יום רביעי, 29 באוגוסט 2018

מחפשים רעיונות למתנות לחג?

"העצב שרצה אהבה" מאת אלה ויינטראוב 





"בבית קטן בעל גג רעפים אדום גרים להם בני משפחת הרגשות בנחת. הם אוהבים להיות אצל האנשים, החיות והצמחים. בכל יום הם מתאספים ומספרים את חוויותיהם. רק העצב שותק ולא מספר דבר, הוא מרגיש שבני האדם אינם אוהבים אותו יותר. כשהוא יוצא לפארק הוא רואה ילד עצוב. האם הילד יקבל אותו באהבה?" (מתוך הספר) 

ספר הילדים "העצב שרצה אהבה" מאת אלה ויינטראוב בהוצאת "אדמונית" הוא ספר קסום שמלמד על חשיבות כל הרגשות בחיינו. הספר מציג את עולמם של הרגשות. הוא נפתח כמו כל סיפור טוב בתיאור מקום המגורים של משפחת "רגשות". על רקע איורים צבעוניים וחמים נפרש הטקסט שמתאר את סיפור העלילה ומכניס את הקוראים הצעירים לתוך עולמה של משפחת רגשות. דמויות הרגשות השונים מומחשות לצד הטקסט בצבעים ייחודיים שמתחברים למהותן ומדברים אל הקוראים הצעירים. 

הספר כתוב בחרוזים ומתאים לקריאה משותפת עם ילדים בגילאי הגן. הוא יכול לשמש בסיס לשיחה עם הילדים על הרגשות השונים כדי להתמודד עמם באופן שמפנה מקום לכל חוויה שלהם.


"אוטיסטה 2" מאת דניאל עמית
"אוטיסטה " חוזר... והפעם אוטיסטי מתמיד!


"אוטיסטה 2" מאת דניאל עמית בהוצאת "מיקה", הוא השני בסדרת הקומיקס "אוטיסטה", שגיבורו ויוצרו הוא נער אוטיסט. באמצעות ציורי קומיקס הוא מראה באירוניה, ובהומור מתובל בעוקצנות קלה שגם אוטיסטים יכולים לראות את העולם במבט משועשע. במספר סצנות מחיי היומיום של דניאל ושל הסובבים אותו, הוא מתאר בספרו באופן הומוריסטי ואירוני על החיים שלו כאוטיסט. בספר נאלץ דניאל להתמודד עם שדים מעברו, התקפי חרדה, ואימא עקשנית שלא בוחלת בשום דבר כדי להביך אותו. 

הוא מתאר מגוון סיטואציות שונות בחייו: איך אוטיסטים מתמודדים עם אוכל גרוע במסעדה? איך אוטיסטים מתמודדים עם שחייה בקבוצה? ואיך זה שאוטיסט, גיי וטרנסג'נדר מתאמנים בחדר כושר בלי שזה נשמע כמו התחלה של בדיחה? ב"אוטיסטה 2", תקבלו את כל התשובות לשאלות אלה ונוספות ותכירו גם צד אחר של דניאל - כזה שלא ראיתם בעבר - של התבגרות וצמיחה, שבו דניאל לומד להשלים עם מי שהוא.

הספר "אוטיסטה" הראשון היה הצלחה והוא פתח ללא מעט משפחות לאוטיסטים דרך לקבל את עצמם כפי שהם! למרות שהספר יכול לעזור לאנשים עם אוטיזם, כל אחד, גם אם הוא לא אוטיסט, יכול להזדהות עם החוויה, עם הבדידות, עם שמחת החיים ועם ההומור שמלווה את הספר. כיום הוא יוצא במהדורה מחודשת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה