יום ראשון, 19 באוגוסט 2018

עוף מתקתק בדבש ותפוזים- רעיון מעולה לראש השנה


ראש השנה כבר ממש עוד רגע כאן וכבר התחילה עבורי קדחת המחשבות, מה קונים, מה מכינים, מה התפריט, מה, מה, מה? אז מתנות לאורחים נרכשו, מתנות למורות ולגננות נרכשו, עיצוב השולחן נבחר, היינות נרכשו ועכשיו החלק הקשה מכל- התפריט, אז את הניסיונות התחלתי כבר ביום שישי ואחת המנות שנבחרה היא עוף בדבש, תפוזים ודברים טובים- האמת? יצא להיטטט!!

הפעם בחרתי להשתמש בדבש של עמק חפר אשר במיוחד לרגל החג משיקים דבש בטעמים: אבוקדו, אקליפטוס והדרים- הפעם השתמשתי בדבש הדרים שפשוט טעים לזלול גם ככה.

המצרכים:
8-10 חלקי כוף
כוס רוטב דבש הדרים של עמק חפר
חצי כוס מיץ תפוזים
ראש שום מפורק לשיניים קלופות
פרוסות תפוזים
פרוסות בצלים מ-2 בצלים גדולים
עלי רוזמרין 
מלח, פלפל שחור גרוס
מעט שומשום ובצל ירוק להגשה

אופן ההכנה:
לשטוף היטב את העוף ולהניח בקערה, להוסיף את שאר המצרכים ולהניח בתבנית המתאימה לתנור פרוסות בצל, מעליהם מעט פרוסות תפוזים, את העוף מצופה היטב ברוטב, מעליו עוד פרוסות תפוז ועלי רוזמרין.

להכניס לתנור חם לכשעה על חום בינוני, בעשר דקות האחרונות להעביר לגריל להשחמה.

בהגשה בחרתי להוציא את פרוסות התפוז מאחר וילדי לא אוהבים לראות תפוזים באוכל שלהם אולם לדעתי בערב החג אשאיר אותם, במקום פשוט פיזרתי מעט שומשום ובצל ירוק.

להגיש חם.



במכוורת עמק חפר מקיבוץ משמרות, יוצאים לכבוד החג עם מוצרי דבש חדשים על המדפים של רשתות השיווק, זאת לצד מוצרי הדגל מסדרת דבש פרחי בר. בין המוצרים החדשים דבש בטעמים מיוחדים: אבוקדו, הדרים ואקליפטוס. "מדובר במוצרי דבש טהור בשיטת עשייה הזהה לדבש פרחי בר" מספר אריה טנדט, דבוראי ומבעלי המכוורת, "ההבדל הוא בהצבת הכוורות. מאחר והדבורים האוספות את הצוף לכוורת עפות עד 5 ק"מ רדיוס מהכוורת, הצבת הכוורות במיקומים הנכונים למשל במטע אבוקדו או הדרים, יביאו לתוצאות של איסוף צוף אשר ברובו ירוכז ממטעים אלו, דבר שייצור את הדבש הטהור והטבעי בטעמיו השונים". 

קרדיט צילומים: יהונתן בן חיים


להלן פירוט על מוצרי דבש השונים וייחודם: 

דבש טהור הדרים – צבע צהוב בהיר עד לבן, טעם וריח מודגשים ומיוחדים של פרות הדר, מתוק בטעימה ראשונה עם חמיצות מורגשת. לדבש הדרים מיוחסת היכולת לעזור בהפחתת תופעות שיעול אצל ילדים, היות והוא מכיל נוגדי חמצון וביניהם ויטמין C וחומרים המטפלים בתהליך הדלקתי הגורם לשיעול. ריכוז גבוה של פרדסים נמצא באזור עמק חפר, על ההדרים נמנים: התפוז, הלימון, האשכולית, הקלמנטינה, האתרוג, הפומלה ורבים אחרים. 

מחיר מומלץ לצרכן 350 גרם , 25 ₪ 

דבש טהור אקליפטוס- דבש בעל צבע כהה, חריף יותר בטעמו מאשר פרחי בר, ארומטי מאד, בעל טעם משני קל של מרירות. מקור הדבש עמק החולה, יער חדרה, חוף הכרמל, נגב צפוני, אזור באר שבע, מישור החוף ובקעת הירדן. לדבש אקליפטוס תכונות אנטי בקטריאליות ואנטיספטיות. הוא היגרוסקופי מאד (סופח לחות). טוב בעיקר לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה, שיעול וכמו כן בטיפול בבעיות עור, פצעים וכוויות שטחיות. דבש זה עשיר בברזל. 

מחיר מומלץ לצרכן 350 גרם, 25 ₪ 


דבש טהור אבוקדו- צבעו כהה, כמעט שחור, והוא עשיר בויטמינים ,A 1B, 2B, 3B, C, ברזל (לכן הוא יותר כהה מסוגי דבש אחרים) סידן ואשלגן. בגלל שפע חומצות השומן החיוניות של פרי האבוקדו, טעמו של דבש פרחי אבוקדו הינו יותר חמאתי מהסוגים האחרים. מצוין להמתקת משקאות חמים ולהזהבה עמוקה בצלייה ובבישול. בישראל מגדלים זנים שונים של אבוקדו בהתאם לסוגי הקרקעות והאקלים באזורים השונים. 

מחיר מומלץ לצרכן 350 גרם 25 ₪ 

דבש טהור מפרחי בר- דבש ישראלי טהור מפרחי בר נוצר מצוף פרחים שונים מכל רחבי הארץ. 
צבעו של הדבש יכול להשתנות מצבע בהיר ושקוף דרך צבע זהוב חזק ועד לצבע כהה מאד, הכול תלוי במקור הפריחה ובכמות אבקת הפרחים המצויה בדבש. 

מחיר מומלץ לצרכן 40 ₪ ל 1 ק"ג 

קרדיט צילומים: יהונתן בן חיים

אודות 

הסיפור של מכוורת עמק חפר מתחיל ב 1981 והיא עד היום שותפות חקלאית של מספר דבוראים המספקים את הדבש למכוורת והיא החברה השנייה בגודלה בארץ ומשווקת כ 25% מתצרוכת הדבש השנתית. הכוורות של המכוורת מפוזרות בכל רחבי הארץ: בקעת הירדן, רמת הגולן, עמק חפר, עמק החולה, השרון, הגליל העליון, עמק יזרעאל, הגלילי המערבי. דבר שמסייע לייצר דבש טהור שמרכיב את טעמיה המגוונים של הארץ . 


מכוורת עמק חפר 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה