יום שני, 18 ביולי 2016

עוגת חמאה חלומית- עם חמאת גהי (סמנה) Ghee



לאחרונה קיבלתי להתנסות אישית גהי (סמנה) Ghee - חמאה מזוקקת טהורה, התלבטתי רבות מה להכין עם החמאה, אולי מאפה תימני, אולי פשטידה טובה, אולי עוגה, ההתלבטויות היו רבות עד שחברתי ריקי המליצה בחום על ה"מתכון" המושלם לעוגה חלומית, מיד יצאתי לדרך והתוצאות לא איחרו להגיע, אכן מדובר במתכון מושלם שבשילוב עם  חמאת גהי (סמנה) Ghee יצרו עוגה מדהימה ומומלצת בחום:



מרכיבי העוגה:
1 כוס חמאת  גהי (סמנה) Ghee
2 ביצים
3/4 כוס סוכר
2 כוסות קמח תופח ( או לחילופין רגיל +אבקת אפייה)
2 שקיות סוכר וניל 
4 כפות חלב 

לסירופ:
6 כפות חלב
כוס סוכר
1/2 כוס חמאת  גהי (סמנה) Ghee 
100 גרם אגוזי פקאן קצוצים ושקדים מולבנים פרוסים

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל 200 מעלות ולשמן תבנית פיירקס.
להקציף במיקסר את הסוכר והחמאה , להוסיף ביצה אחר ביצה, להוסיף לסירוגין קמח וחלב. עד שתתקבל עיסה אחידה, להעביר את העיסה לתבנית משומנת , לאפות על 180 מעלות עד הזהבה.
להוציא מהתנור, לשפוך את הסירופ החם עם הפקאנים והשקדים המולבנים, לדאוג לפזר את הפקאנים והשקדים המולבנים כך שיכסו את כל העוגה. 
להשיב לתנור לעוד מספר דקות על חום נמוך שלא יגלוש... 
להוציא ולצנן. 



ניתן לאפות בתבנית גדולה ו/או לחלופין להכין במספר תבניות אישיות.




"הגהי היא מתוקה בטעם ומצננת באנרגיה שלה, מחדשת נעורים וטובה עם העיניים והראייה, משפרת את העיכול ומעניקה ברק ויופי, מגבירה את הזיכרון ואת הסיבולת הגופנית, מעלה את האינטלקט ומקדמת חיים ארוכים. הגהי היא אפרודיזיאק (מעוררת תשוקה) ומגנה על הגוף ממגוון מחלות" 

אז מסתבר שיש דבר כזה חמאה טובה. 

לחובבי האוכל ההודי, האוכל התימני ומטבח הגרומה הצרפתי, אין שום צורך להציג את הגהי, היא מככבת כבר אלפי שנים במטבחים הללו כמזון ואמצעי ריפוי (המופיע בכתבים עתיקים) והמתכונים שלה מועברים מאם לבת ומאב לבן. בשנים האחרונות צוברת הגהי פופולאריות אדירה בעולם כמזון על טעים ומזין. 

נתחיל מהסוף, גהי היא מזון טעים עד כדי טירוף ובעל ארומה חמאתית משכרת שמעטים יכולים לעמוד בפניה, בוא נראה אותכם בכלל חושבים על חמאה רגילה אחרי שתנסו את הגהי במגוון מאכלים כמו 

פסטה, אורז, תבשילים שונים, מנות בשר ועוף ועוד ועוד. 

הגהי היא בעצם חמאה מזוקקת, אשר השומנים שבה מופרדים ממוצקי החלב בתהליך זיקוק, כך שנוצרת משחה המכילה שומנים טובים ובריאים ולרוב וכמעט וללא לקטוז, בעלת חיי מדף ארוכים שגם האריזה האיכותית עוזרת לשמר. 

חמאת הגהי מושלמת גם לבישול ולטיגון וגם כתחליף לחמאה ולשמן אחר, מלבד הטעם הנפלא שהוא נותן למנה, הגהי מתעשנת בטמפרטורה גבוהה מאד (260°), יותר משמן זית, קוקוס או כל שמן בישול אחר וכמעט שאינה מתפרקת בבישול ואינה מייצרת רדיקלים חופשיים אשר ידועים כמזיקים לגוף. 

הגהי נחשב בהודו כ"ראסינה" מילה עתיקה שמשמעותה "חידוש הנעורים" ומתייחס למזונות מזינים מאד אשר תורמים לחידוש הרקמות ושיפור תפקודי במגוון מערכות בגוף ואכן מגוון מחקרים מודרניים איששו את מה שהיה ידוע במטבחים וברפואות מסורתיות כבר שנים, הגהי הוא פשוט דבר נפלא, לשימור, לטעם ולנתינת ערך תזונתי למנות. 

● הגהי עתירה בויטמינים A,D,E,K המחזקים את תהליכי העיכול ואת הגוף כולו. ויטמין K2 אשר נמצא בגהי אף נקשר לסימטריות והתפתחות תקינה אצל תינוקות. 

● הגהי מכילה חומצה לינולאית מצומדת אשר מחקרים רבים קשרו אותה עם שיפור בתפקוד הלב כמו גם לתכונות אנטי דלקתיות עוצמתיות (שימוש שגהי ידועה בעבורו כבר משחר ההיסטוריה). 

● הגהי הינו השמן היחידי שאינו מעמיס על הכבד ולא מחליש אותו, אלא להפך, מחזק ומנקה אותו. לכן, בכמויות המומלצות הוא אינו מעלה את הכולסטרול ואף עשוי לסייע בהפחתתו. 

● חיזוק מערכת העצבים היות והגהי מכיל חלבונים-זרחניים ("פוספו-ליפידים"), שהם חומרים המזינים את מעטפת העצב (המיאלין). חומרים אלה אינם נמצאים בצמחים, לכן הגהי מומלץ עוד יותר לצמחונים. 

*מומלץ להשתמש בגהי בכל ארוחה באופן קבוע ויומיומי עד ל25 גרם ליום לאדם בוגר. 

הגהי של KTC, איכות במחיר מצוין...והטעם או הטעם. 

את הגהי של חברת KTC באריזת 500גרם מתוצרת אנגליה, ניתן להשיג ברשתות עדן טבע מרקט, אניס 

בחנויות הטבע, התבלינים ובחנויות מזון מתמחות ברחבי הארץ. הפצה בלעדית - אימפורט 4 יו 09-9580522.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה