יום שבת, 2 במרץ 2019

רגע לפני שמנתחים קופצים לבדיקה קצרה במדטק


לפני מספר חודשים בכורתי נפלה בצבא ושברה את רגלה, ריצות בין בתי החולים, ביקורות, גבס והמון כאבים אך כל אלו היו רק ההתחלה למה שעתיד להגיע בהמשך, מדובר בבחורה בריאה, צעירה בת כמעט 21 שכל חייה לפניה ופתאום ביום בהיר אחד הכל מתהפך ומשתנה- אין ספק כי לכך לא חיכינו וציפינו.

מאחר וכאמור היא שברה את הרגל (שבר לא פשוט) נאלצנו לבקר לא מעט בבית החולים לביקורות הרבות, באחד מהצילומים הראשונים התגלה OCD ובשפת העם שחיקת סחוס מה שיתברר כגורם מספר אחד לכאבים העזים שיש לה למרות הגבס והבראת השבר.

לאחר הורדת הגבס המשכנו לבקר בבתי החולים השונים, רצנו מרופא לרופא ולכולם הייתה אבחנה אחת לצערינו- חובת ניתוח על מנת לתקן את השחיקה בסחוס- מה שיצריך מבחינתה חודשיים של כאבים, שכיבה במיטה ומי יודע מה עוד, דבר שמבחינתה לא רצוי ואף לא אפשרי.

התחלתי לחפש אלטרנטיבות שונות ברשת עם רופאים כאלו ואחרים וממש לאחרונה שמעתי על מרפאת "מדטק" אשר מציגה את הטיפול האולטימטיבי והמתקדם בתחום שחיקת הסחוס המבוסס על טכנולוגיית MBST - כמובן שיצאתי לחקור מעט ולהבין במה מדובר וכל זאת רגע לפני שאני מביאה את ביתי ומנסים לטפל בתופעה.

חברת "מדטק" ישראל מציגה בימים אלו את הטיפול האולטימטיבי והמתקדם בעולם בתחום שחיקת סחוס המבוסס על טכנולוגיית MBST  ומיועד לשחזר את פעילות תאי הסחוס, פציעות ספורט, ארתריטיס הכתף, ידיים, ומפרקי אצבעות, ארתריטיס הירך , ברך, כף רגל, ומפרקי הקרסול. 



כיום, רוב הטיפולים המוצעים לשחיקת הסחוס מטפלים בסימפטומים בלבד, לרוב בשילוב חומרים כימיים, ולבסוף ע"י פתרונות פולשניים כגון ניתוח.

הודות ליעילות השימוש בטכנולוגית ה-MBST מתקבלות תוצאות ושיפורים בריאותיים משמעותיים המהווים אלטרנטיבה מושלמת לטיפולים המוצעים בשוק ללא התערבות כירורגית. 



תהודה מגנטית , המשמשת מרכיב מרכזי ב-MRI ובטכנולוגיית MBST, משפיעה על הגורם לתהליך ההתנוונות בסחוס ובמבנה העצם ובכך יכולה לדחות ואף למנוע את הצורך בניתוח. מה גם שהטיפול בטוח לחלוטין , לא פולשני, ללא כאב וללא תופעות לוואי. 

לכל אזור מטופל מותאם כרטיס טיפול שונה, על מנת להבטיח טיפול יעיל לכל מפרק. המכשיר מורכב משני חלקים: קשת ברוחב 40 ס"מ שמוכוונת למרכז המפרק פגוע, ומחשב המייצר ומשדר את השדה האלקטרומגנטי לקשת, כל זאת על פי הכרטיס הרלוונטי. 

טכנולוגיית MBST מאושרת לשימוש בארצות "השוק האירופאי המשותף" (EC) וכן בישראל באישור משרד הבריאות.

סחוס שניזוק, תפקודו לקוי והתחדשות רקמת הסחוס נפגעת - התוצאה הינה דלדול נפח ואיכות הסחוס, כאבים עזים והפחתת התנועה במרפקים- על כן הרעיון המרכזי של הטיפול ב-MBST הינו טיפול בגורם ולא בסיפטום.



טיפול MBST® כולל את השלבים הבאים: 
  • בדיקה יסודית על ידי אורתופד בה ייקבע המשך הטיפול (אם בכלל)- כ-30% מכלל הפונים כלל לא יתאימו להמשך טיפול , בעת הסקירה הצוות הרפואי בודק האם יש מספיק סחוס להצלחת הטיפול . 
  • סדרת טיפולים, כל אחד באורך שעה , בימים רצופים- הסדרה כוללת 9/10 מפגשים. 
  • תרגילי ניידות מדי יום התרגילים מותאמים לכל מטופל באופן אישי ויודגמו על ידי צוות המטפלים עם תום סידרת הטיפולים. 
  • בדיקה נוספת, כ- 6 – 12 שבועות לאחר השלמת הטיפול. בדיקת מעקב על ידי הרופא, לשם השוואה והערכת יעילות הטיפול . 
  • בדיקה נוספת נערכת 6 חודשים ושנה לאחר הטיפול, לשם הערכת הטיפול לטווח ארוך מבחינת הקלה בכאב והניידות. 
החלמה= שיקום הסחוס/העצם/האיבר הפגוע, שיפור בטווחי התנועה ובתפקוד והפסקת הכאבים!






כתובת "מדטק" ישראל 
מנחם בגין 7 בית גיבור רמת גן 


03-9043434 

מנהל רפואי : ד"ר שמוליק יצחר, אורתופד מנתח. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה