יום שני, 12 באוקטובר 2020

כמה טרי ככה טעים- הגינה של חגולי

טוב, נראה לי שאני לא צריכה לחזור ולספר לכם עד כמה אנחנו צורכים ירקות ופירות. זוהי שגרת חיינו, בכל ארוחה משלבים את מבחר סלטי הבית, תמיד יש במקרר קופסא של ירקות ופירות חתוכים וילדינו תמיד חשופים לעוד ועוד ירקות חדשים, פירות טרופיים והמון טעמים נפלאים.


ממש לאחרונה הכרתי את הגינה של חגולי אשר נוסדה על ידי דור שלישי של חקלאים איכותיים מבית עזרא. החבר'ה כאן מקדמים חקלאות ישראלית וחלק גדול ממרכולתם הינה פרי היבולים שלהם ושל החקלאים הנמצאים בסמיכות אליהם. בחנות האתר ניתן להנות מסחורה סופר טרייה, איכותית ומובחרת במיוחד.




אני מאוד אוהבת להזמין סחורה מהחקלאים בזכות החשיפה לפירות וירקות שלא הכרתי, לטריות המצויינת שלא נמצא בשום סופר, לטעמים הנפלאים ולאיכות הנפלאה. אז בערב יום חמישי ממש רגע לפני בישולי השבת הגיע משלוח עתיר ירקות ופירות מובחרים במיוחד.







אז מה היה לנו? בגזרת הירקות: פלפל שושקה אדום, פלפל צילי, כרוב לבן, כרוב סגול, מבחר עגבניות שרי, עגבניית מגי, מלפפון בייבי, מלפפון ארומטו, שום יבש, שעועית שטוחה, תירס טרי צהוב, נענע, לימונים צהובים ומלאי מיץ.













בגזרת הפירות: אבטיח ומלון שהיו סופר מתוקים וטעימים, טריות זה שם המשחק, כבר ציינתי זאת?



אז כאמור המשלוח הרענן הגיע ממש רגע לפני בישולי השבת ומיד איך שפתחתי את הקרטון עמוס הכל טוב, ידעתי , אני הולכת להוסיף מטעמים נפלאים שלא תכננתי להכין לשבת.


פינקתי את החבר'ה עם תירס טרי (כפי שבוודאי שמתם לב התירס הגיע ממש ישירות מן השדה, עדיין לא קלוף מה ששומר מאוד על טריותו וטיבו.





מהשעועית הירוקה הטרייה בישלתי לעצמי מעין תוספת / סלט - כמה קליל ככה טעים, מתכון מושלם לאלו השומרים על הגזרה ומחפשים משהו לנשנש ו/או להוסיף לארוחה כתוספת ירוקה ואיכותית.

המצרכים:
500 גרם שעועית ירוקה טרייה
3 כפות שמן זית
2-3 שיני שום, כתושות
חופן שקדים פרוסים, קלויים
מלח ופלפל שחור גרוס
מיץ מחצי לימון (או יותר, לפי הטעם)
גרגרים מ-1/2 רימון

אופן הכנה:

מסירים מהשעועית את הקצה ממנו יוצא גבעול.

מביאים סיר עם מים לרתיחה ומבשלים בו את השעועית 2-3 דקות עד שהתרככה מעט, אך נותרה בצבע ירוק בוהק. מסננים ושוטפים במים קרים. 




מחממים את שמן הזית במחבת רחבה. מוסיפים את השעועית המבושלת ואת השום הכתוש, ומקפיצים אותם יחד דקה וחצי עד שהשעועית מזהיבה מעט.




מוסיפים מיץ לימון בנדיבות ולפי הטעם, מבשלים 20 שניות נוספות ומסירים מהאש.

מעבירים לצלחת הגשה יפה ומעטרים בפרוסות שקדים ושומשום קלויים. מגישים מיד.


מהפלפלים (שושקה וצילי) הכנתי סלט פלפלים קלויים טעים במיוחד (הוספתי עוד קצת גמבות שהיו לי במקרר לשילוב הצבעוניות).

המצרכים:
4 גמבות/פלפל שושקה (ניתן לגוון במספר צבעים)
2 פלפלים ירוקים חריפים
2 פלפל צילי אדום
10 שיני שום
מיץ מ-2 לימונים
מלח גרוס
2 כפות שמן

אופן ההכנה:
קולים את הפלפלים בשלמותם על גבי אש גלויה, עד שהם משחירים כמעט לגמרי (אני באופן אישי מכינה במחבת פסים יוצא מעולה).
לאחר הקלייה, סוגרים את הפלפלים בשקית, כדי ש"יזיעו", במשך 15 דקות.
מקלפים את הפלפלים, פורסים לרצועות ומעבירים אותם לקערה.
פורסים את השום וסוחטים היטב את הלימונים.
מתבלים את רצועות הפלפלים בפרוסות השום, מיץ הלימון הסחוט, השמן, והמלח, ומערבבים היטב.



אחד הדברים החשובים שאני מאוד מקפידה עליהם כבר מספר שנים זה שתיית מים מרובה , על מנת שאוכל באמת להנות מהמשקה אני דואגת להוסיף פרוסות מלפפון, נענע ופרוסות לימון- תקשיבו! זה מנקה את הגוף, בעל טעם נפלא ומרווה מאוד (כך אני מצליחה לשתות בין 2 ל-3 ליטר מידי יום).




שימו לב לצורת האריזה! הכל ארוז בקפידה, חלק מן המוצרים ארוזים בשקית ונסגרים במלחם (מה ששומר עליהם מאוד) וחלק עטוף בניילון נצמד, אין ספק כי לי זה גורם להבין שכל ירק ופרי מקבלים המון אהבה.

אז חברים אם גם אתם רוצים להנות מסחורה טרייה ומפנקת מאוד, איכותית במספר רמות מעל מה שאנחנו רוכשים בסופר הכנסו לאתר של הגינה של חגולי והזמינו משלוח עד הבית (לאיזור המרכז יש משלוחים בימי חמישי).

הגינה של חגולי-
כתובת:
מושב בית עזרא משק 68
טלפון להזמנות ובירורים:
0515620504


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה