יום חמישי, 22 באוקטובר 2020

שוקי עוף צלויים עם חצילים, עגבניות, גמבה ובצלים

רגע לפני שבת קיבלתי משלוח מעוף טוב- שוקי עוף עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה. למשלוח החגיגי הצטרפה חוברת מתכונים ומתכון אחד מיד כבש את עיני- שוקי/כרעיי עוף צלויים עם חצילים- קדירה צבעונית ואלגנטית מלאה בחצילים המתבשלים יחד עם העוף וסופגים את טעמיו בצירוף של גרגירי חומוס, בצל ופלפלים אדומים, לי היו הרבה עגבניות שרי בשלל צבעים אז צירפתי גם אותן לחגיגה, אוי הניחוח שמתפשט לו בבית - לזה קוראים עונג שבת.



המתכון הינו של אינס ינאי שילת באדיבות וואלה אוכל. 




ראשית ועוד לפני שאספר לכם על העוף חייבת לשתף במתכון המעולה:

המצרכים:
8-10 שוקי עוף טרי עם הסימון הירוק 
חציל 
2 כוסות גרגירי חומוס מבושלים
בצל חתוך לרצועות דקות
2 פלפלים אדומים חתוכים לרצועות
30 עגבניות שרי בשלל צבעים
תבלינים:
1 כף כמון
חצי כף כורכום
כפית מלח
כפית פלפל שחור
3 כפות סויה
2 כפות סילאן
אני הוספתי גם כף טריאקי
7 כפות שמן זית
מים עד כיסוי

אופן ההכנה:
חותכים את החציל לקוביות גדולות, מקפיצים בקערה עם 2 כפות משמן הזית, כך שהקוביות יצופו היטב בשמן. מסדרים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות ל-20 דקות עד השחמה. בזמן שהחציל בתנור, מחממים את שמן הזית הנותר בסוטאז וצורבים את השוקיים כ-4 דקות מכל צד מעל אש גבוהה/בינונית. מוספים את הבצל, הפלפלים והעגבניות ומטגנים ביחד עם השוקיים כ-5 דקות נוספות. מפזרים מעל את גרגירי החומוס, מוסיפים את קוביות החציל הצלויות, התבלינים והרטבים ומערבבים היטב. מוספים מים רותחים עד כיסוי, מערבבים ומביאים לרתיחה. ממשיכים לבשל מעל להבה קטנה בכיסוי חלקי כ-45 דקות עד לצמצום הנוזלים.





מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב" מכילים פחות מ-300 מ"ג נתרן ל-100 גרם ובשל כך הינם הראשונים והיחידים בעלי סימון תזונתי ירוק, עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה ובימים אלו מוצעים באריזות חדשות, איכותיות וחדשניות יותר. 

מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב" עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה וכוללים עופות שלמים וחלקי עופות, בהם: כרעי עוף טרי, חזה עוף חצוי טרי, שניצל עוף טרי, שוקי עוף טרי, פילה עוף טרי, עוף שלם טרי, שווארמה פרגית טרי, סטייק פרגית טרי - כולם עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה (מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב" בסימון הירוק, אינם כוללים חלקי פנים וכנפיים, מאחר ובהם עדיין לא ניתן להבטיח כמות נתרן נמוכה). 

ד"ר אילת הררי, דיאטנית קלינית וחוקרת, יועצת התזונה של חברת "עוף טוב", מסבירה: "העוף הוא מקור לחלבון איכותי, ויטמינים ומינרלים. בסימון ירוק מסומנים רק מזונות התואמים את עקרונות התזונה הבריאה של משרד הבריאות. המזונות שזכו להיכנס לרשימת המסומנים בירוק הם מזונות גולמיים שאינם מעובדים או שעברו עיבוד מינימלי בלבד. לצד מזונות כמו חלב ומוצריו, דגים, טופו, שמנים צמחיים, זרעים ואגוזים ניתן למצוא ברשימה הזו גם את העוף (טרי, מצונן או קפוא). בתהליך ההכשרה, העוף סופח מלח. ידוע שצריכת יתר של מלח, עלולה לגרום למחלות כרוניות. לכן רק עופות שעברו תהליכי שטיפה לאחר ההכשרה במטרה להסיר עודפי מלח, ומכילים פחות מ-300 מ"ג נתרן (המינרל העיקרי שמצוי במלח), זוכים בסימון הירוק". 

מוצרי העוף הטרי של עוף טוב, הם מוצרים איכותיים שעשויים מעופות שגדלו ללא אנטיביוטיקה והסימון הירוק מהווה נדבך נוסף לתו האיכות שלהם. על-פי ארגון הבריאות העולמי עמידות לאנטיביוטיקה היא אחד הגורמים המאיימים על הבריאות הכלל עולמית. שימוש יתר באנטיביוטיקה, הן בטיפול באדם והן בחקלאות, עלול לגרום להיווצרות זני חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, ואם אותם חיידקים יגרמו למחלות בבני אדם, הטיפול במחלות אלו יהיה קשה יותר, זמני האשפוז בבתי חולים יתארכו ותהיה יותר תמותה. 

רמי אייזיק, מנכ"ל "עוף טוב": ב"עוף טוב" אנחנו מקפידים לגדל את העופות, ללא טיפול אנטיביוטי כלל, בכל שלבי הגידול שלהם. בגידול העופות ללא אנטיביוטיקה אנו מתבססים על תזונה צמחית מאוזנת, ומעשירים את התזונה של העופות במרכיבים פרוביוטיים ופרהביוטיים, זאת לצד הקפדה על גידול בלולים מרווחים, שמירה על סביבה נקייה מחיידקים מחוללי מחלות, וליווי מקצועי צמוד המאפשרים שמירה והימנעות מהתפרצות מחלות". 

מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב", בנוסף להיותם עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה ובנוסף להיותם בעלי סימון תזונתי ירוק, מוצעים כעת באריזות חדשות המבטיחות כי המוצרים יגיע לצרכנים ברמת הטריות הגבוהה ביותר, כפי שהם יוצאים מהמפעל. האריזות עשויות מיריעות עמידות במיוחד השומרות על המוצרים ומונעות מגע פיזי עם מזהמים מבחוץ. בנוסף, כל מוצרי "עוף טוב" נארזים במגשיות סופגות נוזלים ובכך תורמות עוד יותר לשמירה על טריות המוצר. 

קבוצת ''עוף טוב'', מביאה את המוצרים האיכותיים ואת הטעמים המצוינים, ישירות מהמשק לצלחת עם מגוון רחב של מוצרים מזינים. החברה ממנפת את ערכי המשק החקלאי המאפשר את תהליך "השליטה הרציפה" הבלעדי לעוף טוב, במסגרתו כל תהליך הייצור מתבצע בבית אחד - עוף טרי שגדל בעמק, בבית של עוף טוב. העוף הטרי מגיע למפעל במשק עצמו, בו מתבצעת הכנת המוצר. המוצר נכנס להקפאה מיד לאחר ההכנה כדי לשמור על כל הטוב שבמשק. עוף טוב - ביס מהמשק. 

הקבוצה, בבעלות משקי עמק הירדן ומשקי עמק המעיינות, נוסדה בשנת 1963 ומובילה מהלך של גידול עופות ללא אנטיביוטיקה, המתאפשר בשל היותה אינטגרציה חקלאית, בעלת שליטה ואחריות מלאות כבר משלב התזונה ואופן גידול העופות. 'עוף טוב' מייצרת מוצרי עוף בקטגוריות השניצלים והקציצות המוכנים לאכילה, פסטרמות, נקניקיות ונקניקים; חלקי עופות טריים וקפואים. הקבוצה מחזיקה גם במותג 'דג טוב' - מוצרי דג מוכנים לאכילה. באתר החברה: https://www.oftov.co.il/ ניתן לקבל מידע רחב נוסף. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה