יום חמישי, 30 ביולי 2020

חופשה קסומה במתחמי התיירות ה "אור-חאן" ו " אנשאנטה במדבר enchante le desert” (לשעבר חאן רמון)

ימי הקורונה גרמו לנו להסתגר בבתים- פחות יציאות, פחות התקהלויות, פחות חופשות, פחות בילויים, בקיצור ממש לא עשו עימנו חסד ימים אלו. מודה ומתוודה! קצת חוששת מחופשה בבית מלון הומה אדם על כן חיפשתי בעבורינו חופשה קצת אחרת, אך יחד עם זאת לא התפשרתי על כלום. אז כן אולי מעט פחות מפונפן א-ב-ל שווה כל רגע ורגע, חזרנו מהחופשה הזו נפעמים, נרגשים ונלהבים, זו הייתה אחת החופשות המוצלחות שלנו לדברי כל בני הבית.

מי שעוקב אחרי ראה בוודאי את ההתלהבות שלנו ואת התמונות שהעלנו מהחופשה במצפה רמון- חופשה מלאה באדרנלין, סיורים, אטרקציות והמון כיף.

הפעם התארחנו במתחם התיירות "אור-חאן" / " אנשאנטה במדבר enchante le desert” (לשעבר חאן רמון) אשר מציע חופשה מפנקת ומיווחדת מאוד. החאן הינו מקום ייחודי אשר העניק לנו את היכולת להרגע מטרדות היומיום ולהנות מהאווירה המדברית, כל זאת לצד אווירה ביתית ונעימה עם שירות מוקפד, סובלני וסבלני מצד שרון מאור הבעלים והצוות הענף שסביבו. במקום מגוון רחב של חדרים- חדרים פרטיים/ משפחתיים ו/או חדרי אירוח ייחודיים עם חדרי רחצה ומטבח משותפים.






האור-חאן ממוקם ברובע דרכי הבשמים, שהוא אזור תוסס עם גלריות מקומיות, פאבים, מסעדות, ושפע עסקים קטנים ומעוררי השראה. מרכז העיר נמצא כ 15 דקות הליכה מהאור-חאן. שם תוכלו למצוא סופרמרקט, סניף דואר, בנק ואוכל מהיר.

אנו שהינו בחדר משפחתי אשר כלל: מיטה זוגית, 2 מיטות יחיד, אמבט גקוזי, שירותים, מזגן והמון שלווה, חדר כיפי (אם נודה באמת היינו בחדר רק בעת הלינה , מלבד זאת לא היה לנו רגע דל).






את החופשה הפעם בילינו יחד עם עוד 2 משפחות חברים והלינה התקיימה במתחם משותף כאשר לכל אחד יש את החדר הפרטי שלו. החלל המשותף היה פשוט חוויה כיפית שגרמה לנו להנות מכל רגע נתון וכלל : פינות ישיבה, שולחן פינת אוכל ענקי עם כסאות, מטבח מאובזר, שולחן סנוקר, פסנתר, שולחן כדורגל ועוד ועוד- המתחם עצמו רחב ידיים ויכול להכיל בכיף קבוצות ומשפחות. 










את ארוחת הבוקר דגמנו בבית קפה מסעדה מקומית של החאן - מסעדה צמחונית שם ניתן להנות מקפה איכותי, נשנוש , קפה ועוגה ,ארוחה ביתית צמחונית ו/או ארוחת בוקר מפנקת וטעימה (מחיר ארוחת בוקר מלאה ומפנקת בבית הקפה של האור חאן 45 ₪).







שרון מאור הבעלים של החאן הינו מוסיקאי פעיל המופיע עם אמנים מקומיים וזמין אורחים או אמנים אחרים לנגן באור חאן, על כן אולי יזדמן לכם להנות מהופעות חיות בעת שהייתכם במקום.


מה עוד כדאי לדעת? מצפה רמון הוכרז כשמורת אור כוכבים בינלאומית המושכת אליה תיירות חוץ ועכשיו גם הישראלים יוכלו לגלות את פלאי השמיים וליהנות מאור הכוכבים בצורה המושלמת ביותר (מה שלא ניתן לראות בתוך עיר) ולשלב עם סיור טלסקופים. גבי מים במדבר – בחורף האחרון האיזור התברך בכמות משקעים יוצאת דופן מה שתרם להעלאת כמות המשקעים שיצרו גבי מים טבעיים.

אנו העברנו יומיים מלאי חוויות: סיורובע קסום ומיוחד, סיור עקרבים לילי עם נעם המדריך המקסים, סיור במצפה כוכבים,  סיור במפעל קוסמטיקה טבעית פארן ועוד ועוד .

כפי שציינתי מעלה זו הייתה אחת החופשות החוויתיות ביותר שהעברנו בארץ, כל כך נהננו מהשלווה, מהרוגע, מהאטרקציות, מהביחד, מהניתוק מההמוניות של העיר - אין לי ספק כי נחזור לכאן שוב בקרוב. האמת רצינו להמשיך לעוד לילה אך לצערינו לא מצאנו מקום מאחר והמקום היה בתפוסה מלאה.

מחירי הלינה החל מגלריה: (כל החדרים ממוזגים)
לינה בגלריה – החל מ- 100 ₪ למבוגר ו- 80 שקלים ילד
לינה באוהל בנוי פרטי משודרג – 140 ₪ למבוגר ו- 120 לילד
לינה באורחן – החל מ- 260 ₪ לאדם.
לינה ב ו " אנשאנטה במדבר enchante le desert” (לשעבר חאן רמון) – 390 ₪ לאדם.

*כמובן שלחדרים משפחתיים המחיר יורד.

לרגל היציאה מהבית אחרי ההסגר20% הנחה בנוסף על המחירים לכל סוגי הלינות עד סוף אוגוסט 2020

חדרים ללא עישון, חנייה חינם, נ יתן להביא חיות מחמד, אינטרנט אלחוטי חינם, מתחם נגיש.

יש מבחר רחב של פעילויות במקום:

פעילות שטח : חליל רועים
נצא להליכה עם עדר עיזים וכבשים על מצוק המכתש הליכה של כשעתיים.

במהלך הטיול נספר על חיי הנוודים במדבר על חיי על בעלי החיים במדבר הבדואים בזמנים קדומים ובזמנים אלה ועל אזור מכתש רמון בו הם חיים בסיום הטיול נשב ביחד להכין ארוחת רועים מסורת=99ת בחורשה מדהימה היושבת על המצוק וצופה למכתש רמון.
מחיר -90 ש"ח למשתתף

ארוחה בדואית בסיסית - ארוחה על המצוק עם נוף מרהיב - פיתות על המדורה, חצילים על האש, סלטים אותנטיים ושתייה חמה.
מחיר 45 ש"ח למשתתף.

בנוסף אפשרות לארוחת צהריים//ערב בשטח הפתוח כל משפחה גרעינית או שתי משפחות גרעיניות יחדיו:

ארוחת מטאפונה בשרית מסורתית במדורה הכוללת: הכוללת עוף וירקות המבושלים במדורה מוגשים על מצע אורז סלט חצילים על האש (100 ש"ח לסועד 80 ש"ח לילד), · מאטפונה צמחונית- מטאפונה ללא בשר (80 ש"ח לסועד 60 ש"ח לילד), ארוחת קוסקוס אותנטית –קוסקוס מרוקאי מוכן ומוגש ע"י טבחית מרוקאית כולל עוף סלטים מיוחדים המתאימים לקוסקוס – (90 ש"ח לסועד, 70ש"ח לילד).

סדנת קצב- מעגל מתופפים (פעילות של שעה וחצי) -סדנה מחולקת לשני חלקים החלק הראשון מוקדש להכרות עם הקצב והצלילים דרך משחקים(מתאים מאוד למשפחות עם ילדים)והחלק השני מוקדש לחוויה ללא מילים דרך תיפוף תנועה ושירה אנו יוצרים מעגל תיפוף שבו לכל אחד יש מקום וכל אחד יכול. המוזיקה שמחה וקיצבית ומזמינה להצטרף.  

מחירים:
עד 20 איש 2100ש"ח
עד 40 איש 3300ש"ח
עד 60 איש 4300 ש"ח
הפעילות שעה עד שעה וחצי.

לבחירה סדנאות בשעות היום עד הצהרים:

מחיר כל סדנא 45ש"ח למשתתף. לסדנת הבקבוקים תוספת של 15ש"ח.  לבקבוק. משך סדנא שעה. את הסדנאות מעבירה אדלה פישר ציירת מאיירת ספרי ילדים "המדבר מדבר" ומטפלת בצבע - לימודים באנגליה איטליה וישראל.

סדנאות לבחירה:
סדנת מנדלות במדבר- סדנא חוויתית המתאימה לכל גיל עם יצירת מנדלה המורכבת מחול צבעוני.
סדנאת רישום בטבע – ציורי טבע
ציור מופשט אינטואיטיבי- לפי רגשות
בקבוקים עם חולות צבעוניים מהמכתש – מילוי בקבוקים ויצירת צורות בתוך בקבוק -60 ש"ח למשתתף

כל אלו לצד אטרקציות נוספות כמו רכיבה על אופניים, ריינג'רים, טיולי ג'יפים


בכל סופי השבוע של אוגוסט ובתאריכים 8 עד 13 באוגוסט, בלב המדבר, סביב עיירה מבודדת, גשם של כוכבים ומזג אוויר קריר ונפלא גם באמצע אוגוסט… נחגוג שוב סביב מצפה רמון, את החוויה המדהימה של מטר הפרסאידים, כולם מוזמנים לחוות לילה מושלם של מטר מטאורים, ולחגוג איתנו את אחד מפלאי האזור! כמו בכל קיץ, כדור הארץ חולף בשובל הרסיסים שהותיר אחריו השביט המכונה (SWIFT-TATTLE) רסיסים אלו חודרים אל האטמוספירה שלנו ויוצרים מראה מרהיב של "כוכבים נופלים".


פעילויות ואטרקציות לקיץ של כוכבים 

מגוון מופעי מדבר וסדנאות החל מסדנת שף ועד לטיול רועים דרך צפייה מודרכת בכוכבים 

סיורי עקרבים, טיולי אופניים ,רייזרים ,ג'יפים וכמובן הדרכה למסלולים וגבים במדבר. 

*מסע בין כוכבים מידי ערב נצא למדבר עם מדריכים מנוסים עם טלסקופים להכרות מונחית עם שמי הלילה המרהיבים {כפוף להרשמה מראש ולתנאי התו הסגול} 

ימי חמישי 
17:00-סיור מודרך ברובע הבשמים רובע האמנים במצפה רמון  

טיול ג'יפים לשקיעה .-18:30  

21:30- כוכבים ועקרבים יוצאים במקביל לשתי פעילויות לבחירה או תצפית כוכבים וכיפת שמיים פעילות אסטרונומית מודרכת עם טלסקופים ומדריכים מעולים. או סיור רגלי בעקבות עקרבים עם לייזרים וחיי הלילה במדבר. 

שירי כוכבים ינוגנו עם מוזיקאים ממצפה רמון במהלך הערב .  

ימי שישי 
15:30 טיול רועים -נצא עם עדר של עיזים וכבשים ורועה מקומי לצלילי חליל הרועים נגלה את סוד חיי הקיום במדבר נאכל ארוחת רועים בשטח בשיתוף והדרכה עם בטבע 

17:30 קבלת שבת באורחן עם מוזיקאים מקומיים 19:30 יציאה לתצפית כוכבים פעילות אסטרונומית מודרכת במדבר עם טלסקופים ומיטב המדריכים.


שבת בבוקר יום יפה 
8:00 ארוחת בוקר בבית הקפה האור-חאן ברובע הבשמים 

9:30-12:30-טיול משפחות במכתש רמון חוויה לכל המשפחה בארץ המכתשים ביקור בגן הלאומי צבעי הרמון תצפיות +סיור גבים.


לפרטים הזמנות ותיאום: שרון מאור 052-5707752 // https://www.spice-quarter-inn.com/

3 תגובות:

  1. וואו איזה סיקור מורחב של המקום! שאםו ענק.

    השבמחק
  2. תודה רבה רבה כיף שהייתם אתנו מקווים להתראות בקרוב

    השבמחק
  3. תודה רבה רבה כיף שהייתם אתנו מקווים להתראות בקרוב

    השבמחק