יום שני, 26 באוקטובר 2020

מאפיתי- השחיתות בעיצומה


את רחלי ור- ניר ממאפיתי הכרתי לפני מספר שנים בפייסבוק, עוד הרבה לפני שפתחה את העסק, בחורה צעירה מלאת שאיפות ותעוזה אשר יצרה קינוחים מושחתים, מפנקים, מקוריים וטעימים ברמות שטרם הכרתם. כאשר שמעתי כי היא פתחה את העסק בלב שוק מחנה יהודה ידעתי שאני חייבת להגיע ולהכיר מקרוב. ואכן לא רחק היום, הגענו למאפיית הבוטיק שלה כאמור בלב שוק מחנה יהודה והוקסמנו.

אז מה זה מאפיתי אתם בוודאי שואלים? למעשה זהו סיפור אהבה מושחת בתוך מאפה חלבי ואוורירי (במקרה של המלוחים) או שמה חמאתי ומדופדף (במקרה של הקינוחים). רחלי הינה הקונדיטורית והבעלים של המקום האחראית על הפן הקולינרי במקום.

כאשר ביקרנו במאפיית הבוטיק שלה דגמנו את ארוחת הסביח המושלמת - מאפה חלומי שנאפה בתנור לבנים, מושחת עם המון טעמים של בית- תחשבו רגע על סביח עם כל כלליו בתוך מאפה חלבי ואוורירי חלומי, נכון נשמע קטלני? אז זהו שבדיוק כך!! עוד בגזרת המנות המלוחות ניתן למצוא: שקשוקה פיקנטית, פיצה ישראלית, גבינות עם שום ועוד- הכל מתבשל ונאפה במקום.

בימים אלו של הקורונה רחלי לא שוקדת על השמרים ועושה משלוחים (כמעט לכל הארץ) אך רק של הקינוחים המתוקים והמושחתים. מאחר וטרם טעמתי את הקינוחים שלה לא איחר היום וביצעתי הזמנה. הקינוחים נכנסים אף הם- ניחשתם נכון, לתוך מאפה. (מאפה חמאה מדופף), בכל קינוח כזה תמצאו שכבה קראנצית עם אלמנטים שונים כשבתוכה שכבה קרמית מענגת שתתפרץ לכם בפה ברגע שתנגסו במאפה החמאתי, טוב תקשיבו!! שחיתות זה כאן!! אין דברים כאלו.

אז מה היה לנו? ארוחת המאפה כאמור כוללת מגוון טעמים בתוך מאפה חמאה מדופף וטעים במיוחד בפני עצמו אך שילוב התוספת המתוקה גרמו למאפה להיות ארוחה אמיתית מושחתת ומיוחדת שאתם חייבים לטעום.

קלאסיק ברולה- קרם וניל עשיר, קרסט סוכר שרוף- זה היה הטעם שהילדים הכי התחברו אליו, טעמים מאוד עדינים אך בעלי נוכחות:




טירמיסוקלאס- קרם מסקרפונה זביון, קרסט קפה ופייטה חמאה, גנאש שוקולד חלב וקפה- כחובבת טרמיסו הטעם הזה היה פשוט מעדן מלאכים בעבורי:




פיסטוקרמל-קרם פיסטוק מקורמל בקרסט פיסטוק ורוטב קרמל- זה הטעם שבעלי פשוט התענג ולא איפשר לאף אחד מאיתנו להצטרף לחגיגה:





עוד במגוון של מאפיתי יש -קינוח בטאטרלט- כל הקינוחים מוגשים בתוך קלתית פריך שקדים חמאה צרפתי (טארטלט)- חגיגת טעמים עם מרקמים שונים וטוויסטים מעניינים במיוחד.

בזיליים- גנאש ליים ובזיליקום, קרם מסקרפונה אוורירי, דיסקית שוקולד ולימון, שבבי וופל חמאה מקורמל וגרידת ליים- אימל'ה ואבל'ה איזה טעמים, איזה שילוב מושלם עם עקצוץ עדין עדין של בזיליקום- טרפנו בהנאה בחתיכות קטנות קטנות:



קרם להדר- טופי קרמל הדרים, קרם מסקרפונה אוורירי , דיסקית שוקולד עם תפוז, גרידת הדרים ושבבי וופל חמאה מקורמל- גם כאן בדיוק כמו הקינוח הקודם פשוט שלמות, ביסים קטנים של עונג צרוף ומושלם:




אז חברים, בימים אלו בהם הסקר בשיאו ניתן להזמין כפי שציינתי את המאפים המושלמים עם משלוח עד הבית, הכנסו עוד היום לדף הבית של מאפיתי, בצעו הזמנה והתפנקו, עונג צרוף מובטח לכם- מילה שלי!

מאפיתי? #כשתטעמו_תבינו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה