יום שני, 11 ביולי 2016

עוגה לימונית בחושה וטעימה במיוחד



ביום חמישי רגע לפני תכנון בישולי השבת הגיע משלוח מרענן מחוות תקוע של לימון ליים, מיד נפלה ההכרעה השבת תהיה עוגה לימונית בחושה וטעימה.

באופן אישי מאוד אוהבת להכין עוגות עם ליים וזאת מאחר שלליים יש קליפה ירוקה דקה במיוחד, טעמו מעודן וארומטי יותר משל הלימון, הוא עסיסי מאוד ואינו מכיל גלעינים.

הליים פופולרי במיוחד במטבח האסייתי והתאילנדי. הוא מוסיף טעם וארומה ומשדרג מגוון סוגי מנות: תבשילי עוף ובשר, ירקות, סלטים, מרקים וקינוחים. במתכונים השונים משתמשים במיץ הליים ובגרידת הקליפה שלו, העשירה בשמנים אתרים. שפים ממליצים להוסיף את מיץ הליים ממש בסוף הבישול כדי למנוע את התפוגגות הטעמים בחום הגבוה. הליים מבוקש מאוד גם בקרב ברמנים, המכינים ממנו קוקטיילים נהדרים! 

אז כאמור עוגת השבת הייתה לימונית והליים כיכב בגדול גם בסלטי השבת.



אוהבים עוגה לימונית? רוצים מתכון? בבקשה- קרדיט לא ידוע רץ ברשת לפני שנים:


המצרכים:
1.5 כוסות (210 גרם) קמח
1 שקית (10 גרם) אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
2 כפיות גרידת לימון (מכ-2 לימונים בינוניים)
1 כוס (200 גרם) סוכר
1/3 כוס (80 מ"ל) מיץ לימון סחוט טרי
3 כפות (50 מ"ל) מים
3 ביצים L
1/2 כוס (125 מ"ל) שמן

לסירופ לימון
1/3 כוס (80 מ"ל) מיץ לימון סחוט טרי
1/4 כוס + 2 כפות (80 גרם) סוכר


אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-175 מעלות. מרפדים את תבנית האפייה בנייר אפייה.
מנפים יחד לקערה את הקמח ואבקת האפייה. מוסיפים את המלח ומערבבים היטב.
בקערה נפרדת מערבבים את גרידת הלימון עם הסוכר, עד שהסוכר הופך לח ובעל ניחוח ארומטי. מוסיפים את מיץ הלימון, המים, הביצים והשמן ומערבבים היטב.
מוסיפים את תערובת הקמח לבלילת הלימון ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת חלקה, אחידה וללא גושים. מעבירים את הבלילה לתבנית האפייה, עד לכ-3/4 מגובהה. אופים כ-30 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם מעט פירורים לחים. (אם אופים בתבניות קטנות, זמן האפייה מתקצר לכ-25 דקות).
בזמן שהעוגה נאפית מכינים את סירופ הלימון: לסיר קטן יוצקים את מיץ הלימון ומוסיפים את הסוכר. מבשלים על גבי להבה בינונית עד שהסוכר מתמוסס כולו והתערובת שקופה ונוזלית. מצננים עד לצאת העוגה מהתנור.
עם צאת העוגה מהתנור, מנקבים בה בעזרת קיסם עץ מספר רב של חורים. יוצקים את סירופ הלימון בזהירות ובאופן אחיד על גבי העוגה. מניחים לעוגה להצטנן לטמפרטורת החדר ולסירופ להיספג היטב.



"חוות תקוע", המתמחה בגידול ובשיווק פטריות, ירקות ופירות מיוחדים, מכריזה על תחילתה של עונת הליים! החווה החלה לשווק את פרי הליים האהוב, שעונתו הקצרה החלה בימים אלה ותוכלו ליהנות ממנו בחודשים יולי-אוגוסט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה