יום שני, 25 ביולי 2016

מה חשוב בביטוח נסיעות לחו"ל? כל מה שאת צריכה לדעת לפני יציאה לנופש עם משפחתך



מה חשוב בביטוח נסיעות לחו"ל? וכיצד מתכננים טיול עם הילדים?
כל מה שאת צריכה לדעת לפני יציאה לנופש עם משפחתך



אנחנו מאוד אוהבים לטוס לחו"ל, לפחות פעמים בשנה באופן זוגי ורומנטי ולפחות אחת לשנה עם הילדודס, על התוכניה, המיקום והמסלול אחראי בעלי באופן מופתי אולם על כל נושא האדמניסטרציה, הביטוח, כרטיסי הטיסה וכו' אני פוקדת בנאמנות באופן קבוע!



לפני כשלושה חודשים יצאנו לחופשה משפחתית בחול המועד של פסח, המסלול נבחר (כמובן שהיעד הותאם לגילאי הילדים), התוכניה נבנתה ואני יצאתי לחיפוש ביטוח נסיעות לחו"ל, חברים לפני שעושים ביטוח נסיעות חייבים לבדוק היטב את כל הסעיפים- לא המחיר הינו הפרמט החשוב כאן!

ישנן מספר החלטות חשובות שיש לקבל לקראת הנסיעה לחו"ל מאחר ואם חלילה משהו ישתבש לנו, נפצע, נזדקק לשירות רפואי ההחלטה הזאת תתברר כקריטית.

קודם כל מומלץ לבחון מה הם הצרכים של הנופשים. לאור המבחר הקיים היום בביטוחי נסיעות לחו"ל, הן בכיסוי הביטוח והן בגבולות האחריות של הכיסויים השונים, יש להתאים את הביטוח לאופי החופשה: ביטוח עבור חופשת בטן גב בקפריסין או טיול במוזאון באירופה אינה דומה לביטוח הנרכש עבור טיול תרמילאים בדרום אמריקה או חופשת סקי בשוויץ. כמו כן קיים הבדל ברכישת ביטוח עבור אדם בריא לאדם עם בעיה רפואית או אישה בהריון.

על אף שביטוח נסיעות לחו"ל מתייחס גם לגניבת או אבדן רכוש או דרכון, הרי שהגורם המשפיע ביותר על רכישת ביטוח נסיעות הוא הוצאות רפואיות והטסה רפואית לישראל. ישנם מקרים בהם מצבו הרפואי של המבוטח, השוהה בחו"ל, מצריך את העברתו לישראל לצורך קבלת המשך טיפול רפואי. העברת המבוטח מצריכה לעיתים הטסה עם ליווי של צוות וציוד רפואי, המותאמים למצב הבריאותי שלו. אלו עשויים להסתכם בעלויות כספיות גבוהות מאוד. חשוב מאוד לוודא, שפוליסת הביטוח כוללת כיסוי להטסה רפואית לישראל. במקרה כזה, זכאי המבוטח שהתאשפז או שפונה לישראל במהלך הטיול בחו"ל להחזר הוצאות עבור הטסת ילדיו מחו"ל בחזרה לישראל.

בנוסף, אם לפי המלצת רופא, מצבו הבריאותי אינו מאפשר את חזרתו של המבוטח לישראל, והוא נדרש להאריך את תקופת שהותו בבית מלון בחו"ל, יש לבדוק האם הביטוח מעניק כיסוי עבור ההוצאות בגין השהות הנוספת במלון בחו"ל, הן למבוטח והן למלווה. מקרים אלו רלוונטיים במיוחד בפוליסות משפחתיות וזוגיות, שכן אירוע שמצריך הפעלת פוליסת נסיעות לחו"ל עבור אחד מבני המשפחה, משפיעה מן הסתם על כל בני המשפחה. 

ומה לגבי נשים בהריון? אישה בהריון היוצאת לחופשה בחו"ל צריכה לוודא כי רכשה ביטוח ייעודי, המעניק כיסוי למצבים הקשורים להריון ואשר עלולים לקרות באופן בלתי צפוי במהלך השהות בחו"ל. הוצאות רפואיות במקרים של לידה מוקדמת, הוצאות הקשורות בטיפול או אשפוז של הוולד הן חלק מההוצאות עימן עשויה האישה ההרה להתמודד במהלך השהות בחו"ל. יש לוודא שחבילת הביטוח מעניקה כיסוי הן לעובר והן לאישה ההרה. יש לוודא שהכיסוי הביטוחי מותאם לשבוע ההיריון. המקסימום שניתן הנו עד שבוע 32 להריון.

אם אחד מבני המשפחה סובל ממחלה כרונית, יש לוודא שהביטוח מותאם למצב הבריאותי של הנוסע לחו"ל באופן שיעניק את הכיסוי הנדרש, גם אם תחול החמרה במצב הרפואי במהלך השהייה בחו"ל. למשל, אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע, סובלים ממחלות כרוניות, נמצאים בהשגחה רפואית, היו בטיפול רפואי כלשהו במהלך 6 החודשים שקדמו לנסיעתם לחו"ל– אינם מכוסים במסגרת הביטוח הסטנדרטי. קיימות חבילות ביטוח מיוחדות, שכן מעניקות כיסוי גם לאנשים בעלי מצב רפואי קודם.

נושא חשוב נוסף הינו המטען (מניסיון אישי בחופשתה האחרונה של ביתי נגנב לה הנייד ואני עדיין ממתינה להחזרים בנושא): חשוב להשגיח במהלך הנופש על דברים יקרי ערך, כגון תכשיטים, מצלמות או ציוד מחשב. במידה והמטען נגנב למרות, ההשגחה הנדרשת, יש לפנות לתחנת המשטרה בחו"ל ולקבל אישור על גניבת המטען. במקרה של גניבה או אובדת מטען שהיה באחריות צד שלישי, כדוגמת חברת תעופה, על המבוטח לדווח על כך לנציג חברת התעופה בשדה התעופה ביום האירוע, ולקבל אישור בכתב על הגניבה/ האבדה. במקרה של גניבת או אבדת הדרכון בחו"ל, יש לגשת לתחנת המשטרה המקומית בחו"ל, לדווח על המקרה ולקבל אישור משטרה על הגשת תלונה בגין גניבת/אבדן הדרכון. עם אישור זה יש לגשת לנציגות הישראלית הקרובה, ולבקש שתנפיק מסמך נסיעה חלופי, שישמש כדרכון. בכל מקרה, מומלץ לסרוק את הדרכון וכרטיסי הטיסה ולשמור את הסריקה כקובץ דיגיטלי. 

עוד משהו שחשוב לדעת, וקשור דווקא לדירה שאנחנו משאירים לאחור בעת יציאה לחופש: רבים מהישראלים אינם רוכשים ביטוחי דירה, ובהיעדרם, מותירים את הבית ללא כיסוי ביטוחי. על מנת לספק למטיילים "חופשה בראש שקט," חברת הביטוח AIG ישראל מציעה ללקוחות, שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי דירה ייעודי שיאפשר ליהנות מחופשתם בראש שקט. הפוליסה הייחודית מעניקה אפשרות לכיסוי ביטוח לדירה ללקוחות שטסים לחו"ל ואשר אין ברשותם ביטוח דירה. את הפוליסה, שניתן לקנות רק בצירוף פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, אפשר לרכוש לפרקי זמן של ימים, להבדיל מהפוליסות הקיימות בשוק, המחייבות את הלקוח לרכוש ביטוח למינימום של שנה.

ואם בטיול משפחתי עסקינן אז בואו נרוויח מהטיול וננצל כל דקה לבילוי אמיתי עם ילדינו, הרי אם לומר את האמת בחיי היום יום שלנו אנו נמצאים עם ילדינו כשעות בודדות בלבד ביום ועל כן טיול משפחתי מהווה הזדמנות מושלמת להשלמת פערים ולהנאה מגיבוש משפחתי, זהו הזמן בו ילדינו וגם אנו נצבור חוויות, זכרונות והנאות אשר נזכור עוד שנים רבות.

זאת ההזדמנות ללמידה- ילד בחול נחשף לאינסוף תופעות חדשות ויכול להעשיר את השפה, עולם המושגים והידע הכללי שלו..

על מנת שהטיול יהיה מושלם במינימום תקלות להלן מספר טיפים:

רק תכנון קפדני יאפשר ספונטניות- הזמינו מראש מקומות לינה (לא נעים ולא מתאים להיתקע עם ילדים עייפים ורעבים ברחוב ולהתפשר על רמה או מחיר).

בדיקה מדוקדקת מראש של חודשי פעילות, ימים ושעות לאטרקציות (זהיות מימי שבתון/ חג).

להסכים לוותר- ביום עמוס מדי אפשר לוותר על האטרקציה השלישית ולפעמים פשוט ליהנות מגן שעשועים על הדרך.

רעב - ילדים רעבים הם פחות ידידותיים לסביבה. תמיד לצאת עם פירות, להכין סנדביצ'ים בבוקר, להחזיק חטיפים קטנים שיעודדו מצב רוח שפוף, לקחת בחשבון את "רעב שדה התעופה".

סוגיית המסכים - כאן צריך לגשר על הפער שבין הרצוי למצוי. הילדים קטנים? השתדלו לא לאפשר מסכים בכלל. יש לכם עסק עם מתבגרים מכורים? הגדירו מראש זמנים ברורים שבהם מסכים מקובלים וזמנים שבהם הם לא מוזמנים להיות חלק מהחוויה. הגדרתם כאלו? תנו דוגמא אישית ועמדו על הכללים. 

אוטו- קחו דיסקים עם שירים שמחים שתשירו יחד, הכינו רשימת רעיונות למשחקי אוטו- למניעת שעמום וקיטורים (משחקי חשבון כיפים, ארץ עיר ועוד).

התיעוד- הוא חשוב אך לא למענו נוסעים. לעיתים הצורך לתעד ולצלם משתלט על היכולת להיות ברגע, להנות. כמו כן, הימנעו מלהעלות מידע שוטף לפייסבוק על מיקומכם (על שפת הבריכה, כוס יין ביין) מאחר ויש גנבים ששיטת העבודה שלהם לאיתור בתים פנויים שואבת מידע בדיוק כך.

מה עוד לקחת בחשבון- חריגה בתקציב, רגעי משבר (כשלא קונים...), בכי של סוף יום ועייפות, מריבות בין אחים, תסכול של הורים שציפו לאסירות תודה וקיבלו קיטורים.



לסיום, כמו שממליצים לנו להיות קלים במשקל שאורזים, מומלץ לאמץ את הקלילות הזו גם כגישה לטיול עם ילדים. לא למהר להיפגע, להתאכזב או לכעוס. לתאם ציפיות מראש, לקחת בחשבון שלא הכל יצא בדיוק כמו שרצינו אבל זה מה שיש - וזה , כרגע, הכי טוב שיכול להיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה