יום שבת, 30 ביולי 2016

MonaLisa Touch®: טיפול הלייזר הוגינלי הראשון שמאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לטיפול באטרופיה וגינאלית





MonaLisa Touch®: 

טיפול הלייזר הוגינלי הראשון שמאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לטיפול באטרופיה וגינאלית 


הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת ביותר של חברת DEKA לטיפול בבעיות וגינליות כגון: טיפול ביובש וגרד, בריחת שתן ועוד.

ישנם נושאים שקשה לנו להודות בהם ולדבר בקול רם, אחד מהם זה נושא "דליפת שתן".

פעם כששמענו על התופעה ידענו כי מדובר רק בנשים מבוגרות שחצו כבר את שנות החמישים אולם היום אנו שומעים יותר ויותר על דליפות  שתן גם בקרב נשים צעירות- דבר הגורם לנו להרגיש חוסר נינוחות, בושה ואף חרדה.

הפתרון לתופעה הוא טיפול מסיבי של פיזיוטרפיה (שאם נודה באמת לא תמיד יש לנו זמן בשביל זה- בכל זאת התחייבות יום יומית) ו/או ניתוח.

השבוע הוזמנתי להשקת מכשיר הלייזר הראשון המאושר FDA לטיפול ומניעה של אטרופיה וגינאלית. יחד עם זאת, בעבודות שנעשו על אטרופיה, נמצא שזה יעיל גם במצבים של דליפת שתן ותכיפות שתן, וכן בגירויים נוספים. 


המצב שלאחר לידה (בתר-לידתי), וגיל המנופאוזה הינם שלבים חשובים ובלתי נמנעים בחיי האישה, אשר מעורבים בהם שינויים חשובים מבחינות רבות: ביולוגיות, פסיכו-סומטיות, נפשיות והתנהגותיות. הפרעות רבות המאפיינות תקופות אלה מיוחסות לאזור הנשי האינטימי כגון יובש בנרתיק (ווגינה), כאבים ביחסי המין, גירוי בנרתיק או רפיון ודליפת שתן. תסמינים אלה נובעים מירידה ברמת האסטרוגן, המשפיעה על רקמת רירית הנרתיק וגורמת לירידה ברמת ההזנה של הרקמה, ברמת הלחות ובאלסטיות שלה (מצב המכונה אטרופיה וגינאלית).

לרוב מתעלמים מן התסמינים של אטרופיה וגינאלית, שכן הם נתפסים כאפקט בלתי נמנע של תהליך פיזיולוגי טבעי; למרות זאת, אחת מתוך כל שתי נשים סובלת מהתסמינים ומהשפעותיהם השליליות על היחסים עם בן הזוג או על איכות החיים באופן כללי.

MonaLisa Touch - המכשיר החדש מתוצרת החברה האיטלקית DEKA, מאפשר טיפול לא פולשני ולא ניתוחי, לטווח הארוך, ומספק פתרון ייחודי לא ניתוחי לשינויים הקשורים בנרתיק כתוצאה מגיל המעבר, ניתוחים, לאחר לידות ועוד.

באמצעות אחת הטכניקות המתקדמות ביותר בעולם של התחדשות הרקמה באמצעות טיפול באור (לייזר), הטכנולוגיה החדשה בנויה על שיטה בטוחה ויעילה המבוססת על מערכת חדשנית הידועה בשם SmartXide2. הדבר מבטיח אמינות ורמה גבוהה ביותר של ביצוע, הודות למקור לייזר מבוסס ה- CO2 הפולט פולסים מסוג D-Pulse, אשר תוכננו במיוחד עבור טיפולים אלה. חידוש הרקמה מומרץ ומתקיים על כן ללא טראומה או כאב עם הכמות הנכונה של אנרגיית לייזר.



המכשיר בנוי מ-4 ידיות שונות אשר משמשות לכל פעולה ופעולה:





פרופ' חיים קריסי, מומחה ברפואת נשים, מבכירי האורוגינקולוגיים בישראל, מנהל יחידת אורוגינקולוגיה במרכז רפואי רבין, והרופא הראשון בישראל שמבצע את טיפולי MONA LISA אומר כי הטיפול התוך-נרתיקי של חברת DEKA פותח לנשים אופציה טיפולית מתקדמת, בטוחה ויעילה ללא כאב לבעיות מטרידות מאד שמשפיעות על חיי היום יום שלהן וגורמות לסבל רב ברמה האישית והמשפחתית.

מחקרים שפורסמו בספרות המדעית מצביעות על יעילות גבוהה של הטיפול בלייזר. 

חשוב לדעת: הטיפול אינו מתאים לכל אחת (נשים עם מחלה זיהומית או עורית פעילה בנרתיק, גידול וגינאלי או בצוואר הרחם,נשים בהריון או כחודשיים לאחר לידה,6 חודשים לאחר טיפול כימותרפי, צניחת אברי אגן מעל דרגה 2 ועוד), הטיפול המומלץ הינו כ-3 טיפולים- בהפרסים של 30-60 יום בתלות בפעולה ובמצב הגופני, הנרתיקי וסוג הבעיה.
בנוסף יש צורך לטיפול אחת לשנה לצורך תחזוק הפעולה.
עלות הטיפול הינו כ-3,000 ש"ח- לטיפול בודד.


על השינויים הווגינליים:

יובש וגינלי - במהלך תקופת המנופאוזה (גיל המעבר) נדונה מערכת המין והשתן להפחתה גדולה בנפיחותה ובכמות המים האצורים ברקמותיה, ומצב זה גורם אי נוחות רבה: יובש, צריבה, גרד, כאב ביחסי המין ובריחת שתן, הינם כמה מן התסמינים הבעייתיים, אשר לרוב מביאים להתפשרות באיכות חיי היומיום. 

השימוש החדשני בלייזר הפראקציונלי של מכשיר 'מונה-ליזה', הוכח כאפקטיבי במניעה וריפוי של האטרופיה במערכת המין והשתן כולל ריפוי התסמינים הקשורים לכך, על ידי עצירת תהליך ההזדקנות, והשראת תהליך התחדשות אמיתי ותפקודי. 

רפיון ווגינלי - עלול לקרות עקב לידה וגינלית (לידה טבעית) או כתוצאה של תהליך הזדקנות טבעי. הדבר יכול להפריע למטופלות אשר חוות פגיעה ב"אושר האישי ובתפקוד המיני". הודות לפעולה של חידוש הרקמות בנרתיק ללא ניתוח על ידי ה- MonaLisa Touch , הלייזר פועל ישירות על רקמת הרירית אשר על הדפנות הפנימיים של הנרתיק, מהדק, מעצב מחדש, מאזן את משק המים , ממריץ את הרקמה, ומחדש את ייצור הקולגן.

בריחת שתן - ה- MonaLisa Touch גם אפקטיבית בטיפול בבריחת שתן קלה, אשר עלולה להשפיע קשות על נשים לאחר לידה או בשלב המנופאוזה. ההמרצה המיטיבה של רקמות הנרתיק, על ידי הקרינה הנפלטת מלייזר CO2 פולסי של DEKA, משחזרת את התפקוד התקין של האזורים המטופלים באברי המין והשתן, ומביאה בכך לשיפור דרמטי באיכות החיים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

תהליך ההזדקנות - הנרתיק מצעיר בשנים ומתמלא בלחות, רקמות החיבור והאפיתל שלו מתעבות, כך שיש ריפוי במצב ההזנה, מתח הרקמה, האלסטיות והחוזק, החוזרים לרמה שבה היו בגיל הצעיר. ה- pH הנרתיקי חוזר לערכים נמוכים, מה שמחזיר את ההגנה של מחסום החומציות הפועל נגד דלקות חיידקיות. בדרך זו רקמת הרירית המחודשת משקמת את תפקודה אשר אבד במהלך השנים.

MonaLisa Touch® גורמת לאתחול תהליכים פיזיולוגיים הדומים לאלה אשר מאטים את תהליך ההזדקנות של עור הפנים הרך, ומפחיתים את סימני הזמן.

שיפור חיי המין לאחר לידה:

חיי המין שלאחר הלידה הינם היבט חשוב נוסף של בריאות האישה. נשים לאחר לידה, חוות בדרך כלל בעיות בחיי המין, כגון כאב המתלווה ליחסי המין בשל אטרופיה ווגינלית הכרוכה בהנקה או בעקבות פגיעה באזור חיץ הנקבים. תופעה זו מייצגת הפרעה פיזית ונפשית עבור נשים רבות ובני זוגן. טיפול מוקדם ורגיש הינו בעל חשיבות מכרעת במניעה של בעיות בטווח הארוך. כיום, הודות ליכולות של ה- MonaLisa Touch בחידוש הרקמה, ניתן לפתור בעיות אלה בעדינות ובאופן בטוח, על ידי המרצת ייצור הקולגן, שיפור התפקוד של האזור המטופל, ושיקום האיזון הטרופי התקין של ממברנות הרקמה הרירית. 

MonaLisa Touch משמרת ומשקמת תנאים טרופיים של אזור איבר המין והנרתיק ללא תופעות לוואי שליליות כגון אלה הנובעות מטיפולים תרופתיים-הורמונליים. בשל כך, הטיפול מתאים גם לאחר ניתוח של הסרת גידולים גניקולוגיים (בשד, בשחלה, ברחם, ובאיבר המין) 

MonaLisa Touch הינו הטיפול המתקדם ביותר הקיים היום לנרתיק ומאפשר לנשים לחזור לנשיות בטוחה ושלווה באמצעות שיפור באיכות החיים.

מוכח מחקרית:

במחקר היסטולוגי מפורט שבוצע באוניברסיטה של פביה (איטליה), הודגם כי הטיפול ב MonaLisa Touch® מביא לשיפור משמעותי בתפקוד המיני ובחיי המין אצל נשים שהתלוננו על בעיות אלה. 

פרופסור סטפנו סלבטורה שכיהן כנשיא האיגוד האורוגינקולוגי האירופי, פרסם מעל 100 מאמרים בספרות ועורך מחקרים רבים בנושא לייזר לטיפול בבעיות רצפת האגן.

בארצות הברית המוביל את הנושא – פרופ מיקי קאראם אורוגינקולוג בעל שם עולמי שמתמחה בחידוש הנעורים של רצפת האגן כולל דליפת שתן אצל נשים ואף כתב מספר ספרים ופרסם מעל 200 מאמרים.

המאמרים הקיימים כיום מצביעים על טיפול נרתיקי בלייזר כטיפול בטוח ויעיל בכל התופעות שתוארו עם אחוזי הצלחה גבוהים של בין 80-100 אחוז שיפור בתסמינים.

חלק מהעבודות הצליחו להראות שקיים שיפור משמעותי בתלונות של דליפת שתן במאמץ אצל נשים עם דליפה קלה עד בינונית ואף בשיפור משמעותי של שלפוחית רגיזה כגון דלף שתן מדחיפות, תכיפות במתן שתן ותחושת דחיפות. 

עבודה שפורסמה ב 2014 ב LASER MEDICAL SCIENCE מוכיחה ברמה המיקרוסקופית את יעילות הטיפול הוגינלי בלייזר לחידוש הנרתיק.

עבודות נוספות בעיתונות המדעית מהשנים האחרונות הוכיחו את השיפור המשמעותי בתפקוד המיני ,באיכות החיים ובתסמינים שגרמה האטרופיה הווגינלית לאחר טיפול בלייזר וגינלי כולל שיפור בתחושת היובש, אי נעימות, עקצוץ, צריבה, גרד, יובש וכדומה.

במחקרים נוספים נמצא שיפור משמעותי בעיקר בתלונות של יובש נרתיקי וכאבים ביחסי מין אך גם בצריבה במתן שתן, דחיפות במתן שתן ודליפת שתן.

בשנת 2009, הייתה DEKA החברה הראשונה שהציגה לייזר מבוסס CO2, במבנה המיועד לטיפול של עיצוב מחדש בלייזר של איבר המין והנרתיק, המיישם תרפיית DOT בטיפולי איבר המין והנרתיק. החל מאותו הזמן ביצרה החברה את מעמדה באיטליה ומחוצה לה. כיום, נוכחת החברה ב- 70 מדינות, הכוללות גם את מרכז אמריקה, אמריקה הלטינית, סקנדינביה, פולין, מדינות חבר העמים, יפן, סינגפור, מלזיה ואוסטרליה, ולאחרונה הגיעה גם לשני שווקים אסטרטגיים: סין וארה"ב.

במהלך של 5 שנים בלבד נמכרו ברחבי העולם יותר מ 1,000 מערכות לייזר מבוססי CO2 שפותחו עבור Monalisa Touch

המכשיר באישור FDA, ו CE, ומשרד הבריאות הישראלי. משווק בישראל על ידי חברת "DND טכנולוגיות", המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים ומכשור בתחום האסתטיקה הרפואית, בדגש על מענה מקסימלי לצרכי קוסמטיקאיות ורופאים בתחום. 

טלפון לבירורים : 08-957-9777 
אתר מונה ליזה: http://www.monalisatouch.com/#
אתר פרופסור חיים קריסי: http://www.drkrissi.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה