יום רביעי, 29 ביולי 2020

מסע בין כוכבים בלב מצפה רמון

שבוע שעבר החלטנו להתנתק מהמולת המרכז ויצאנו לחופשה דרומית קסומה ומיוחדת, כבר בהגיענו למצפה רמון הרגשנו את האנרגיות והשלווה, את הקסם שמהקום מציע למשפחות וילדים.

לאלו המרימים גבה למצפה רמון יש היצע נרחב ביותר של פעילויות הן לקטנים והן לגדולים. הפעם אני רוצה לשתף אתכם בחוויה קסומה ומיוחדת- מסע בין כוכבים – תצפיות כוכבים והדרכות אסטרונומיה במצפה רמון!


בעולם של זיהום אור, חווית הצפייה בשמי הלילה במדבר, אינה מובנת מאליה.

בשעה שבע וחצי בדיוק נפגשנו עם המדריך ארייה מצוות הסיורים בטבע (אשר מציעים המון סיורים ואטרקציות מלבד המסע בין כוכבים- ממליצה מאוד להתעדכן באתר ולהתרשם). הדרכה קצרה, רישומים, בדיקת חום (פועלים לפי התו הסגול) וייאלה יוצאים כולנו יחדיו לדרך, נקודה בלב המדבר שם חיכו לנו טלסקופים , מחצלות והמון כוכבים. 

כאמור הצוות במקום עובד לפי התו הסגול ועל כן כולנו חולקנו ל-2 קבוצות- קפסולות בת 20 משתתפים בלבד.

מודה, יש משהו במדבר שגורם לי לשלווה, לרוגע-  אני , הנסיך בן השמונה והכוכבים, כך ראיתי את אותו ערב קסום. התחלנו עם היכרות קצרה על כוכבי הלכת השונים, על הגלקסיות ועוד המון הסברים נוספים- אריה פתח בפנינו עולם שלם ומרתק, לא רק הסברים מדעיים והיכרות עם האובייקטים השונים מצאנו כאן אלא עשיר גם בסיפורי מיתולוגיה והקשרים תרבותיים אין ספק כי חוויה כזו היא של פעם בחיים  .

באמצעות הטלסקופיים הענקיים השלמנו את החוויה הייחודית וזכינו לצפות באובייקטים השמימיים- וואו אחד גדול. 



ההדרכה מקצועית ומרתקת מאוד, אין ספק כי ארייה אוהב את תפקידו ועושה אותו בצורה מעוררת קנאה, בחיי. 

אגב, ישנה אפשרות להצטרף לקבוצה ו/או לפעילות ביחידים. הכנסו לאתר והזמינו עוד היום כרטיסים לפעילות הקסומה הזו, הנאה מרובה מובטחת לכם. 

לצערי לא הצלחתי לצלם יותר מידי וזאת בשל "זיהום האור" אך יכולה בלב שלם להבטיח לכם כי זו בהחלט חוויה מיוחדת במינה. 

קרדיט צילום: בטבע- דף פייסבוק

קרדיט צילום: דף פייסבוק בטבע

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה