יום שני, 6 ביולי 2020

סיור קולינרי מפתיע במיוחד עם HAIFA SHUK & COOK

בסופ"ש האחרון התחיל חודש חגיגות יום הולדתי והפעם החלטנו לפתוח אותו בחופשה קצרה רומנטית וזוגית בחיפה הקסומה. הסופ"ש התמקד במנוחה והמון קולינריה איכותית, אז כיאה למעמד את אותו הסופ"ש התחלנו בסיור קולינרי מיוחד ומפתיע עם HAIFA SHUK & COOK -מנוהל על ידי זוג מקסים יעל ושרון אשר מעבירים את הסיורים עם המון אהבה לעיר, הסברים אותנטיים ומקומיים, כל אלו לצד המון קולינריה איכותית ומגוונת, חייבת לציין כי למרות החום הכבד ששרר באותו היום נהננו מכל רגע ורגע, יעל מעבירה את הסיור בבקיאות, בנועם ובנעימות, בסובלנות וסבלנות יתרה- ממליצה בחום.

רגע לאחר המפגש הראשוני עצרנו להרמת כוסית לחיים עם רוזטה שקדים שיעל המקסימה מכינה לבדה (וערק לאוהבים), הכרות קצרה, הסברים אודות הסיור ופגישה קצרה עם טוני אשקר (אומן ואספן) מהרחוב של טוני יקיר העיר אשר הסביר לנו מעט אודות העיר, השכונה , הפסלים והעיצובים אשר זכינו לראות ברחוב.

התחלנו לצעוד לעבר וואדי נסנאס , חיש מהר הגענו אל בית המאפשה של אום סברי, שם נהננו ממאפי הטאבון- עם גבינת גיבנה, עם בצל ועם זעתר- כל המאפים היו טעימים במיוחד (אגב, הכל טרי, הזמנתם? הוכנס לטאבון ולאחר 3-4 קיבלתם מאפה חם, טרי וטעים במיוחד):

עוד קצת הסברים על העיר, על האיזור, מעט היסטוריה שאנחנו מאוד אוהבים לשמוע וייאלה ממשיכים לעבר חומוס אלשאם שם טעמנו אוכל מעשה ידיו של סטפאן- חומוס אלשמי וחציל קלוי חלומי (לא אכלתם כזה, הבטחה שלי):

עוד לא הספקנו להתאושש ומיד טעמנו פלאפל מדהים (ללא חומרים משמרים, ללא קמחים ותוספות) אצל מישל:

עכשיו שכולנו כבר שבעים ודשנים חברי הקבוצה היו שקטים מעט וזכינו לעוד היסטוריה, עוד הסברים אודות יקירי האיזור והמשכנו הלאה לעבר חנות התבלינים של זיאד:

בדרכנו לעבר שוק וואדי ניסנאס פגשנו את ניקולאי עבוד הלוא הוא סנטה קלאוס של חיפה, שמענו את סיפורו המרגש איך התחיל למעשה את דרכו, על נדרו ועל רוח ההתנדבות המדהימה שלו, אין ספק כי מדובר באיש מרגש, מפתיע ומיוחד במינו, דו קיום זה כאן! הוא ממש בנה מפעל חיים קסום ומיוחד בשתי ידיו:

ייאלה נכנסים לעבר השוק שם טאמנו את הממולאים המצויינים של פאטמה, זכינו להחשף לדוכן הירקות של אבו אליאס שם תמצאו בכל עונה את מגוון הירק המטורף שיש לשדה להציע, עכשיו בימי הקיץ נמצא בין היתר חרוש, פקוס, קרע ועלי מלוחיה.  אין ספק כי כאן ניכרת בפנינו הזדמנות קצרה, עונתית, להכיר ירקות מקומיים שלא מוצאים בסופר מרקטים. ללמוד איך מקלפים ומנקים אותם, ולשמוע מהבשלניות בשוק איזה תבשילים הן מכינות מהם.

בבוקרו של יום הסיור בעת המפגש צויין בפנינו כי הסיור עורך כשעתיים וחצי שלוש, מבלי ששמנו לב הסיור ערך כשלוש וחצי שעות, הוא עבר כל כך בנעימים, בהסברים, בחוויה אותנטית של השוק עם טעמים וניחוחות נפלאים, נהננו מכל רגע ורגע ומי שלא עושה את הסיור מפסיד בענק. רגע לפני שנפרדים הגענו לקפה חיפה שם זכינו לטעום קפה אותנטי ערבי, חלבה ללא סוכר (שלא טעמתם כמותה), ממתק חרובים, תמרים ואגוזים- סיום מתוק, מפנק וטעים במיוחד:

אם גם אתם אוהבים אותנטיות, קולינריה, היסטוריה כללית והמון כיף הזמינו לכם עוד היום סיור קולינרי אצל HAIFA SHUK & COOK הסיורים מתבצעים בקבוצות קטנות (עד 20 אנשים) - הנאה מרובה מובטחת לכם, התקשרו עוד היום 054-482-4339.