליחה, למעלה מ 20 אלף איש משתתפים במפגשים ומגיעים יחד לתוצאות. שיטתה של ממן היא סיפור הצלחה שנישא מפה לאוזן. 

בספר זה לראשונה מאוגדים טיפים ומתכונים המבטיחים חיים בריאים. הספר יכול לשמש מתנה אידיאלית להעניק לסבתות וסבים, דודות ודודים, וכמובן ההורים, לחיות חיים ארוכים ובריאים, באמצעות אוכל טוב ובריא. 

קבלו הצצה קטנה עם מספר מתכונים מדהימים שתמצאו בספר:

כרעי עוף על מצע בורגול מתוך ספר הבישול של חלי ממן 
(5 מנות) 

המצרכים:
2 כפות שמן 
כוס וחצי בורגול מושרה במים ומסונן 
4 כוסות מים 
מלח, פלפל שחור 
3 כפות רוטב סויה 
1 כף סילאן 
2 שיני שום כתושות 
1/2 כפית אבקת ג'ינג'ר 
5 כרעי עוף, ללא העור 
1/2 כוס מים רותחים 

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל 180 מעלות 

מחממים שתי כפות שמן בסיר, ומערבבים אליו את הבורגול. קולים מעט תוך כדי ערבוב. יוצקים 3 כוסות מים, מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, ומבשלים כ-20 דקות, עד שהבורגול התרכך והמים התאדו. 

מערבבים בקערה את הסויה, הסילאן, השום, אבקת הג'ינג'ר, מלח ופלפל. מעבירים את העוף לתוך המשרה, ומערבבים כך שכולו יהיה מצופה. משרים כ-30 דקות. 

מרפדים תבנית בנייר אפייה. מפזרים עליה את הבורגול המבושל, מסדרים מעליו את כרעי העוף, ויוצקים מעל את המשרה+ חצי כוס מים רותחים. 

מכסים את התבנית ביריעת אלומיניום, ואופים כשעתיים. מסירים את הנייר ואופים עוד כ-10 דקות עד להשחמה. 



חזה עוף בסויה ודבש מתוך ספר הבישול של חלי ממן 

מתכון אהוב על ילדים 
(4 מנות) 

המצרכים:
1 כף שמן 
2 בצלים פרוסים דק 
500 גרם חזה עוף חתוך לרצועות 
1 כף דבש 
1/4 כוס מים חמים 
1 כף סויה 
4 כפות רוטב צ'ילי מתוק 
2 שיני שום כתושות 

אופן ההכנה:
מחממים כף שמן בסיר ומאדים את הבצל על להבה בינונית עד שהוא מתרכך, אך לא מזהיב. 

מגבירים את הלהבה. מוסיפים את רצועות חזה העוף, ומקפיצים עד שהעוף משנה את צבעו 

ממיסים את הדבש בקערית עם רבע כוס מים חמים. מוסיפים את הסויה, הצ'ילי המתוק והשום הכתוש ומערבבים היטב. 

מוסיפים את הרוטב לסיר ומערבבים. מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה ומבשלים כ-10 דקות, לצמצום הנוזלים. 

בשילוב עם שלוש כפות קינואה מבושלת +סלט ירקות עשיר ומתובל בשמן זית איכותי יכול להוות תחליף לארוחת צהריים שלמה. 



פשטידת מנגולד וחציל מתוך ספר הבישול של חלי ממן 

פשטידה טעימה ומשביעה 
(תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ) 

המצרכים:
1 חציל גדול קלוף 
1 פרוסה לחם קל, שרויה במים וסחוטה 
1 כף פירורי לחם 
2 כפות שמן זית 
2 בצלים גדולים קצוצים 
8 עלי מנגולד, שטופים היטב וקצוצים 
3 ביצים 
1 כפית כמון 
1/4 כפית כורכום 
מלח, פלפל שחור 
תרסיס שמן 

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל 180 מעלות 

קולים את החציל על הגז או בתנור, מקלפים ומסננים היטב מנוזלים. חותכים את החציל לקוביות קטנות ושמים בקערה. מוסיפים את הלחם הסחוט ופירורי הלחם. מערבבים היטב. 

מחממים שמן זית במחבת רחבה, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד הזהבה. 

מוסיפים למחבת את עלי המנגולד הקצוצים, ומאדים עד שהם מאבדים מנפחם ומתרככים. מסירים מהאש, ומעבירים את תוכן המחבת לקערה. 

מוסיפים לקערה את הביצים והתבלינים. מערבבים היטב לתערובת אחידה. 

משמנים תבנית אפייה בתרסיס שמן. מעבירים לתוכה את התערובת, ואופים בתנור החם 25-30 דקות, עד שהפשטידה מתייצבת ומשחימה. 



כריך טוניסאי מתוך ספר הבישול של חלי ממן 

כריך שאני אף פעם לא מצליחה לסיים כי הבנות שלי חוטפות לי אותו באמצע. 

המצרכים:
2 פרוסות לחם קל 
1 ביצה קשה פרוסה 
1 כף טונה במים 
1 כפית לימון כבוש 
סלט ירקות קצוץ דק 
1 כפית סחוג 



סלמון אפוי בלימון ובזיליקום 

(5 מנות) 

המצרכים:
1/2 כוס עלי בזיליקום טריים 
3-4 שיני שום 
1/3 כוס מיץ לימון טרי 
5 כפיות שמן זית 
מלח, פלפל 
1 ק"ג פילה סלמון 

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל180 מעלות 

טוחנים את עלי הבזיליקום ואת שיני השום בבלנדר. מוסיפים את מיץ הלימון, שמן הזית, מלח ופלפל, ומעבדים היטב. 

מרפדים תבנית בנייר אפייה ומניחים בה את הדג. יוצקים את הרוטב, מכסים ברדיד אלומיניום ואופים במשך כ-15 דקות. 

מסירים את רדיד האלומיניום ואופים כ-10 דקות נוספות, על פי עובי הנתחים, עד להשחמה קלה. 



מרק כתום מתוך ספר הבישול של חלי ממן 

מרק נהדר! 
(6 מנות) 

המצרכים:
1 כף שמן זית 
1 בצל קצוץ 
מעט פלפל ירוק חריף קצוץ דק 
3 גזרים קצוצים 
1 בטטה קטנה חתוכה לקוביות 
150 גרם דלעת חתוכה לקוביות 
1/2 כוס עדשים כתומות 
6 כוסות ציר ירקות או מים 
רצועת קליפת לימון באורך 5 ס"מ 
1/4 כפית אגוז מוסקט מגורר 
מלח, פלפל שחור 

אופן ההכנה:
מחממים שמן זית בסיר, ומאדים את הבצל עד שהוא נעשה שקוף. 

מוסיפים את הפלפל החריף ומאדים כ-5 דקות תוך כדי ערבוב. 

מוסיפים לסיר את הגזרים, הבטטה, הדלעת והעדשים. מוסיפים את ציר הירקות או המים. מוסיפים את קליפת הלימון, מתבלים ומערבבים היטב. 

מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר ומבשלים עד שהירקות רכים, כ-30 דקות. מדי פעם פותחים את הסיר, ומסירים בעזרת כף את הקצף שמצטבר. 


סלט ברוקולי חי מתוך ספר הבישול של חלי ממן 

ברוקולי ואני חברים טובים כבר שנים. גם עם הסלט הזה, שכל הירקות בו חיים, אני מיודדת מאוד. 
(5-6 מנות) 

המצרכים:
1 פרח ברוקולי גדול 
1 שורש סלרי כולל העלים 
1 בצל ירוק קצוץ 
1/4 כרוב קצוץ 
2-3 פרחי כרובית, מופרדים לפרחים קטנים 
חופן עלי פטרוזיליה קצוצים 
חופן שמיר קצוץ 
חופן עלי כוסברה קצוצים 
חופן עלי נענע קצוצים 
מלח, פלפל שחור 
1 כף חומץ 
מיץ סחוט משני לימונים 

אופן ההכנה:
קוצצים את הברוקולי (הפרחים וגם הגזע) וקוצצים גם את שורש הסלרי והעלים. מניחים את כל הירקות בקערה, מתבלים ומערבבים היטב.



להשיג בחנויות הספרים ובאתר של חלי ממן. 


מחיר: 59.90 ₪. 


תגובה 1:

  1. כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור כמה אנשים שאמרו שזה בלתי אפשרי. שמי אהה ואני מישראל. אבל אני עובר לשיקגו בארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי כשאיבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את הבית כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים של משפחתי. שלה ושל הילדים שלי באותו רגע. אף אישה לא תומכת בי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת מבחן לאשתי אבל היא מונעת ממני לדבר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודעת שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה מאוחר יותר כל כך הרבה חברים אבל עדיין הם לא התקשרו אליי, עד שיגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי שהסביר לי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על איש גדול שעזר לו להשיג עבודה טובה בקוקה קולה והוא אמר לי שהוא אשף קסמים אבל אני אדם שלא מאמין באיות אבל החלטתי לנסות את זה ודראלבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים האלה של ארוחות. אני ממלא אחר כל ההוראות ועושה טוב מה שהוא ביקש ממני. דראלבה דאג שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של דראלבה. אשתי התקשרה אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי ואל הילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשר אלי חבר ששלח לי מכתב הוקרה, עכשיו אני המנהל של פרגון בארה"ב. אני מייעץ לך אם יש לך בעיות שלח הודעה למייל הזה: dralaba3000@gmail.com או WhatsApp אותו בטלפון +1(425) 477-2744 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר.

    השבמחק