יום שני, 18 ביולי 2016

עוף בלימון וצילי אננס- חלוםםםםם


אחת לשבוע אני מכינה ארוחת ערב לילדודס לפי דרישה, כל שבוע ילד אחר בוחר ארוחת ערב וכולנו זורמים עימו, לעיתים זה ערב פיצות, לעיתים ערב סושי, לעיתים ערב סיני ועוד, השבוע זוהי הייתה בחירתה של ביתי בת ה-15 חובבת האוכל הסיני אשר בחרה שאכין ערב סיני מפנק.

הארוחה כללה: אגרולים, נודלס, אורז סיני ועוף בלימון וצילי.

הפעם בוחרת לפנק אתכם במתכון לעוף בלימון עם שוס קטן - תוספת של צילי אננס אשר הקפיצה את המנה פלאים, את המתכון אני מכינה כבר המון זמן ממתכון שרץ ברשת.

לנתחי העוף:
300 גרם חזה עוף חתוכים לקוביות גדולות
2-3 כפות קורנפלור
שמן, לטיגון עמוק

לבלילה:
כף רוטב סויה
1 ביצה
¾ כוס קורנפלור

לרוטב:
1 כוס מים- זה מקור המתכון אני באופן אישי אוהבת לעשות עם כוס חלב קוקוס
1/3 כוס סוכר
1/3 כוס מיץ לימון
1/3 כוס צילי אננס
1/4כוס רוטב סויה
1/2 כוס שומשום

אופן הכנה:

הרוטב:
שמים בסיר קטן את כל מרכיבי הרוטב ומבשלים על אש נמוכה כעשר דקות.

נתחי העוף:
מערבבים בקערה את נתחי העוף והקורונפלור ומשהים כעשר דקות.
בקערה מערבבים היטב את כל חומרי הבלילה (צריכה להגיע למרקם כמו של שמנת מתוקה, לא דלילה מידי ולא סמיכה מידי), טובלים את נתחי העוף ומטגנים .

סופגים מעט את השמן ומעבירים לסיר הרוטב לבישול קצר של כחמש דקות.

להגיש חם עם אורז סיני!



מניחה שחלקכם לא ממש מכיר את הצילי אננס כמוני לכן אני פה לספר לכם: חברת "תומר", יבואנית מוצרי מזון, מרחיבה בימים אלה את סדרת רוטבי הצ'ילי המיובאים מתאילנד, ומשיקה טעמים חדשים ומיוחדים: רוטב צ'ילי אדום עם אננס, רוטב צ'ילי אדום ללא תוספת סוכר ורוטב פלפל צ'ילי ירוק. 

הרטבים החדשים מצטרפים לרוטבי הצ'ילי הקלאסיים שמשווקת "תומר" – רוטב צ'ילי מתוק ורוטב צ'ילי חריף.



מהרטבים אפשר להכין מגוון מנות נהדרות וטעימות. אפשר להשתמש בהם כמרינדה, כתוספת לתיבול, למריחה לפני הצלייה, וכמטבל כמו שהוא לצד המנה. אפשר לשלב את הרטבים בהכנת מוקפצים בסגנון אסייתי כמו עוף, נודלס, ירקות, אטריות אורז, טופו ועוד; למרוח אותם על העוף לפני הצלייה או האפייה (בחום בינוני); להכין מהם רוטב לפסטה; להוסיף אותם לתערובת של קציצות עוף לשדרוג הטעמים; להכין מהם מתבל ספייסי מיונז; לתבל בהם תפוחי אדמה מטוגנים להכנת הום פרייז ועוד. 

לכל אחד מהרטבים הייחוד שלו: רוטב צ'ילי אדום ללא תוספת סוכר מתאים במיוחד למבקשים להפחית בכמות הסוכר והקלוריות, רוטב צ'ילי ירוק מתאים לאוהבים מנות חריפות יותר, ורוטב צ'ילי מתוק עם אננס מוסיף לכל מנה טעם ומתיקות מיוחדת של פרי האננס הנפלא. הרוטב מתאים להכנת מנת העוף הפופולרית במטבח הסיני – עוף חמוץ-מתוק עם אננס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה