יום שבת, 11 באוגוסט 2018

פוסט סיכום יום הולדת וחישוב מסלול מחדש



לאחרונה חגגתי 40 היה זה יום הולדת עגול ומשמעותי.

חודשים לפני המועד הרגשתי אותו מתקרב וחשתי בתוכי פנימה את משמעות המספר. היתה לי תחושה שכמו שאמרו רבים לפני אני אכן מזהה סימפטומים של "משבר גיל ה-40" ועלי לנקוט צעד רגע לפני שאני נכנסת לעשור החמישי. בער בי לעשות את השינוי. עתה, כשילדי כבר בגרו (יחסית) והמעמד שלי בעבודה התבסס, זה הזמן הנכון לפנות מקום לעצמי. 

בחרתי לעשות שינוי תזונתי מתוך אמונה שאחרי כל כך הרבה שנים של התמודדות עם עודף משקל זה הזמן להעניק לגופי את הטוב ביותר. מי שמכיר אותי יודע שזו אינה משימה פשוטה עבורי. גדלתי כילדה רזה מאוד עד לבואו של השינוי ההורמונלי. ביום בו קיבלתי לראשונה מחזור התחלתי להשמין ובגיל 14 כבר שקלתי 75 ק"ג. בו ביום החלטתי על הדיאטה הראשונה של חיי, דיאטת אבטיח. במשך שלושה שבועות אכלתי רק אבטיח, השלתי 15 ק"ג ונשברתי. מיותר לציין כי הקילוגרמים עלו בחזרה.

במהלך חיי עשיתי את כל הדיאטות האפשריות: דיאטת כרוב, חלי ממן, שומרי משקל, גמילה מגלוטן וסוכר, מרזי מורית ואחרות. כל אחת מהשיטות היתה טובה בפני עצמה אך תמיד הרגשתי די אומללה לאורך התהליך מה שהביא שוב לשבירת הדיאטה ועליה במשקל מחדש. 

לא אגזים אם אומר כי במרוצת 40 שנותי העליתי והשלתי למעלה ממאה קילוגרמים מיותרים. לא עוד!!

כשפגשתי את רוני מהתוכנית של הרבלייף ימים ספורים לפני חג הפסח, הייתי סקפטית אבל החלטתי לצאת לדרך חדשה. כל סובבי צחקו בין אם בפני ובין אם מאחורי גבי וטענו כי כבר ניסיתי הכל ומה עכשיו? אבל אני ידעתי שלא עוד. הפעם זה יהיה שונה. לא יודעת לשים את האצבע, אבל כשיצאתי מאותה פגישה הייתי והרגשתי אחרת. ראיתי ברוני את האלוהים הקטן שלי, הרגשתי שהפעם זה אחרת! לפני שנפרדנו הציעה רוני שאתחיל רק לאחר החג אבל אני שהייתי כבר חדורת מוטיבציה, החלטתי שלא אחכה יום נוסף ויצאתי לדרך. במהלך ארבעה וחצי החודשים שחלפו מאז אותה פגישה כבר השלתי כ-19 ק"ג ממשקלי. 

הימים הראשונים לוו בהמון חששות. שייק בוקר, תפריט אדוק וקפדני, שיחות עידוד תכופות עם רוני, שתייה מרובה, שייק נוסף בערב והמון מצב רוח חדש שלא הכרתי בי. הרגשתי אותו ממש כאן השינוי של חיי מתחיל.

העייפות הלכה ופחתה, פתאום הרגשתי מלאת אנרגיה. הימים הראשונים חלפו במהרה והמשקל נתן את אותותיו - השלתי 2.8 ק"ג בשבוע. טלפון מאושר לרוני כדי לחלוק את החוויה ולצידה ההתרעה שלא כל הימים הבאים עתידים כך. אבל אני שהייתי למודת כבר לא התאכזבתי כי ידעתי שהזמן יעשה את שלו. 

בניגוד לניסיונות ההרזיה בעבר שונה התהליך עבורי לחלוטין! הפעם אני מרגישה את השינוי בחשיבה, בתחושה והתנהלות. היום שאני מעניקה לגופי את כל מה שהוא צריך (בשייקים ובתה) הוא לא מבקש כלום! אני מאושרת והגוף שלי מרגיש נפלא. הקילוגרמים נושרים בקלות וללא מאמץ יתר מצידי. היום אני יכולה להיות במאפייה ולהסתפק בשתיית זיר וליהנות. היום אני יכולה לשבת במסעדה ולהסתפק בסלט ירקות ו/או חזה עוף. היום אני יכולה להיות בגלידריה ולשתות קפה הפוך ולהרגיש מאושרת. כי היום אני מאושרת ואפילו לא יכולה לתאר במילים את שעובר על נפשי.

היום אני שולטת בגופי ובראשי ולא ההפך!!

בזכות רוני שהמליצה לשלב גם פעילות פיזית על מנת להשיג תוצאות מירביות ולצמצם היקפים התחלתי בצעדות יומיות שהתאימו לאורח החיים שלי וכשהבנתי שזה לא מספיק לי, הוספתי אימונים אישיים בסטודיו פשוט לזוז. התאהבתי. והתמכרתי. היום כבר אינני יכולה בלי. 

שלושה קילוגרמים מפרידים כיום ביני ובין משקלי ביום חתונתי לפני 21 שנה היכולה להיות מאושרת ממני? 

נכון, התהליך לא תם. אני רוצה להשיל עוד 13 ק"ג ויודעת שזה לנצח. יודעת שאימצתי אורח חיים אחר ממה שהורגלתי ועל כן אני מאושרת במיוחד!!



מיותר לציין כי המחמאות שלא מפסיקות להגיע מכל עבר מדרבנים אותי עוד ועוד ונותנים לי המון מוטיבציה להמשך הדרך.

בגלל הכיף הגדול, האמונה שלי במוצר החלטתי להתחיל ולעזור לכן בנות, אז מי שמעוניינת אשמח מאוד לייעץ, לתת טיפים, המלצות וללוות בתהליך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה