יום שבת, 30 ביולי 2016

קו קו מלך הקווים- גיא יעקב יקותיאלי



כשילדי עולים לכיתה א' אני משתדלת שיהיו מוכנים הן מוטורית והן מבחינה דידקטית, אין ספק כי זאת עבודה מרובה אשר מתחילה כבר בטרום חובה.

עם הקטנציק בן הארבע ורבע התחלנו ממש לאחרונה עבודה מסיבית על מספרים ומעט אותיות, עבודה רבה על מוטוריקה עדינה וגסה, אנחנו מקפידים כל יום לבצע לפחות עמוד אחד בחוברת עבודה ועמוד אחד בחוברת צביעה.

אין לי כלל ספק כי עבודה זו תניב את פירותיה ממש בקרוב.

לאחרונה קיבלנו את הסיפור "קו קו מלך הקוים" אשר נכתב ע"י גיא יעקב יקותיאלי כתוצאה מקבוצת הכנה לכיתה א' שהעביר כמרפא בעיסוק בשנת 2007.



הקבוצה מנתה חמישה ילדים ואחת ממטרות הקבוצה היתה ללמד את הילדים כתיבת ספרות טרם עלייתם לכיתה א'. הילדים התקשו מאד בכתיבת הספרות והשפעת הקושי על ליבם של הילדים היתה בולטת מאד – חלק מהילדים חששו מלהמשיך בפעילות הכתיבה וחלקם אף נמנעו מלכתוב כלל, כתוצאה מכך הילדים וגם גיא מצאו עצמם מאוד מתוסכלים.

גיא במסגרת תפקידו ניסה לעזור בכל דרך אפשרית שהכיר ולמד, לרשותו עמדו מאות דפי עבודה שונים של כתיבת ספרות ועשרות חוברות בנושא – אך זה לא עזר, הילדים המשיכו להתקשות ולא הפיקו הנאה מכל מה שהונח לפניהם ולפתע גיא הבין משהו ששינה את הדרך בה לימד, מאז ועד היום, ילדים כתיבת ספרות – האמצעים שעמדו לרשותו הם כולם דרכים נהדרות לתרגל כתיבת ספרות ואילו הוא חיפש דרך ללמד את הילדים כתיבת ספרות. וכך, באמצעות מתנת היצירתיות שניתנה לו, נולד הסיפור "קו-קו מלך הקווים" כשהוא בנוי ומבוסס על הידע המקצועי שלו ומכוון כולו לחוויית ההצלחה של הילד ולליבו.

גיא סיפר והציג את הסיפור על גבי לוח מחיק כשהילדים לומדים ומתרגלים את כתיבת הספרות על דף חלק. ההצלחה היתה מאד גדולה, ילדים שלא כתבו ואף לא ציירו למדו על ידי הסיפור "קו קו מלך הקווים" לכתוב את כל הספרות בזמן קצר ביותר והכל דרך לימוד חוויתי ומהנה, בדרך מקצועית ומדורגת, בסיפור שובה לב המגביר את הקשב ומעצים את חווית הלימוד.

לאחר שנים שגיא, קולגות ואנשי חינוך שבהדרכתו משתמשים בהצלחה מדהימה בסיפור ובפעילות "קו-קו מלך הקווים", החליט להפוך אותו לספר פעילות שיהיה זמין וקרוב לכל ילד ולכל כיס על מנת לעזור לילדים להצליח ברכישת מיומנות חשובה ונדרשת זו.

אז גם אנחנו בחרנו לצעוד עם הספר קדימה אולם הזעטוט שלנו קצת קטנטן אז הענקתי את הספר לאחיינתי המקסימה על מנת שאחותי תוכל לשבת עימה ולהפיק את המיטב לרגל כניסתם לגן חובה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה