יום חמישי, 30 ביולי 2020

סיור עקרבים בלב מצפה רמון

כל פעם אני נדהמת מחדש לנוכח מגוון האטרקציות שאני מוצאת למשפחתי.  בעת ביקורנו האחרון במצפה רמון יצרנו קשר עם נעם המדריך, אדם מקסים, חייכני, אדיב, סובלני, סבלני ומלא אהבה לאיזור אשר העביר לנו 2 סיורים מדליקים ומיוחדים, אשר השאירו את כולנו נדהמים ושמחים, כאן אשתף בסיור העקרבים שעברנו.



היידעתם כי יש חיי לילה במדבר? הידעתם שיש עקרבים זוהרים? וואו כמה שאנחנו הוקסמנו מהחוויה הלילית לה נחשפנו, חוויה מיוחדת לכל המשפחה עם איש העקרבים- נעם.

בשעת לילה מאוחרת (22.30 לייתר דיוק), מצויידים בנעליים סגורות, בגדים חמים ופנסי אולטרא סגולים יצאנו לחיפוש מסתורי בעקבות טורפי הלילה המפורסמים, הלוא הם עקרבי הנגב. הסיור אורך כשעה ומועבר בצורה רהוטה, מעניינת , עם המון סיפורים על העקרב בתיבול אגדות ואנקדוטות- לא יודעת מי נהנה יותר מן הסיור, ההורים או שמא הילדים!




כאן נחשפנו על סוגי העקרבים השונים החיים בארצנו, למדנו האם הם מסוכנים, איך נולד העקרב ומדוע למעשה הוא זוהר בחושך, קיבלנו הסבר איך למעשה נוכל לראותו באמצעות המגע עם אור אולטרה סגול - לעקרב חלבון מיוחד בשלד החיצוני, השיריון, שמחזיר אור אולטרא סגול שפוגע בו, כאור צהוב זרחני.
כנראה שזה מנגנון שהתפתח כהגנה מקרינת אולטרא סגול מהשמש, לפני היווצרות חגורת האוזון שהיא כיום מסננת הרבה מהקרינה הזאת ועוד כשהעקרבים היו יומיים ולא ליליים.



אז כאמור יצאנו לשטח קבוצה של 3 משפחות עם ילדיהם, מצויידים בפנסים, בניידים ובהמון מוטיבציה למצוא את העקרבים, צעדנו אט אט בחושך וכבר לאחר דקות ספורות של חיפושים התחלנו לשמוע את קריאות ההתלהבות של החבר'ה אשר מצאו את העקרבים, וואו איזה מחזה מרהיב ומיוחד זה.


אפשר להזמין מראש סיור סגור לקבוצה, או לרכוש כרטיסים להשתתפות בסיורים שיוצאים במועדים קבועים מרובע האמנויות במצפה רמון.



נעם גר במצפה רמון מעל 20 שנה, מגדל שני ילדים, כמה חתולים וכלבה. עוסק משנת 1997 בהדרכת טיולים עם לקוחות פרטיים, עם תיירנים מקומיים וחברות טיולים.

ממליצה בחום לתאם עם נעם סיור מהמגוון הרחב שיש לו, הנאה מובטחת לכם.


נעם שלו - מדריך טיולים במצפה רמון - מורה דרך מוסמך 
טלפון להזמנות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה