יום חמישי, 29 באוקטובר 2020

חוזרת לשמור על הגיזרה עם סלט פריקי טעים ומפנק במיוחד


נגמרו התירוצים- הסגרים הסתיימו להם, ניתן לעשות ספורט, לחזור לשגרת האימונים והתזונה הנכונה, לא עוד הרפתקאות מושחתות במטבח אלא ארוחות בריאות, מזינות וכאלו המכילות כמות קטנה של קלוריות. שוב יותר פירות, ירקות, חלבונים וקיטניות. הפעם אני רוצה לספר לכם על אהבתי החדשה בשנה האחרונה- פריקי.

"תבואות" מציעה ליהנות מ"חיטת פריקי" ישראלית, איכותית וטבעית עם הסימון הירוק – התורמת לשובע, לבריאות ולעיכול. הפריקי עשויה מ-100% חיטה שנקצרה ירוקה ונקלתה טרם הבשלתה, והיא מתאימה להכנת מגוון מאכלים ובהם סלטים, מרקים, קדירות ותוספות. חברת "תבואות" מתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים. בשנים האחרונות גם העולם גילה את חיטת הפריקי המזרח תיכונית: מאחר והיא נקצרת טרם הבשלתה, היא מכילה יותר חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ממרבית הדגנים. בנוסף, הערך הגליקמי שלה נמוך והיא מכילה ערכים נמוכים של גלוטן. 

הפעם אני רוצה לשתף אתכם במתכון מושלם לסלט שאני מכינה כבר המון זמן והוא פשוט טעים:




מצרכים: 
1 כוס פריקי של תבואות 
2 כפות שמן זית 
1/2 כפית שום גבישי 
1+1/3 כפיות מלח 
1/3 כפית פלפל שחור 
2 כוסות מים 
קוביות מלפפון, עגבניה, בצל סגול, גזר, חצי בטטה מבושלת חתוכה לקוביות קטנות
פיטרוזליה, נענע קצוצים
3/4 כוס גבינת פטה (או גבינה מלוחה) אני קורעת אותה ביד 
קולה קלות על המחבת מעט שומשום, קשיו, פיסטוקים

רוטב- לשקשק הכל בצנצנת : 
2 כפות שמן זית 
מלח גס 
פלפל שחור גרוס 
1 כף חומץ 
2 שיני שום קצוצות
1 כף סילאן
1 כף סויה
1 כפית חרדל דיזון

אופן ההכנה: 
להכניס את הפריקי לקערה עם מים, לערבב מעט עם היד ולשפוך את כל מה שצף. לחזור על הפעולה 3 פעמים. לשטוף ולסנן. להעביר את הפריקי לקערה עם מים נקיים ולהשרות במים כ-20 דקות 
לחמם את  השמן בסיר מתאים. להוסיף את הפריקי ולטגן אותו 1- 2 דקות. להוסיף את המים והתבלינים. לערבב ולהביא לרתיחה .
לכסות ולבשל על אש נמוכה 25 דקות. לכבות ולהשאיר את הסיר מכוסה עוד 10 דקות. להסיר את המכסה ולאוורר את הגרגרים. לצנן .

להוסיף את הירקות והרוטב ולערבב , להוסיף את הפיצוחים והגבינה, לערבב קלות ולהתענג.




לפריקי או פריקה, המוכרת אלפי שנים, שמות רבים: בתנ"ך למשל היא נקראית כרמל, קלוי או קלי: ... "ואם תקריב מנחת ביכורים לה' אביב קלוי באש גֶרֶש כרמל תקריב את מנחת ביכוריך ... ", ויקרא, ב' 14; כג' 14; מלכים ב', ד', 42 (השם כרמל מתייחס לפריקי, השם גֶרֶש כרמל מתייחס לפריקה גרוסה (גרש= גרס) והשם קלי, ככל הנראה מתייחס לכל גרעיני התבואה הקלויים). 

היא שימשה כמזון לבני האדם לפני קציר החיטה הבשלה (היא נקצרת בחודשי האביב, כחודש וחצי לפני קציר החיטה שהבשילה), ואולי היה בה גם משום ערובה לכך שתהיה חיטה למאכל, במקרה של שרב כבד שיהרוס את היבול. 

גרגרי החיטה הירוקים רכים ואכילים כמו שהם, אולם הרכות - שנובעת בין השאר מתכולת המים הגבוהה שבהם - גם גורמת להם להירקב מהר. הפיתרון, גם בעולם העתיק, היה ייבוש. אולם מאחר והגרגרים נרקבו עוד לפני שהצליחו לייבשם בשמש, קלו אותם בחום של אש. את הגרגרים היבשים והקלויים ניתן היה לשמור לאורך זמן ארוך יחסית. התהליך גם העניק לחיטה את הטעם המעושן המאפיין אותה. 

כשרות: פרווה, בהשגחת הרבנות הראשית לישראל, ובעלזץ - הבד"צ מחזיקי הדת בא"י 

מחיר: 14.90 ש"ח לאריזה במשקל 500 גרם. 

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. 

לפרטים: www.tvuot.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה