יום חמישי, 16 באוגוסט 2018

פסטה עם רוטב חלומי וקטיפתי, חרפרף וטעים במיוחד



כל ערב אני שוברת את הראש מחדש מה להכין לילדים למחרת לארוחת הצהריים, לעיתים פשוט מתייעצת עימם ואז התשובה די ידועה מראש- פסטה מלאה כל טוב- פסטה עם טונה- זוהי מנה שאכלתי בילדותי המון (מהמטבח הטריפוליטאי) ואני מאוד אוהבת- הפסטה חריפה אולם גם הילדים "שרופים" עליה תרתי משמע, אז ייאלה הפשילו שרוולים יוצאים לדרך.

הפעם קיבלתי להתנסות פטוציני מקמח מלא והחלטתי לנסות את המוצר במתכון הנ"ל, תקשיבו להיט אמיתי!!! יצא אליפות, אני מרגישה שנתתי לילדים ולבני הבית מוצר איכותי ובריא יותר ואני מאושרת!!


המצרכים:
חבילת פטוציני מקמח מלא
קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות
קופסת רסק עגבניות
3/4 כוס מים
בצל קצוץ
חצי ראש שום כתוש
פלפל חריף חתוך לרצועות דקות
פיטריות טריות פרוסות (הפעם לא היה לי אבל מוסיף המון)
קופסת שימורים טונה בשמן


אופן ההכנה:
לטגן בצל עד להזהבה קלילה, להוסיף שום ופלפל חריף, לערבב היטב, להוסיף תבלינים ולערבב היטב, להוסיף עגבניות מרוסקות+ רסק עגבניות+מים ולבשל על אש קטנה כמספר דקות.

להוסיף את הטונה ולערבב היטב, לבשל על אש קטנה כחמש דקות ולהוריד מהאש.

להוסיף לפסטה ולהגיש חם.





"תבואות" משיקה פסטה אורגנית חדשה: פטוצ'יני מקמח כוסמין מלא 



חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משיקה פסטה ייחודית, מיובאת מאיטליה: "פטוצ'יני מקמח כוסמין מלא אורגני". 

הפטוצ'יני (פסטה שטוחה ורחבה) מכיל אך ורק קמח כוסמין מלא ואורגני ומים. הכוסמין הוא זן דגן קדום שהשימוש בו היה נפוץ במזרח התיכון וברחבי אירופה מתקופת הברונזה ועד ימי הביניים. לאחר שגילו שקל יותר לגדל ולעבד חיטה, נזנח גידולו. 

הנטורופתית יערה כהן איכילוב מציינת כי הכוסמין המלא עשיר בערכים תזונתיים. הוא מכיל אחוז גבוה יותר של חלבון לעומת החיטה, הוא עשיר בסיבים תזונתיים, בוויטמינים מקבוצה B ובמינרלים כמו ברזל, סידן ואשלגן. כמו כן, הוא בעל ערך גליקמי נמוך ואחוז הגלוטן בו נמוך מזה שבחיטה. 

טעמה של הפסטה עשיר וצבעה ענברי. מכינים אותה כמו כל פסטה ("אל דנטה"), ומגישים עם רוטב, למשל רוטב אלפרדו המזוהה במיוחד עם סוג זה של פסטה. 

הפסטה החדשה מצטרפת למגוון הפסטות האורגניות של תבואות, בהן פסטות מקמח דורום מלא, פסטה מקמח קמוט, פסטה העשויה משילוב של קמח כוסמין, קינואה ועדשים, ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה