יום שישי, 17 ביולי 2020

קפיצה קטנה לאיטליה - איטליאנו חיפה

רגע לפני פרוץ הקורונה היינו אמורים לטוס לטיול קולינרי באיטליה, לצערינו בשל המגבלות חלום זה נגוז. אז כן, לבקר בחו"ל לא ממש נוכל בקרוב אך יחד עם זאת להנות ממסעדות עם טעמי העולם נוכל גם נוכל. ממש לאחרונה נפשנו בחיפה לסוף שבוע זוגי, רומנטי וקולינרי, מעבר למנוחה ולכיף חווינו מסעדות מעולות עם טעמים נפלאים, כאלו שגרמו לנו לחשוב כאילו ונתנו קפיצה קטנה לאיטליה הקסומה.

המסעדה הראשונה שפתחה את הסופ"ש הייתה מסעדת איטליאנו  השוכנת בבת גלים חיפה, ממש על חוף הים. מדובר למעשה במסעדה איטלקית שכוללת :בשרים, דגים, פיצה, פירות ים והכל בהשארת המטבח הדרום האיטלקי.  במרכז המסעדה טאבון איטלקי מסורתי, שבו נאפים כל המאפים והפיצות. עיצוב המסעדה מוקפד ומודרני מאוד עם צבעים נעימים , משלב בצורה הרמונית בין אלמנטים כפריים לסגנון מודרני, שמזכיר לאורחי המקום שהם נמצאים במסעדת שף יוקרתית, חלונות גדולים הצופים על עבר הים (וכמובן שנהננו מהשקיעה הקסומה), המטבח פתוח (בדיוק כמו שאני אוהבת)לעיני הסועדים, המוזמנים לצפות בתהליך הכנת המנות. Eataliano ממוקמת בקומת גלריה, וצופה לעבר הים. 




על המטבח אמון השף חמודי אוקלה, שמוכר לכולנו ממסכי הטלוויזיה כמשתתף בתוכנית משחקי השף. חמודי הוביל את מסעדת מגדלנה, כאשר עבור מסעדת eataliano הוא עיצב תפריט מיוחד ושונה מזה של מגדלנה. המנות כוללות פסטות בשלל צורות ורטבים, דגים במגוון סגנונות הכנה ומאכלי ים מיוחדים. 



כאמור הגענו למסעדה בשעת בין ערביים של יום שישי, המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום. כמובן שכאן שומרים על התו הסגול- בדיקת חום קצרה בכניסה, דאגה לעטיית מסכות לצוות המסעדה ואף לאורחים עד הגעתם לשולחן.

הרמנו כוסית לחיים לרגל החופשה הרומנטית, לרגל יום הולדתי הקרבה ובאה ובהתייעצות קצרה עם המלצר הזמנו ממנות השף המעולות, כל מנה מוצלחת מקודמתה, מוגשת בצורה מעוררת התפעלות וטעימה במיוחד, אז שנתחיל?



למנות ראשונות הזמנו : ריזוטו ירוקים-תרד טורקי, אפונת גינה, ברוקולי, פרמז'ן, קרם פרש ועגבניות שמש- ראשית ולפני הכל שימו לב איזו מנה יפה, איזה צבעים , איזה לוק, במילה אחת מושלם. ראשית שילוב המרכיבים במנה היה מדויק ומעניין, בכל ביס נוצר טוויסט מעניין של טעמים, הניוקי היה עשוי כמעט כמו שאני אוהבת, רק דבר אחד מעט ביאס אותי במנה שהיא הייתה מעט מלוחה לטעמי, מניחה שלא לכל הלקוחות זה הפריע, מעבר לזה המנה באמת הייתה נפלאה:





פולנטה טריה- ראגו פטריות בטטה צלויה, שמן כמהין ופרמז׳ן- וואי, מנה מהממת הן בצבעיה, הן במראה והן בטעמה המושלם, בדיוק כמו שאני אוהבת- פולנטה נימוחה, קרמית מלאה בטעמים שהשתלבו היטב האחד עם השני ויצרו לונה פארק של טעמים לחיך, שלמות זה כאן:




בהמלצתו של המלצר המקסים הזמנו את מנת הספיישל היומית- טרטר פלמידה - טוב, אין דברים כאלו!! מנה מושלמת!! שבקלילות יכולתי לחסל עוד אחת. ראשית ולפני הכל נכון אומרים שהעין קודם אוכלת? אז כאן זה ממש המקרה, שימו לב לצורת ההגשה ההורסת והיפיפיה של המנה, שימו לב לשילוב הצבעים המושלם, אחת המנות הטובות שדגמנו לאחרונה:





הפוגה קצרה, עוד כוס יין והזמנו את המנות העיקריות. הזוגי קרניבור הבית הזמין פילה עגל- קרם ארטישוק ירושלמי, טורטליני בטטה, ציר עגל ובצל ירוק- גם מנה זו כקודמתה מעוצבת בצורה יפה מאוד, שילוב טעמים מושלם, נתח הפילה היה נימוח, איכותי, טרי, עשוי במידת הצלייה הנכונה, ציר העגל הקנה לו טעמים נהדרים וקרם הארטישוק היה פשוט אלוהי, אוהבים בשר? אל תוותרו על המנה הזו:




לי הפעם מאוד התחשק ללכת על מנה קלילה כזו שלא תכביד ולכן בחרתי בפילה לברק- ניוקי תפו"א, חמאת לימון ועגבניות שרי- בחירה שהתבררה כמושלמת! מנה עשירה מאוד הן בגודלה והן בטעמה. ניוקי תפוחי האדמה היו בדיוק כמו שאני אוהבת, בדיוק כמו שאכלתי באיטליה, נימוחים ונפלאים. הדג היה נהדר (ללא ריח דג נלווה שיש בהרבה מסעדות), עסיסי ונימוח, חמאת הלימון שעטפה את המנה העניקה טוויסט מושלם למנה, אוי כמה מתאים לי עכשיו שוב לאכול את המנה הזו:




כשאני נמצאת במסעדות אני נוטה להביט לצדדים , אוהבת לראות את צורת ההגשה של המנות של שאר הלקוחות, את גודלן ואת טיבן, מאוד אוהבת לראות מהן המנות הפופולאריות במסעדה וכאן ניכר שכל המנות נהדרות, כולן ככולן גדולות ונדיבות מאוד, כולן ככולן יפות ומוגשות בצלחות מעוצבות ומוקפדות. חייבת לציין כי המסעדה מתאימה לכלל הסועדים, מקטן עד גדול (לא סתם ראינו המון משפחות במקום), כאן כל סועד ימצא את מבוקשו- צמחונים, טבעונים, קרניבורים, כאלו שכמוני מאוד אוהבים בצקים על כל סוגיהם- בקיצור חגיגה אמיתית לאוהבי ומביני אוכל טוב. 

בשלב הזה כבר לא ממש הצלחנו לנשום, אך כידוע לקינוחים יש קיבה אחרת ולכן לא הצלחתי לוותר על הקינוח שהתברר כמושלם- עוגת גבינה ולוטוס- קרמבל פיסטוק, קרם עוגת גבינה קרה, מוס פיסטוק, לוטוס מפורר, קולי תותים וגלידת פיסטוק- קינוח קליל, לא מתוק מידי אך יחד עם זאת בשילוב מקסימלי של טעמים, מרקמים וצבעים - לא סתם המלצר החביב שלנו המליץ על הקינוח הזה, הוא פשוט מושלם, קינוח מושלם לארוחה מושלמת:




אין לי כלל ספק כי בביקורנו הבא בחיפה אנו נבקר במסעדה, היא פשוט מעולה, ממליצה בחום.

אנחנו באופן אישי צעדנו מהמלון בו לנו (מרחק 7 דקות הליכה) אך יש המוןןן חניה במקום בחינם- תודו שזו התחלה נהדרת!

כתובת:
העליה השניה 96
טלפון להזמנות:
053-4247175
שעות פעילות:
יום א'-ה' , 12:00-23:00
יום ו' , 12:00-00:00
יום ש' , 12:00-23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה