יום שני, 20 באוגוסט 2018

עוגת גזר סודית

בפעם הראשונה שהכנתי עוגת גזר כולם הרימו גבה ולא הסכימו לטעום, על כן בפעמים הבאות כבר לא גיליתי שזוהי עוגת גזר אלא עוגת דבש, כולם התלהבו מהעוגה וליקקו שפתיים רק לאחר שהעוגה הסתיימה לה גיליתי את הסוד הנורא מכל, חחח , שבעצם מדובר בעוגת גזר, מאז עברו המון מים בנהר ואנשים הבינו שמדובר בעוגה טעימה במיוחד, אז לאלו שלא אוהבים את הטעם הדומינטטי של עוגת הדבש ממליצה בחום על המתכון הזה כי הוא יעניק לכם המון נקודות זכות אצל האורחים שלכם, אז קדימה הפשילו שרוולים, במספר דקות תקבלו ניחוח מדהים וחלומי בבית והטעם? מושלם!!



המצרכים:
1/3 כוס סוכר חום
1/2 כוס סוכר לבן
2 ביצים
1/2 כוס שמן 
3 כפות דבש מובחר- הפעם אני השתמשתי הדרים שהעניק לעוגה טאצ' מיוחד
4 גזרים מגורדים
1/3 1 כוס קמח
שקית אבקת אפיה
כפית קינמון
אגוז מוסקט
1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים

אופן ההכנה:
להקציף הכל לפי הסדר, לאפות בתבנית אינגלשקייק ו/או סיר פלא.
הפעם בחרתי לפזר מעל שקדים פרוסים מה שהעניק לעוגה עוד מראה חגיגי.


כפי שציינתי מעלה השתמשתי הפעם בדבש הדרים של מכוורת עמק חפר אשר משיקה לכבוד החג מהדורה מיוחדת של דבש 100% טהור בטעמים: אבוקדו, אקליפטוס והדרים. 


במכוורת עמק חפר מקיבוץ משמרות, יוצאים לכבוד החג עם מוצרי דבש חדשים על המדפים של רשתות השיווק, זאת לצד מוצרי הדגל מסדרת דבש פרחי בר. בין המוצרים החדשים דבש בטעמים מיוחדים: אבוקדו, הדרים ואקליפטוס. "מדובר במוצרי דבש טהור בשיטת עשייה הזהה לדבש פרחי בר" מספר אריה טנדט, דבוראי ומבעלי המכוורת, "ההבדל הוא בהצבת הכוורות. מאחר והדבורים האוספות את הצוף לכוורת עפות עד 5 ק"מ רדיוס מהכוורת, הצבת הכוורות במיקומים הנכונים למשל במטע אבוקדו או הדרים, יביאו לתוצאות של איסוף צוף אשר ברובו ירוכז ממטעים אלו, דבר שייצור את הדבש הטהור והטבעי בטעמיו השונים". 

להלן פירוט על מוצרי דבש השונים וייחודם: 

דבש טהור הדרים – צבע צהוב בהיר עד לבן, טעם וריח מודגשים ומיוחדים של פרות הדר, מתוק בטעימה ראשונה עם חמיצות מורגשת. לדבש הדרים מיוחסת היכולת לעזור בהפחתת תופעות שיעול אצל ילדים, היות והוא מכיל נוגדי חמצון וביניהם ויטמין C וחומרים המטפלים בתהליך הדלקתי הגורם לשיעול. ריכוז גבוה של פרדסים נמצא באזור עמק חפר, על ההדרים נמנים: התפוז, הלימון, האשכולית, הקלמנטינה, האתרוג, הפומלה ורבים אחרים. 

דבש טהור אקליפטוס- דבש בעל צבע כהה, חריף יותר בטעמו מאשר פרחי בר, ארומטי מאד, בעל טעם משני קל של מרירות. מקור הדבש עמק החולה, יער חדרה, חוף הכרמל, נגב צפוני, אזור באר שבע, מישור החוף ובקעת הירדן. לדבש אקליפטוס תכונות אנטי בקטריאליות ואנטיספטיות. הוא היגרוסקופי מאד (סופח לחות). טוב בעיקר לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה, שיעול וכמו כן בטיפול בבעיות עור, פצעים וכוויות שטחיות. דבש זה עשיר בברזל. 

דבש טהור אבוקדו- צבעו כהה, כמעט שחור, והוא עשיר בויטמינים ,A 1B, 2B, 3B, C, ברזל (לכן הוא יותר כהה מסוגי דבש אחרים) סידן ואשלגן. בגלל שפע חומצות השומן החיוניות של פרי האבוקדו, טעמו של דבש פרחי אבוקדו הינו יותר חמאתי מהסוגים האחרים. מצוין להמתקת משקאות חמים ולהזהבה עמוקה בצלייה ובבישול. בישראל מגדלים זנים שונים של אבוקדו בהתאם לסוגי הקרקעות והאקלים באזורים השונים. 

דבש טהור מפרחי בר- דבש ישראלי טהור מפרחי בר נוצר מצוף פרחים שונים מכל רחבי הארץ. 
צבעו של הדבש יכול להשתנות מצבע בהיר ושקוף דרך צבע זהוב חזק ועד לצבע כהה מאד, הכול תלוי במקור הפריחה ובכמות אבקת הפרחים המצויה בדבש. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה