יום שבת, 31 באוקטובר 2020

בירות בוטיק עד הבית עם מבשלת שריגים

בעלי שיחיה מאוד אוהב בירה, מבין ומעריך בירה טובה. לא אחת מצאנו את עצמנו תרים אחר המבשלה החדשה, אחר הבירה ששמענו עליה רבות, בחיפוש אחר הטעמים החדשים והנפלאים. נכון, יש אינספור בירות בשוק- מקומיות, תוצרת חוץ ואף תוצרת מבשלה קטנה ופרטית אך לא כולן איכותיות וטעימות. יש מספר מבשלות האהובות על בעלי והוא תמיד שמח להכיר עוד.

לאחרונה נחשפנו למבשלת שריגים שהוקמה על ידי שני חברים חובבי בירה שבמהלך הקריירות שלהם בהייטק נחשפו לבירות שונות מהעולם והחלו למבשל בירות שאהבו כתחביב. הבירות זכו, בנפרד, בפרסים ובמדליות ובסוף שנת 2011 החליטו השניים- אוהד ועופר להקים ביחד מבשלת בירות בוטיק מקצועי. ברגע שתגמר התקופה ההזויה הזו חייבים לבקר במרכז המבקרים אשר מציע סיורים, טעימות, אווירה טובה ונוף מקסים. 


המבשלה מציעה מגוון של בירות בשתי סדרות: סדרת עמק האלה- סדרה קלאסית בסגנון אירופאי איכותי וסדרת רונן - סדרה מיוחדת בסגנון בוטיק אמריקאי עשיר בטעמים.  


עמק האלה הינה בירה מקומית בסגנון אירופאי קלאסי המביאה משם את המיטב. מקורה של הסדרה במסעותיו של אוהד אילון ממקימי המבשלה באירופה. מספר בירות איכותיות התחבבו עליו במיוחד והוא החל לייצר כמובן במבשלה הביתית שלו. במהלך עבודתו במינכן שבגרמניה ייצר בירת חיטה מהסוג האיכותי של בוואריה. שותפיו מגרמניה טעמו, פירגנו ומאז בכל נסיעה, ארז אוהד במזוודה מספר בקבוקים ונתן להם לשתות וקיבל משוב של המומחים המקומיים. וכך, לאחר מספר גרסאות נולדה למעשה "החיטה הבאוורית" האיכותית. הבירה הוגשה לתחרות ה"לונגשוט" בשנת 2009 וזכתה במקום הראשון בקטגוריית בירות חיטה.

בסדרה ניתן למצוא:

בירה בווארית עם 5.1% אלכוהול, בעלת טעם עדין וניחוח פירותי הנובעים משימוש בשמרי בירה ייחודיים לחבל ארץ זה- בהחלט בירה עדינה וטעימה במיוחד.
טריפל בלגית עם 9.2% אלכוהול, שילוב של מתיקות לתת וטעם עוקצני ופירותי המסווה את רמת האלכוהול הגבוהה. הבירות שאני באופן אישי מאוד אוהבת הינן עם נגיעת פירות, כך אני באופן אישי פחות מרגישה את טעמה המר של הבירה, זו עלתה על כולן בטעמה ובניחוחה.
בלונד אנגלית עם 5.2% אלכוהול, בירה זהובה בסגנון אנגלי, מרווה ומענגת בטעם המשלב מתיקות מאלט קלה עם מרירות מעודכנת וריח משכר של פרחי כשות, הזוגי מאוד התחבר לטעמה הנפלאה וציין אותה לשבח.
אירית אדמונית עם 5.5% אלכוהול, בירה ממוצא אירי, בעלת גוון אדמדם נחושתי עמוק שמקורו מלתת שעורה בדרגות קליה שונות. בעלת טעם קראמלי מורכב ומרירות עדינה המלווה בריחות ובטעמי מאלט ודבש- בירה שונה מכל מה שאנחנו מכירים, מאוד איכותית ומפתיעה.



רונן- בירה מיוחדת לאנשים מיוחדים הינה סדרת בירות בסגנון אמריקאי מודרני. הסדרה מאופיינת בבירות עוצמתיות, עשירות בטעמים וארומות בהשראת מבשלות בוטיק אמריקאיות בולטות. עופר רונן, ממקימי המבשלה הגיע למדינות שונות ברחבי העולם בקריירת ההייטק שלו. בתחילה שהה בגרמניה ושם הפכה אהבת הבירה שלו לתשוקה אמיתית. בהמשך שהה מספר שנים בעמק הסיליקון בקליפורניה ושם התוודע עופר לבירה מסויימת שאהב מאוד - Pete's Wicked Ale. זוהי בירה שהביאה לאמריקה את הטעמים העשירים, המרירות הבולטת והארומות הנפלאות. כאשר עופר התחיל לבשל במבשלה הביתית שלו, הוא שכלל, שיפר ותיקן את המתכון עד שהצליח לשחזר את הטעם המקורי האגדי. הבירה זכתה במקום הראשון בתחרות ה"לונגשוט" בשנת 2010 בקטגוריית האייל הכהה. 

בסדרה ניתן למצוא:

הבירה המרושעת, עם 6.2% אלכוהול, זוהי בירת אייל כהה עם שילוב טעמים ייחודי של קפה קלוי, שוקולד, מרירות מורגשת ועישון קל, הזוגי חובב הבירות המרות מאוד התחבר לטעמים העזים ולארומה הנפלאה.
בירת החיטה המחוצפת, עם 6.1% אלכוהול, בירה בגוון ענברי עם ארומות פרחוניות וטעמים נוספים הפורצים את תחומי הסגנון. לבירה טעמי פירות עדינים של תפוז, לימון, ציפורן ורמז של בננה- בהחלט בירה עם נוכחות וטעם מורכבים, שילוב סופר מיוחד ומעניין.
הבירה המכוערת, עם 6.5% אלכוהול, בירה בעלת ניגוד בולט בין הניחוח הפירותי המתקתק לבין טעמה המריר בלגימה ראשונה. לבירה מרירות מודגשת המשולבת בטעמים פירותיים וארומות נפלאות של אשכולית אדומה ליצי ופסיפלורה- הזוגי הכריז שזו הבירה המיוחדת ביותר ששתה, בירה בעלת נוכחות עזה, טעמים משולבים והמון עניין.



כאמור כפי שציינתי מעלה אין לי ספק כי כאשר נחזור לשגרת חיים שפוייה אנו נלך לבקר במרכז המבקרים ונהנה מהסיורים שהמקום מציע. מרכז המבקרים הינו חלון הראווה של המבשלה, כאן צוות המקום מארח קבוצות קטנות וגדולות ומספקים חוויה חברתית הסובבת בירה.​
אירוח וסיורים הם בתיאום מראש, בימים ראשון עד חמישי. משך הסיור הוא כשעה וכולל הצגת הרקע להקמת המבשלה, סיור בתוך המפעל והכרות עם תהליכי הבישול וכמובן טעימות של כל סוגי הבירה. בסוף הסיור אפשר לרכוש בירות טריות. ניתן לשלב ארוחה במבשלה במגוון תפריטים לבחירה בוקר/צהרים/ערב. המרכז מכיל עד כ-100מקומות, כך שניתן לתאם את המקום גם לשימוש מעבר לסיור. 

סיור בירה כולל:
הצגת הרקע להקמה והמניע האישי של היזמים- מהייטק לבירה.
תרבות בירה והיסטוריה על קצה המזלג.
סיור במפעל בין דודי הבישול ומכלי התסיסה.
טעימות מודרכות מ-7 סוגים

אז חברים אתם עוד פה? אוהבים בירות? זה בהחלט המקום עבורכם- הכנסו לדף הבית של המבשלה, הזמינו בירות במשלוח עד הבית ו/או תאמו ביקור במרכז המבקרים- מילה שלי אתם הנאה מרובה מובטחת לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה