יום שבת, 9 ביולי 2016

בואו לגלות את "סודות הים" בתערוכת הקיץ של מוזיאון גן המדע



איך מוצאים אוצרות בלב ים ומה מוצאים בתוך ספינה טרופה, מי חי במים הרדודים ומה מסתתר במצולות?
בואו לגלות את "סודות הים" בתערוכת הקיץ של מוזיאון גן המדע
מכון דוידסון לחינוך מדעי מציג: תערוכת "סודות הים" במוזיאון גן המדע במכון ויצמן למדע ברחובות




חופשת הקיץ כבר כאן, כל יום במסגרת קייטנת אבאמא אנו מחפשים אטרקציות לקטנטנים, אז נכון, ניתן לקחת אותם לסרט ו/או לגימבורי אבל לעיתים אנחנו מחפשים גם פעילות עם תוכן, עם ידע, עם עומק.



השבוע נפתחה לראשונה תערוכת "סודות הים" במוזיאון גן המדע שבמכון ויצמן למדע ברחובות, התערוכה מיועדת לכל המשפחה ומזמינה אותנו להביט למעמקי הים באמצעות טכנולוגיות חדישות, כאן נחשף לשני עולמות: המים הרדודים והמים העמוקים.



בעולם המים הרדודים ייחשפו המבקרים לחי ולצומח בחלקים החמים והמוארים של הים, ובעולם המים העמוקים יקבלו הצצה לנקיקים שעומקם מגיע עד ל-11 ק"מ. בנוסף, יוצגו בתערוכה הרי געש תת-קרקעיים, סלעים מעניינים שנחים בקרקעית הים ושרידי ספינות טרופות שלא עמדו בכוחו העצום של הים.


התחלנו את הערב בסיור קצר על כל העולמות ונחשפנו לספינת ענק דו-קומתית, אקווריום משוכלל עם מיקרוסקופ שדרכו תוכלו להביט מקרוב בדגי "נמו" (שושנונים) ג'ירוסקופ להדמיית ניווט בים, סיפורם של המכתבים האבודים בבקבוקים והכול בשילוב עם פעילות יצירה, משחק והכרות עם עולם המדע המיועד לכל המשפחה. כל מוצג מלווה בסיפור ובהסבר מדעי מעמיק על סודות הים הנסתרים ביותר. כמו כן, לראשונה, יוצגו מחקרים עדכניים ממכון ויצמן למדע העוסקים בעולם הים.



המשכנו לסיור במעמקי הים:



למדנו על הספינות הטרופות הנמצאות אי שם במעמקי הים, על הצוללות ועוד:




בנוסף במהלך התערוכה יתקיימו הפעלות לילדים, כמו "מכתב בבקבוק" והכנת דגם סירה שיוכלו להשיט בבריכה, כמו כן יתקיימו סיורים מודרכים בהנחיית צוות המדריכים המקצועי של גן המדע. 



נוסף על תערוכת הקיץ יוכלו המבקרים ליהנות באותו כרטיס גם מתצוגת הקבע של גן המדע, הכוללת כתשעים מוצגים על פני עשרה דונם של מדשאות ירוקות. כל מוצגי המוזיאון מדגימים את העקרונות המדעיים העומדים מאחורי תופעות טבע רבות, כגון קשת בענן, כוח המשיכה, אנרגיית השמש ועוד.

השילוב של התערוכה עם תצוגת הקבע בגן המדע מאפשר לבלות בגן המדע שעות ארוכות, ולחקור ולגלות את המוצגים באופן עצמאי או להצטרף לסיורים מודרכים. אפשר גם להביא אוכל ושתייה מהבית, לתפוס ספסל או כר דשא נעים ולערוך פיקניק.




העברנו אחר הצהריים קריר ונעים במיוחד, חלק מן המוצגים נמצאים בתוך חלל סגור וממוזג, בתחילת הסיור חששתי כי הנסיך בן ה-4 לא ימצא את עצמו ודי ישתעמם, דבר שהתגלה חיש מהר כהפוך, הילדים נהנו מאוד מהתגליות וממש רק לאחר שהמקום נסגר הסכימו להתפנות.


פרטי התערוכה:

מחירי כרטיסים: מבוגר: 40 שקלים; ילד מתחת לגיל 5: בחינם; ילד (18-5): 35 שקלים; כרטיס משפחתי (הורים +כל הילדים עד גיל 18 הרשומים בתעודת זהות): 150 ₪; אזרח ותיק: 20₪.

הרוכשים כרטיסים דרך אתר מכון דוידסון יקבלו הנחה של 10% במחיר.

שעות פעילות: 

בחודש יולי: בימים א'-ה' ובשבתות מ-09:00 - 18:00; בימי שישי מ-09:00-14:00. 
במהלך אוגוסט מוזיאון גן המדע יהיה פתוח בימים א'-ה' ובשבת מ-09:00-21:00 ובימי שישי מ-09:00 -.14:00




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה