יום ראשון, 5 באוגוסט 2018

מסעדת נחמן- מטבח נשמה עם הרבה טעמים קסומים

לאחרונה הוזמנו לאירוע מקסים מיוחד ומהנה  במסעדת נחמן מטבח נשמה, כבר ברגע הראשון ששמעתי שמדובר במסעדה השוכנת בזכרון יעקב די התאהבתי, לזכרון יש משהו מיוחד, משהו קסום החבוי באותן סמטאות ורחובות העיר.



המסעדה ממוקמת בלב המדרחוב הפעיל ומדליק, הגענו בערב ט"ו באב כאשר המדרחוב שקק חיים עם הופעות חיות, דוכנים רבים, קהל רחב והמון פאן, נכנסנו לחצר קסומה ומדליקה שם רונן מפעיל בערבי רביעי וחמישי ערבי בשרים מעושנים איכותיים.



מאחורי החצר המדליקה פועלת מסעדה - מסעדת נחמן מטבח נשמה בכל יום, החל מהשעה 12:00 ועד השעה 15:00מזמין אתכם השף רונן רביב  להנות ממנות חומוס ובשר טעימות להפליא, מזינות וממלאות.





אז מה זו המסעדה הזו אתם שואלים? הכל התחיל למעשה עוד בימיו של נחמן אבא של השף רונן רביב אשר היה דמות מוכרת במושבה של פעם זכרון יעקב, בכל פעם שהיה עוצר למנוחה מעבודתו ככורם או סתם באתנחתא היה יושב ומדליק סיגריה, נרגע ומרגיע את סביבתו. קראו לו נחמן המעשן בסביבתו. 

לכבודו רונן הביא מעשנה אותנטית והחזיר לתחייה את המונח "נחמן המעשן" אבל הפעם כמעשן בשר מובחר, הבשרים איכותיים, נימוחים וטעימים במיוחד.מסעדת נחמן מתמחה גם בחומוס וגם בבשר -רעיון הפשטות וחיבור שני מאכלים אלה הוא הבסיס של נחמן – מטבח נשמה.



אז מה היה לנו?

סלט ירקות וטחינה- סלט טרי, רענן עם ירקות פריכים והמון טחינה ביתית מתובלת היטב:



באבא גנוש חצילים וטחינה- סלט מדהים, חצילים שרופים עם טעם מעושן שגם הם מלווים בהמון טחינה ביתית מתובלת היטב, מנה שתגרום לכם לרצות לנקות את הצלחת די מהר:



מסבחה masbacha גרגירים,טחינה ולימון- אם קודם סיפרתי כי כאן רונן מכין חומוס ובשרים טובים הרי אני חייבת לספר כי מדובר בחומוס איכותי, טעים במיוחד, קטיפתי ואיכותי- אסור לכם לוותר, אוהבים חומוס? זה המקום עבורכם:



למנות עיקריות הגיעו לשולחננו פלטות של עונג- הנתחים נצלים בחום נמוך עד אשר הם עשויים והבשר נופל מן העצם, נקצצים אל מול עיני הלקוחות ומוגשים עם המון אהבה, כל הפלטות מגיעות עם תוספת של תפוחי אדמה, סלט כרוב ורטבים 
 לבחירה - ברבקיו BBQ/ צימיצ'ורי Chimichurri :






אונטריב Chuck בשר צלעות נימוח ועסיסי , ראפ ריב Rap Rib מכסה הצלעות, פרגית מעושנת ועוד טעמים נפלאים- כל הבשרים איכותיים מאוד, מובחרים, בעלי טעמים מעושנים ויחד עם זאת עדינים- ניתן להנות ממנה במגש ו/או בכריך עתיר טעמים:















מעבר לערבי הבשרים המעושנים בכל ערב שלישי חצר רביב לובשת סארי ומגישה  את מיטב המאכלים ההודיים- מאחר והגענו מהמרכז הרחוק רונן פינק אותנו גם בטעימות מן התפריט ההודי, הכל היה טעים במיוחד, מאוד קרוב למקור (עם רונן מבשלת הודית אותנטית כך שהטעמים מאוד מדוייקים), כפי שציינתי אנו דגמנו מספר טעימות מן המטבח ההודי אולם יש תפריט מדליק ומיוחד בעלות סימלית של 95 שקלים בלבד- האמת? מניחה שאם הייתי גרה באיזור הייתי מבקרת כאן לפחות אחת לחודש.


ומה תפריט?
פאני פורי - כוסות קטנות העשויות מסולת מוגשות עם גרגירי חומוס ומטבלים שונים.
פפדם - מעין לחם דק מטוגן העשוי מקמח עדשים.
בהג'ה - לביבות בצל וקמח חומוס.
בטטה וואדה - כדורי תפוחי אדמה מתובלים ומטוגנים בבלילה של קמח חומוס.
אורז ודאל - אורז עם נזיד עדשים.
עוף טיקה מסאללה - פרגיות ברוטב אדום, סמיך ומטובל במיטב התבלינים ההודיים.
בקר בקארי - בקר ברוטב קרם קוקוס עם ניחוח תבלינים נהדר.
מלאי כופתה - כופתאות תפוחי אדמה, טופו ומלא דברים טובים ברוטב עגבניות.
ולקינוח... טפיוקה מתוקה בניחוח הל.
כל הערב מלווה במוזיקה הודית כדי להעצים את האווירה.






קינחנו בקינוח טבעוני (פרווה) מפנק וטעים:





מעבר למסעדה ולערבים המקסימים הללו מסעדת הנשיקה עורכת ארועים ושמחות- מטיילים עם קבוצה באיזור? מחפשים מקום שקט לארוחת צהריים? יום גיבוש מהעבודה? רוצים מקום שקט לסדנא/הרצאה? צרו קשר וכאן יבנו לכם את התפריט המתאים ביותר עבורכם.

מתחתנים? חוגגים בר/בת מצווה? יום הולדת? מחפשים מקום שיכיל עד 100 איש באיכות גבוהה?

אז שנפגש רק בשמחות חצר רביב –גסטרונומיה בזכרון יעקוב.


המייסדים 37 - מדרחוב, זכרון יעקב
054-554-4760






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה